Fiat kwaliteit …

Algemene campervragen en -opmerkingen.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Fiat kwaliteit …



Bericht door tonic »

Dat is een beetje het probleem met Japanners en Koreanen ze zijn technisch heel goed. Maar als je onderdelen nodig hebt ben je de l*l. Maar buiten de prijs voor onderdelen kunnen de Europese autofabrikanten nog heeeeeeelveel leren van die jongens.
Met Fiat komt het vanzelf goed. Niet omdat ze beter worden maar veel andere worden beduidend slechter de laatste jaren :lol3: :lol3: . Gisteren Kassa gezien?
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8655
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Fiat kwaliteit …



Bericht door seth_space »

Overigens is fiat niet de goedkoopste optie om een camper op te bouwen
Dat is bijv ford of de oudere types citroen en consorten.
De fiat is een van de weinige chassis vormen die een bredere achteras heeft. Dat maakt ze bij uitstek geschikt voor camper bouw .
Alternatief zou bijv een alko as zijn op een Mercedes chassis en dat maakt de zaak helemaal duur .
Fiat is gewoon een goede keuze waar veel campers al tientallen jaren op rondrijden
Zoals altijd is prijs kwaliteit de meest effectieve combi hier
Je kunt in zowel prijs als kwaliteit omhoog, zeker. Maar daar hoort een diepe beurs bij.
Maar mischien moeten we een topic starten met "Mercedes kwaliteit".
Daar komen ongetwijfeld alleen maar positieve verhalen naar voren. :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Fiat kwaliteit …



Bericht door gjvonk »

Het is al jaren een keuze van Fiat / Sevel om voor de linksstuur markt "losse aandrijfkoppen" te leveren: hetzij met een half open gelaten stuurcabine, hetzij als technische neus geheel zonder carrosserie delen. De camperfabrikanten en marktwagenbouwers "bouten" dit vervolgens aan een (Alko) breedspoor chassis. De reden dat de carrosserie bouwers die pakweg € 1.500 duurdere Fiat neus nemen? Het scheelt ze demontage en afvoerkosten en de duurdere neus berekenen ze door in de aanschafprijs.

Ik denk dat je b.v. een Hymer of Carthago niet eens op een Citroën Jumper of Peugeot Boxer basis kunt krijgen: "wilt u beslist een Citroën Jumper? Gaat u dan maar naar een ander merk camper."

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 251
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Fiat kwaliteit …



Bericht door poldertoerist »

Fiat werkt vrij nauw samen met de meeste camperbouwers en voor zonver ik weet, is het de.enige fabrikant die dat op die manier doet. Dat is dus best wel slim.


Wat de kwaliteit betreft ik rij juist fiat vanwege die kwaliteit. Na wat ervaringen met de zogenaamde duitse degelijkheid weet ik wel wat ik wil.

Ik snap ook wel dat de ts er een wat ander gevoel bij heeft.





I'm not lost, I'm exploring!

Gebruikersavatar
Running Donna
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 03 feb 2023, 21:34

Re: Fiat kwaliteit …



Bericht door Running Donna »

5 jaar oud, 48.000 km Fiat Ducato 150pk, buscamper Malibu Carthago
Vorige week APK gehad: complimenten van de monteur voor de kwaliteit van de auto.
Kan dus ook 😉
Plaats reactie