We hebben al rondgekeken en veel geleerd, maar nog een paar vragen over onze eigen plannen om een Oper Vivaro L2H1 (2007) om te bouwen tot een camper en zo ook te laten keuren. De auto heeft voor een vaste bestuurdersstoel en een vaste tweepersoonsbank. In totaal dus 3 zitplaatsen en dat zie ik ook terug bij de kentekencheck. Achterin is een lege ruimte, maar momenteel zijn we er al op mee op vakantie en staat er een bedbank in, zie voorbeeldfoto (die van ons is wat ouder). We hebben nog een paar vragen voor dat we de keuze maken of we echt willen gaan voor het ombouwen. Hopelijk kan iemand ons verder helpen met de volgende vragen:
- De bus is lang een bedrijfsbus geweest en sinds 2020 in particulier bezit. Moeten we bij overname en keuring als camper nog BPM betalen?
- Momenteel hebben we een bedbank in de lengte. Deze staat los (vast met spanbanden). Voor de keuring zouden we deze stevig vast kunnen zetten met bouten. Weet iemand of dit ook goed genoeg is voor de keuring?
- Op verschillenden plekken lees ik terug dat mensen de auto/camper laten keuren voor meer personen, bijvoorbeeld 6. Is er een voordeel om de auto voor zo veel mogelijk personen te laten keuren? Ik neem aan dat die in onze situatie gekeurd zal worden voor 3 personen.
Mocht je nog andere tips hebben dan horen we dat natuurlijk graag!