Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3247
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

De nieuwe motor geplaatst.
Bijlagen
Resizer_16709229340513.jpg
In de takel voor plaatsen
Resizer_16709229340513.jpg (147.87 KiB) 1510 keer bekeken
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Oké morgen de proefrit neem ik aan :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Succes er mee

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3247
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Motor loopt als een zonnetje, doch nog wat onderdelen nodig om het alles naar de specificaties te houden.
Zoon opgeroepen voor werk noodgeval dus nu terug in Melbourne (850 km ritje).
Gaan of 27 december of 5 januari weer heen om het af te maken en een dag proefrit doen. Net wanneer de zoon vrij van werk kan maken.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Mooi dat het campertje straks weer rond tuft de schade in Australische dollars ook nog een beetje mee gevalen hoop ik :shh: Heb geen idee hoe het daar zit met de prijzen van auto’s en aanverwanten zaken :cheers:

Gr Aad
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 693
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DynaDetty »

Niets, alleen bericht gekregen dat Mango, van de tolbadge, Fulli gaat heten.
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
mcpeet
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 03 apr 2019, 13:15

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door mcpeet »

Going schreef:
wo 14 dec 2022, 2:04
Motor loopt als een zonnetje, doch nog wat onderdelen nodig om het alles naar de specificaties te houden.
Zoon opgeroepen voor werk noodgeval dus nu terug in Melbourne (850 km ritje).
Gaan of 27 december of 5 januari weer heen om het af te maken en een dag proefrit doen. Net wanneer de zoon vrij van werk kan maken.
Ga je in Melbourne kijken naar het WK zwemmen?
Mijn zoon (Thomas Jansen) zwemt daar (onze vrijdagnacht en jullie zaterdagochtend) de 400 wissel. Voor ons net te ver om "even" naar toe te gaan.

Gr Peter
eura-mobil-profila-t-675-sb
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3247
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Sorry Peter.
We zitten het weekend op Philips Iland. Familie uitje.
Maar evengoed veel succes gewenst aan uw zoon.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3247
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

@AadenAnke
4 jaar geleden brak de koelriem op een nogal drukke heel smalle weg. Ik maakte het 300meter omhoog naar een huisinrit. Net te laat, de kop knapte.
Gelukkig 40km van huis. Heb het terug laten slepen naar de zoon. Zei tegen hem. We halen alles er uit en naar de sloop er mee. Zoon kijkt op internet en de waarde werkende was toen 5 a 6 duizend Australische dollars. Het heeft toen een nieuwe kop gekregen voor AU$600,00.
3 jaar stilstand heeft het niet goed gedaan, de riem is 2 tanden verschoven en aldus de schade.
Sloop wilde direct AU$1500.00 geven. Zoon kijkt op internet, waarde nu 9 a 10000. AU$ werkende. Kijkt verder en vindt voor AU$1650.00 gereviseerde motor met 1 jaar garantie en inruil de kapotte motor. De firma is in Queensland. Koerier kosten 500$ heen en weer.
Dus kosten zijn 2150 $ inclusief terugzenden. Tevens nodig nieuwe radiator 200$ omdat koelvloeistof na koken korreltjes maakt en dat de oude radiator kan verstoppen.
Alles met nieuwe gaskabel en andere dingetjes kom ik op AU$ 3000.00
Gelukkig rijdt de zoon een bedrijfswagen geen diesel kosten voor 4x 850km.
Met corona vertrokken alle backpackers het land en lieten hun oude wagens bij de sloperijen. De oudjes werden gestript en de goede onderdelen naar Afrika verscheept. Er zijn nu hier weinig oudere wagens en "campers". De backpackers zijn aan het terugkomen en zoeken dus naar het oude spul
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3247
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Vanavond de head van de oude motor losgehaald. Tussen cylinder 2 en bougie van 3 in de head is een gat. Reden waarom de bougie er niet uit te krijgen was. De klep van 82 graden sensor zat ook vast waarschijnlijk door verdroogde koel vloeistof geplakt.
Weten nu oorzaak en zenden na het nieuwe jaar de motor naar Queensland voor de AU$ 500.00 statiegeld.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2640
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jan- »

Zo had ik daar 20 jaar terug een mazzeltje. Vakantie begon op de Carmarket in Sidney in juni. Daar moesten al die backpackers hun auto kwijt, want het weer wordt daar dan minder. Auto gekocht voor een prikkie van een stel die er snel van af wilden. Begonnen in het noorden van Australie, omdat het daar mooi weer was. Na een half jaar weer geeindigt in Sydney. Daar stonden de backpackers met smart te wachten op auto's, omdat daar toen het hoogseizoen weer begon. Dus met veel winst kunnen verkopen. Het was geen camper, maar daar is mijn belangstelling voor campers wel ontstaan. Ik ben daar wel achter gekomen wat een "dirt road" is:
Bijlagen
aus03067 (Aangepast).JPG
aus03067 (Aangepast).JPG (68.1 KiB) 559 keer bekeken
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Camper_01

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camper_01 »

Camper_01 schreef:
vr 18 nov 2022, 15:59
Vandaag de camper weggebracht om de in het voorjaar ontstane hagelschade te herstellen. Schade ongeveer EURO 15.000, wordt gelukkig een verzekerings klus. Reparatietijd ongeveer 3 'a 4 weken.
Vandaag weer contact gehad met de door verzekering gecontracteerde schade hersteller.
Camper is nog steeds niet klaar.
2 Burstner stickers nog steeds op nalevering,
OysterV nog niet terug van reparateur.
Camper kan nog steeds niet worden afgewerkt. Als alles dan klaar is moet de Nano coating ook nog worden aangebracht
Stickers waren reeds in Juni besteld.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Ja ik heb begrepen van onze Australische neven en nichten dat bijna alle backpackers die zelfde kant op reizen en dat tegenovergesteld gewoon een stuk goedkoper is 7e hands auto’s in de juiste richting een flink verdienmodel kan zijn :lol: schijnt in de 🇺🇸 het zelfde te zijn de huurcampers terug rijden naar waar de rondreizigers bijna allemaal beginnen je voor bijna niet de camper mee krijg voor 3 weken. Of het waar is :?:

Gr Aad
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2640
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jan- »

Welke kant reizen ze dan op? Richting zou toch niet uit moeten maken? Je komt ergens aan met het vliegtuig, maar moet ook weer vertrekken met het vliegtuig.

Ik heb een achtje gereden. Het grappige was dat ik bij de verkoop in Sydney naast de auto stond die ik een half jaar geleden had proef gereden in Sydney. De eigenaren hadden hem in Darwin gekocht (wat een paar duizend KM verderop ligt).
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Plaats reactie