Ondervloer voor vinyl?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
RoadToNowhere
Berichten: 181
Lid geworden op: za 18 mei 2019, 1:21

Ondervloer voor vinyl?



Bericht door RoadToNowhere »

Hallo allemaal,

Ik ben in het proces de vloer in mijn (zelfbouw) camperbus te vervangen. De vorige eigenaar had er lelijk en in de loop der tijd door vocht aangetast laminaat ingelegd wat ik nu dus wil vervangen. De keus is gevallen op vinyl vanwege het (relatief geringe) gewicht en duurzaamheid maar het is een stuk dunner dan het oorspronkelijke laminaat (3mm vs 8,5mm). Wil toch wel een vloer die weer een beetje aansluit qua dikte dus had gedacht er hardboard onder te leggen.
De vraag is nu of dit een goed idee is in een camper, aangezien hardboard erg slecht tegen vocht kan en je in een camper, hoe er je ook je best doet, vocht nooit helemaal kan uitbannen. Optrekkend vocht is geen probleem omdat er een dampremmende laag op de isolatie ligt en daarop weer een plaat multiplex. Hieronder een foto van de huidige situatie (waarop dus de vloer moet komen).

camper_vloer.jpg
camper_vloer.jpg (73.01 KiB) 1206 keer bekeken
Heeft iemand tips hoe je dit het beste aanpakt, misschien suggesties voor andere materialen/ondervloeren die isoleren en geschikt zijn voor vinyl in een camper?
Bedankt!

Groetjes, Roadtonowhere
Laatst gewijzigd door RoadToNowhere op ma 06 feb 2023, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Time is precious, waste it wisely
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Vochtigheidbestendige vloer?



Bericht door DucatoDolf »

Waarom wil je hem persé ophogen? Je zegt lichter in gewicht, maar wil er vervolgens wel een plaat hb onder schuiven? Lekker laten voor wat het is en die vinyl er gewoon inleggen.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Vochtigheidbestendige vloer?



Bericht door henk en lila »

Die laminaat zat zo te zien nergens onder. En alles zit voor driekwart onder het bed. Gewoon vinyl leggen of een pot goeie beits kopen.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie