Van Skopje naar Ohrid

Plaats reactie
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Van Skopje naar Ohrid



Bericht door Yank75 »

We hebben het plan om dit jaar richting meer Ohrid te gaan. Heen weg waarschijnlijk via Hongarije, Belgrado, Skopje.
Iemand een aanbeveling voor een camping bij Skopje en als we toch bezig zijn ook bij meer van Ohrid :P.

Vanuit Ohrid rij ik dan terug via Albanie bij Bashkimi de grens over te steken naar Montenegro. Dan begint te twijfel of richting Mostar en Sarajevo of via Servie terug naar Belgrado Hongarije.
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Van Skopje naar Ohrid



Bericht door jaap van duijn »

@Yank75,
Wij kwamen vanuit Vranje en hebben Skopje rechts laten liggen gingen door naar Griekenland over de A1 richting Tessaloniki.
Op de terug weg van Griekenland / Patras hebben we de A5 en A2 gevolgd overgaande SH3 in Albanie en dan weer de grens over bij Struga.
We vonden simpele maar toch goede plaats met de camper langs het meer van Ohrid, natuurlijk weer de naam van de camping niet opgeschreven maar had 12 plaatsen of zo en kon er zo meer maken.
Eten van hotel over de weg was perfect en voor nog geen 26.= € voor 2 man met zeer groot ijs coupe toe
Goed te doen - wegen zijn niet vergelijkbaar met Nederland EN ook weggebruikers nog gekker als wij in Nederland.
Het meer zelf is een plas water, wel het stadje is leuk en goed te doen, per fiets van de camping goed te bereiken
Veel plezier en groet Jaap van Duijn
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Re: Van Skopje naar Ohrid



Bericht door Yank75 »

Dank je wel Jaap. Wat heb je na Struga gedaan dan.
Wegen en omgeving is redelijk bekend voor ons vorig jaar via Dubrovnik shkoder langs de kust naar kasmil gereden vervolgens door Griekenland tot izmir. Daarom nu de keuze om de oostkant te pakken met servie
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Van Skopje naar Ohrid



Bericht door jaap van duijn »

@Yank75

Dan zijn we via SH3, SH7 langs Tirana gereden over A1 en zo naar Shkroder.
Stonden op camping Lake Shkroda Resort (Vrake,Omare).
Ben nog bezig met mijn verhaal van klad naar net te zetten maar pas op dag 11 van de 38 dus nog even gaan ☻.
Groeten Jaap van Duijn.
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Re: Van Skopje naar Ohrid



Bericht door Yank75 »

Ok dank je wel succes met het op papier zetten.
Als het zo ver is ben ik er wel in geïnteresseerd
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Van Skopje naar Ohrid



Bericht door kampo »

Van Struga naar Erseke is een relatief slechte baan.
Maar wij vonden het wel mooi.
Van Ohrid naar Tirana is iets beter.
Je kan ook van Berat richting osumi canyon gaan.
Dat is dan wel niet de kortste weg naar Griekenland
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
H en M on the Road
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 19 mar 2017, 11:00

Re: Van Skopje naar Ohrid



Bericht door H en M on the Road »

Bij Skopje heb je niet veel keus voor campings. Wij hebben in 2016 aan de oostkant van Skopje op een camping van een Hotel gestaan. Van daar uit met een Taxi naar Skopje voor € 5,00. De weg van Skopje naar Ohrid is heel goed. Ik herinnerde mij dat wij in 2009 daar ook geweest zijn met een groepje Camperaars onder leiding van Jeroen.
Groet Henk en Margriet.
Henk en Margriet. Wijchen.
Voorheen Henk en Adrie.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Van Skopje naar Ohrid



Bericht door fstuif »

De camperplek bij het hotel bij Skopje was prachtig maar het hotel is lang bewoond geweest (of wordt nog bewoond) door vluchtelingen. Camperplek is geloten en er is geen onderhoud gepleegd. De boel is verslonst. Aan het heer van Ohrid kan camping Reno aanbevelen. Prima plek en leuk restaurantje boven het water. Vanhieruit rij je het makkelijkst via Elbasan en Tirana naar Shkoder. Vandaar richting Montenegro maar net voor de grens rechtsaf en via een prachtige weg naar het noorden en dan Montenegro in. Een hele kleine grensovergang. Het houten bruggetje is bestand tegen campers. Door Noord Macedonië via het Durmitor Nationaal park naar Serajewo. Verrassende route.
Een suggestie. Succes.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Re: Van Skopje naar Ohrid



Bericht door Yank75 »

Dank je wel allemaal ik denk dat ik de route in grote lijnen wel in m’n hoofd heb.
Skopje, ohrid dan de sh75 die lijkt me heel interessant Erseke, Leskovik (daar is ff de vraag de sh75 blijven volgen of sh65 sh80) iemand ervaring?
Permet en richting Osumi maar is deze weg verhard of onverhard hoor verschillende verhalen. Dan richting het noorden naar noord Macedonië.
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Van Skopje naar Ohrid



Bericht door fstuif »

Mijn ervaring in deze reactie betreft de rit over deze route in 2022 in het najaar. Redelijk vers dus. Daarvoor hebben we hem meermalen gereden maar de situatie was toen anders. Dus nu. De N75 is tot voorbij Erseke een paar jaar oud. Helemaal prima dus. Tijdens de aanleg was ergens een keer het geld op. De nieuwe weg houdt op en je wordt de oude weg opgestuurd. Die is ook van asfalt maar er ontbreekt wel eens wat. Goed opletten en er is niks aan de hand. Je passeert Farma Sotira en ik adviseer je daar te blijven staan voor minstens 1 nacht. Een forellen kwekerij. Goed van eten en het ontbijt zit bij de prijs in. Verder naar Leskovik. Slechte weg dus weer even opletten. Voor Leskovik links de 65 op en voorbij de grenspost die je links laat liggen rechts de 80 op richting Permet. Strak asfalt niet te breed. Heerlijk sturen door een prachtig landschap. Je kunt in Leskovik rechts de oude weg naar Permet nemen maar................die is echt slecht. Het landschap is fenomenaal mooi dat wel. Met een buscamper zou het gaan. Reken dan voor 15 km meer dan een uur. Weet dat niet alle gaten te vermijden zijn. Als het heeft geregend is het een no go. Je kunt de gaten onder water niet zien en die zijn af en toe erg diep.
Misschien wel de mooiste route in Albanië en sinds ong 5 jaar is de route Leskovik-Permet gerenoveerd en dus goed te rijden. Maak er gebruik van. Inmiddels hebben we met totaal ong. 40 campers in verschillende jaren dit traject gereden en er nog nooit iets vervelends gebeurd. Nog een tipje: In Albanië kun je buiten de benzine pompen nergens pinnen. Zorg dus voor cashgeld bv in Korçë.
Veel plezier en een hele goede reis.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Re: Van Skopje naar Ohrid



Bericht door Yank75 »

Hi Fred
Super dank je wel met deze camper moet het lukken. Deze foto is van noord Albanië 2022.
FE3ECC2D-31E5-413B-A13A-F8192684ADB9.jpeg
FE3ECC2D-31E5-413B-A13A-F8192684ADB9.jpeg (278.85 KiB) 10111 keer bekeken
Dat klinkt geweldig ik heb er zin in duurt nog veel te lang 😊
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Plaats reactie