Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door Kroppie »

effe afwachten tot de elektriek problemen duidelijk zichtbaar worden, die komen gerust wel als veel mensen zo,n elektisch ding hebben.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 715
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door PJD »

Jonesy schreef:
PJD schreef:
za 18 mar 2023, 18:31
... de bedrijven die het meeste deze bussen aanschaffen gaan hard van de diesel af, en de bouwvakkers kunnen ook prima met electra uit de voeten, als er maar een kar achter kan.
Waar haal je die info vandaan? Bedrijven met die bussen gaan helemaal niet van de diesel af, bouwbedrijven evenmin. Dan zullen die laatste toch eerst terug binnen hun eigen regio moeten gaan werken.

Bedrijven met veel busjes kopen voor de schone schijn 1 of 2 elektrische busjes die dan in de hoek gezet worden of wat gebruikt worden voor wat boodschappen achter de hoek maar verder worden er volop diesels gekocht.
DHL is hier al 80% electrisch in het dorp, en ze willen in 2025 alles electrisch hebben, landelijk gaan ze ook hard.
PostNL en UPS gaan ook hard over.
En bouwvakkers rijden echt geen 400km enkele reis, als ze aan het bouwen zijn kunnen die bussen prima laden, ik zie alleen maar vooroordelen dat het niet zou kunnen.
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door Jonesy »

Ja DHL viel me ook op dat ze de laatste tijd veel elektrisch leveren, die kunnen natuurlijk hun regio beperkt houden rond de depot.

Techniekers op de baan kunnen dit bvb niet. 400 tot 600 km per dag is meer gewoonte dan uitzondering. Daar hoor ik ook bij, toevallig installeer ik ook tankinstallaties op bedrijven, nog steeds, en ook nog steeds splinternieuwe tankstations op kersverse nieuwe bedrijven als transporteurs en bouwbedrijven, busbedrijven enzoverder. Als ik ze bij de neus weg eens vraag waarom ze nog investeren in een nieuw tankstation met de huidige vooruitzichten dan krijg ik steevast hetzelfde antwoord: "het huidige alternatief is niet rendabel en niet haalbaar"

En bouwbedrijven werken over het ganse land, die van zuid-Nederland rijden naar noord-Nederland, in België die van west Vlaanderen naar Limburg en omgekeerd. Als iedereen met dezelfde functies terug lokaal zouden werken waren er al een pak minder files! Echter aanbestedingen en offertes tegen elkaar uitspelen zorgen er voor dat er op een bouwwerf naast aannemer X gewerkt wordt door aannemer Y die 200 km verder gelocaliseerd is en omgekeerd.

Trouwens: op zowat elke werf staan 4-5 firma's met meerdere busjes, als die allemaal op de tijdelijke werfkast moeten laden ga ik eens hard lachen.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door DiffRental »

Bijzonder topic geworden………………… van automaat problemen naar DHL en bouwvakkers.
Groeten Peter
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door Jonesy »

@DiffRental
Tsja, topicstarter heeft zijn besluit genomen... wat er daarna komt maakt dan niet veel meer uit zeker :lol3:
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door Vopper »

Jonesy heeft gelijk wat de bouwvoeding betreft, het is meestal een gevecht voor een vrije contactdoos en elkaars stekker eruit trekken was/is heel gewoon.
Sta je dan eind van de dag met halflege accu :lol3:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door rongreven »

Positief blijven, een halfvolle accu. :mrgreen:
Groet, Ron Greven
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door roma »

Jonesy schreef:
za 18 mar 2023, 23:02
@DiffRental
Tsja, topicstarter heeft zijn besluit genomen... wat er daarna komt maakt dan niet veel meer uit zeker :lol3:
Ik weet dus nu dat ik moet gaan voor een elektrieke camper met een robotautomaat waarin een Sachskoppeling draait op een halflege accu met onbreekbare kunststofnokjes.

Mijn dank voor de duidelijke info.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door Zijspan »

Leuk op stroom gaan rijden, maar de infrastructuur is daar niet op berekend, allemaal aan de stekker op de cp! Gaat niet goed komen zoals het nu is.
Zelfs thuis kan ik niet laden, er is dus nog een lange stroom weg te gaan om massaal aan de stekkers voertuigen te gaan!
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door Vopper »

Hoorde laatst ook al van een techneut dat sommige EV's het terugleveren uit de accu onmogelijk gemaakt hebben, dus geen gebruik als thuisaccu. :wtf:
Ergens wel begrijpelijk om de garantie te kunnen waarmaken, :problem: elke cyclus bekort de levensduur van de accu.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door EasyBee »

Zijspan schreef:
ma 20 mar 2023, 11:54
Leuk op stroom gaan rijden, maar de infrastructuur is daar niet op berekend, allemaal aan de stekker op de cp! Gaat niet goed komen zoals het nu is.
Zelfs thuis kan ik niet laden, er is dus nog een lange stroom weg te gaan om massaal aan de stekkers voertuigen te gaan!
Waarom zou je thuis niet kunnen laden? Of heb je geen 230V aan huis? Of heb je alleen zonnepanelen voor gebruik in en om het huis?
Voor thuisladen zijn voorzieningen. Van de zogenaamde Granny Charger die gewoon met een stekker in de 230V gaat tot en met thuislaadpaal als je groepenkast 1 of zelfs 3 fasen laden mogelijk maakt.
Onze E208 wordt alleen maar thuis geladen met zo'n Granny Charger.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Sjirk
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13 jun 2022, 14:33

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door Sjirk »

Goedemiddag allemaal. Jullie weten vast wel of de nwe 9 traps automaat van de ducato ook een schakelrobot is? Of dat deze een DSG variant is. Ik neig overigens weel naar een mercedes platform. Iemand ervaring met Fiat vs MB?
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Fiat Ducato (2017) met probleemautomaat?



Bericht door seth_space »

De 9 traps automaat is een traditionele automaat met koppelomvormer.
De keuze fiat of Mercedes zal bepaald worden door je beurs
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie