Essentieel gereedschap

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 273
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Essentieel gereedschap



Bericht door Ponytail52 »

EasyBee schreef:
za 26 nov 2022, 16:24
Kom jij met een gereedschapskoffer van 12,5 kg aan. Neem jij die serieus mee als essentieel gereedschap?
12 liter water minder meenemen en het gewicht is gecompenseerd... :wink:
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Essentieel gereedschap



Bericht door jasperenpriscilla »

Ik rijd ook rond met een hele big shopper vol gereedschap en spareparts. denk wel een kilootje of 15. Eigenlijk van alles wat ik wel eens met de camper heb gehad, gaat als reserve mee. Al reed ik al 2 jaar rond met een reserve ruitenwissermotor, daar dacht ik nu van, laat die maar thuis :lol3:

Multiriempje, wat slangen passend op het waterersysteem (schoonwater slang, ook dikke maat zou zelfs als nood radiateurslang in te zetten zijn) een assortiment slangenklemmen. Electriciteits spul, schuifstekkertjes en tang, wat dikkere draad, wat gewone draad. schroevendraaiers, steeksleutel en doppenset waarbij de steeksleutelset enkele maten dubbel (10 en 13 in ieder geval) kleine en wat grotere bahco. tubetje secondenlijm, rolletje aluminium bitumentape rolletje 3M tape (geen ducttape, die laat nare resten achter, deze tape lijkt op zwarte isolatietape, en laat zelfs na een jaar in de zon op slechte lak nog goed los)

tyrips. een varieteit aan boutjes moertjes ringetjes en wat draadeinden wat ijzerdraad, wat hardekern installatiedraad (koperdraad) (gewoon omdat dat handiger bindt als ijzerdraad). wat steviger touw, wat paracord achtig touw. Multimeter, krimpkous. en soms zelfs mijn soldeerboutje (maar dat is eigenlijk niet echt nodig, al repareer ik er wel eens speelgoed van de kids mee)

lichtgewicht hakbijl en een ijzerzaagje. en dat was het wel zo'n beetje

Teveel? Jazeker. maar het geeft mij een zeker gevoel als we op reis zijn.

Ik bespaar liever op kleding en entertainment onderweg als op gereedschap :crazy:
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Essentieel gereedschap



Bericht door Bob47 »

Buiten al het bovenstaande wat ik meestal ook meeneem heb ik ook een 115mm slijptol.
Waarom ? Geeft me een goed gevoel !!,
En ja...... ook mijn soldeerbout op gas (tevens klein brandertje), met als laatste een paar sjorbanden (grote van vrachtwagens) ideale sleepkabel maar dan met de nodige lengte.
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 755
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Re: Essentieel gereedschap



Bericht door kowa »

Ik neem denk ik dit jaar geen gereedschap mee op reis.
Kreeg laatst te horen dat je de motorkap open moet zetten en dan heeeeel geleerd er onder moet gaan kijken, 10 tegen 1 dat er in een mum van tijd diverse mensen je komen vragen wat er aan de hand is.
Na uitleg doe je een stap terug en laat het euvel door andere verhelpen. :bow: :lol3: :-B
Onderweg naar (t)huis
lazise1973
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 2:32
Locatie: Veldhoven

Re: Essentieel gereedschap



Bericht door lazise1973 »

Ben bang dat je wel snel mensen bij je hebt staan , maar of die ook echt een bijdrage gaan leveren :wink:
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Essentieel gereedschap



Bericht door AadenAnke »

Ik denk dat je met de oplossing van kowa daarna meestal een echt serieus probleem hebt dat heel lastig is op te lossen

Gr Aad
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Essentieel gereedschap



Bericht door tranny »

Een paar maand geleden heb ik nog een onmisbaar setje gereedschap gratis gekregen bij een bestelling van onderdelen voor m'n 4x4:

Afbeelding

:thumbup:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie