Aangehouden met drones

Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Aangehouden met drones



Bericht door dedruivenplukker »

roma schreef:
za 18 mar 2023, 20:51
Momenteel is zij net Marokko uit rijdt nu in de Sahara van Mauretania.
Dan rijd ze erg hard, want gisteren was ze nog op weg naar Dahkla zoals in het filmpje te zien is.
Leuk, zo'n rijdende filmstudio. Er is veel veranderd.

@ Thole: En ik maar denken dat ISIS gebaseerd is op religie. :oops: :bang:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45219
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Aangehouden met drones



Bericht door thole »

Beetje flauw zo, wel een bepaalde opvatting van de islam tot grote treurnis van gelukkig het overgrote deel van de moslims.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Aangehouden met drones



Bericht door dedruivenplukker »

Ik was in Algerije toen het Fis ( Front Islamique du Salut) daar in '89 en '91 de verkiezingen won.
We zijn letterlijk op stel en sprong weg moeten vluchten dus ik weet hoe snel het kan gaan als een gevoel van onmacht bij een deel van de bevolking vrij kan komen. Diezelfde sentimenten zag ik in Marokko opkomen, wel in veel mindere mate.
Een stevig totalitair bewind kan dat goed onderdrukken, maar naar mijn idee kan je die gevoelens daarmee bij een deel van de bevolking niet wegnemen. Dat kan naar mijn idee alleen met welvaart en onderwijs en een betere verdeling van middelen.

Religieuze fanatici hebben met de komst van de smartphone een prima propagandamiddel om hun doelgroep te bereiken.
Ik heb ruim twintig jaar in veel islamitische landen gewerkt en daar veel zien veranderen, helaas niet alles gunstig.
Het zou mij verbazen als religieus fanatisme snel zal afnemen, maar ik hoop dat ik ongelijk heb.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45219
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Aangehouden met drones



Bericht door thole »

Dat laatste ben ik zeker met je eens, ik denk dat onze opvattingen niet zo ver uiteen lopen.
Een stevig totalitair bewind kan dat goed onderdrukken, maar naar mijn idee kan je die gevoelens daarmee bij een deel van de bevolking niet wegnemen. Dat kan naar mijn idee alleen met welvaart en onderwijs en een betere verdeling van middelen.
Wat dat laatste betreft is er nog een wereld te winnen in Marokko, en niet alleen daar natuurlijk.
Wat het onderwijs betreft, daar gaat het goed mee in Marokko, zeker nu er al een tijdje een leerplicht geldt tot 16 jaar.
Toevallig heb ik gisteren nog een stukje over onderwijs in Marokko op ons blog geschreven.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Aangehouden met drones



Bericht door roma »

Dacht dat het over drones ging ....
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Aangehouden met drones



Bericht door MonRoe »

roma schreef:
za 18 mar 2023, 20:51
Wat een geneuzel over drones. Ik volg al jaren Noraly, nickname Itchy Boots. Een jonge Nederlandse vrouw die al 6 jaren over de wereld rondtoert op een motor. Zij gebruikt regelmatig een drone voor fascinerende opnames van landschappen en van zich zelf tijdens het rijden. Momenteel is zij net Marokko uit rijdt nu in de Sahara van Mauretania. Drone-opname oa bij minuut 14 van het volgende filmpje van Noraly: https://www.youtube.com/watch?v=HRt5gp9C_Uc
Al een hele lange tijd, vaste prik bij ons, elke maandag, woensdag en vrijdag na het avondeten een aflevering Itchy Boots op You Tube. Wat een mooie reizen maakt ze, wat een avonturen.
Ik heb begrepen dat zij een speciale vergunning heeft om met de Drone te vliegen in Marokko. (zij zorgt wel dat alles in orde is).
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Aangehouden met drones



Bericht door roma »

Ook in midden en noord Amerika maakte ze schitterende dronebeelden. Fantastisch mens. Via haar website kreeg ik de app iOverlander, waar ik recentelijk in ZuidAfrika, Botswana en Namibia veel gebruik van heb gemaakt om campgrounds te vinden. Van solo-rijdster die alles alleen deed, heeft ze, volgens mij, een heel team opgebouwd met sponsoren en support voor motor-onderhoud, camera-opnames en filmbewerking. Of ze nu nog zelf haar films maakt weet ik niet.

Vorig jaar heb ik haar net misgelopen. Zij toerde toen rond in ZA en Namibie, waar ik regelmatig haar pad kruiste.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aangehouden met drones



Bericht door Aloys »

Ik heb een aantal berichten verwijderd, zullen we maar weer on-topic? :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie