De oorlog in Oekraïne

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27442
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

En de zwijgende meerderheid Theo………
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27442
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

Paar dagen in Keulen
Fors tentenkomplex van de Johanniter op de Breslauer Platz naast het station.
Ondersteuningspunt voor Oekraïense vluchtelingen.
Even op adem komen en mensen op weg helpen.
Mooi initiatief :thumbup:
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Jan en Simonne »

Uit buitgemaakte documenten blijkt de strategie om Oekraïne te veroveren, binnen een paar maanden.
Redelijk uitgewerkt en gedetailleerd:
Captured documents reveal Putin's pre-invasion plan - including plot to annex Ukraine by August

A British defence and security think tank has revealed details of Moscow's pre-invasion plan for Ukraine, based on captured Russian documents apparently signed off by Vladimir Putin.

Russia had planned to take over Ukraine over 10 days and annex it by August this year, the Royal United Services Institute for Defence and Security Studies (RUSI) said.

According to the British Army-linked thinktank, only a small group of Russian officials were aware of the full scale of the plans.

It said even deputy heads of branches within the Russian military were unaware of the plan to invade and occupy Ukraine until days before the invasion began, and tactical military units didn't receive orders until hours before.


Capturing Ukrainian nuclear power plants, central bank and parliament

The documents also revealed that Russia planned to capture Ukraine's power stations, airfields, water supplies, central bank and parliament - and that Russian special services were tasked with killing the Ukrainian leadership.

They appeared to assume Ukrainian government officials would "either flee or be captured as a result of the speed of the invasion", RUSI said.

Ukraine's intelligence community also believes Russia planned to use Belarusian airborne units to capture the Rivne and Khmelnytsky nuclear power plants.

The invasion plan reportedly detailed plots to capture Ukraine's nuclear power plants in order to shelter Russian troops, gain control over the country's energy system, and potentially blackmail European countries with the risk of radiation pollution.

Russia planned to start the invasion with a "massive missile and airstrike campaign" against Ukrainian military targets, RUSI said.

It added that Moscow would not target critical infrastructure such as power stations and railways because these were key to its plans to occupy the country.


Getting rid of Ukrainian officials

The Russian counterintelligence regime had compiled lists of some Ukrainians, RUSI said.

They were divided into four categories:

Those who should be killed
Those in need of suppression and intimidation
Those considered neutral who should be encouraged to collaborate
Those prepared to collaborate.
Officials planned to register the population through door-to-door sweeps and filtration camps, the think tank said.

Russia also reportedly planned the coerced cooperation of regional governors and local authorities, and the FSB had been tasked with capturing local officials.

Over time, it planned to bring teachers and other officials from Russia to start the "re-education of Ukrainians".
Bron: Sky News

Griezelig.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat zouden ze nooit doen, ze kwamen vrede brengen.
Allemaal leugens v/h verdorven westen.
Wat ik vreemd hieraan vind, plannen gevonden bij mensen die rond of bij het front waren?
En waarom zijn deze plannen dan niet zo uitgevoerd?

Theo
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door AadenAnke »

Het waarheidsgehalte in deze? Eigenlijk wil ik het niet geloven! Is het eigenlijk nog vreselijker dan het nu al is

Gr Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27442
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

Volgens mij iets meer details maar verder niets nieuws onder de zon lijkt me……….
Was vanaf het begin af aan toch duidelijk dat het een Blitzkrieg had moeten zijn?

Eigenlijk is alleen het verhaal over volledige annexatie wat nieuws.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door willemzon »

Ook al is de helft van het verhaal maar waar dan is het nog griezelig
Wij mogen de Oekraïners wel dankbaar zijn want ze vechten ook voor ons bestaan, dat weet de Navo ook donders goed, daarom wordt er ook zo veel hulp in gepompt.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

De op een na grootste partij in ons land heeft vorige week nog een motie gedaan, om per direct te stoppen met Oekraïne en Poetin excuus aanbieden.
Want dan werd de Nederlandse burger kou bespaart.
Het geeft aan dat niet iedereen vrijheid ziet en ervaart, waar geen offers tegenover gesteld mag worden.
En dat er velen zijn die liever veilig onder de juk van de Rus leven, dan er iets voor te doen.

Oekraïne wordt niet ervaren als een het gaat mij ook aan show, maar meer als ik heb er niets mee te maken show.
En ik vermoed dat Poetin het juist hier op inzet, dat de burger begint te protesteren en zo de westerse regeringen dwingt om te stoppen met hulp.
Zolang een politieke partij in Nederland geen inzage en openheid wil geven naar zijn geldstromen, heb je geen vijanden nodig.
Het rot komt dan van binnenuit, en dat allemaal onder de noemer van democratie en het volk.
Daar zouden wij ook meer oog voor moeten hebben, anders glijden we af naar Victor Orban methoden.
Vergis je hier niet in, ook in Nederland zijn deze krachten aan het werk.
Voorstellen om de rechters door de politiek aan te laten stellen, de PO in perken.
Het zijn allemaal keurig mannen vaak in pakken, die dit zonder te knipperen met de ogen zeggen.
Rechtszaken tegen de staat sterk in te perken, want de rechter moet zich niet met wetgeving bemoeien.
Het vind plaats en niet alleen bij populair rechts.

Theo
Zin aangevuld :thumbup:
Laatst gewijzigd door PE1OPQ Theo op vr 02 dec 2022, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door AadenAnke »

Volgens mij ben je in de laatste zin het woord “alleen” vergeten Theo voor de rest kan ik me aardig vinden in jou verhaal. Helaas dat dan wel

Gr Aad
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Aloys »

Laten we, zoals eerder gevraagd, de Nederlandse politiek er nou buiten laten!
Dus ook niet met overduidelijke verwijzingen zonder de naam te noemen... :-?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Dafluc »

En dus gegumd. Het verzoek is duidelijk en al een paar keer uitgelegd.
Afbeelding
roma
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door roma »

Bericht verwijderd omdat het niets met de topic te maken had.
Laatst gewijzigd door roma op vr 02 dec 2022, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Dafluc »

Dat heb ik laten staan omdat anders de reactie van Aloys nergens meer op slaat. Die zou ik dan ook moeten gummen. En dan snapt weer niemand waarom er gegumd is. Dat is nu wel duidelijk. En meerdere punten zijn eerder gemaakt. Graag door met het topic zonder binnenlandse politiek.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Dafluc »

Okee. De volgende keer als ik op je reageer zal ik je quoten.
Afbeelding
Plaats reactie