Aluminium strip/folie in bumper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
intereric
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 15 dec 2021, 12:55
Contacteer:

Aluminium strip/folie in bumper



Bericht door intereric »

Ben druk bezig de camper een grote beurt te geven: alle kitnaden preventief vervangen, houtwerk checken op slechte plekken (de achterkant blijkt ooit professioneel? gerepareerd te zijn, met dikke lagen plamuur. Zag er keurig uit, bij aankoop voelde alles hard, maar het hout erachter is toch rot...), maar ook de barsten en ontbrekende delen van de bumper repareren.
En dan nu de vraag: in de achterbumper zit over de hele lengte aan de binnen zijde aan hele dunne aluminium strip van 1 cm breed het is zo dun als folie. Ik zag ook een zwarte draad los hangen met wat van die strip eraan. Waarvoor dient dit? Soort van aarding van de bumper, of om statische schokken te voorkomen?
Ben wel benieuwd.

Over het repareren van 4 bumper delen gesproken. Ik had even een offerte opgevraagd bij de importeur voor nieuwe delen, kosten ruim € 3200,-. En het plastic rollerteam randje om te voorkomen dat je shampoo uit een douche nis valt, 230,- ex.
Bizarre prijzen. Denk dat ik met zelfreparatie incl zelf spuiten op ca € 300 uitkom. Wel met heel veel uren werk. Zie het maar als hobby :-B
Roller Team Granduca Garage P uit 2004 - Ford Transit
Plaats reactie