Dit zorgt voor verwarring. In en uitschakelen van de DC/DC is helemaal iets anders als een overbrugging van de DC/DC maken om in noodgeval te kunnen starten op de huishoudaccu. In dit geval een 300Ah LFP die een korte piek van 350A ! kan leveren.
Dus onder beleid is het mogelijk. Beleid betekend hier een paar minuten wachten na het verbinden.
Als je een éénvoudige "start assist" wil voorzien dan moet je 2 dikkere kabels (plus en minus) gebruiken, aangepaste zekeringen en er een dikke hoofdschakelaar tussen zetten. Een voorbeeld werd op het schema ingetekend.
Je hebt gelijk dat er mensen zijn die dol zijn op schakelaars. Die worden helikopter piloot
Ik probeer me in te denken in de situatie van Frankenellen. Wat andere kampeerders allemaal doen, denken of hebben schakel ik even uit. Dat is hier niet van toepassing.
De HH accu staat hier zo ver weg dat je er niet aankan met een startkabel set van 3,5 m.
In de rang volgorde van belang voor dit voertuig (mijn gedacht):
1. Algemene hoofdschakelaar op de HH accu (basis veiligheid)
2. Start assist "overbrugging" schakelaar (bespaart je in voorkomend geval veel centen en tijd)
3. Solar schakelaars voor en achter de MPPT (winterberging, bij storingen, werkzaamheden,...). Jammer maar door de 2 strings zijn het hier dan 4 stuks.
4. Algemene hoofdschakelaar op de startaccu. Minder/niet noodzakelijk voor een camper die dagelijks gebruikt wordt
De afmetingen daar is geen discussie over want worden net zoals kabelsectie, zekering bepaald door de stroom die er door moet. Van de kleine schakelaars uit China is bekend dat de kwaliteit maar zo zo is en je best reserve kan nemen.