Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door AadenAnke »

Ach zo uit de losse pols kan ik we een paar redenen opnoemen om naar een ander land te verhuizen. Het lekkere weer met onze aow en pensioen kan je de meeste zuidelijke landen meer doen! Maar ik weet een veelvoud van redenen om het niet te doen. Allemaal voor mezelf en die kunnen in theorie vandaag nog helemaal anders worden :shh:
Dat we (bijna) allemaal het minder krijgen staat wel vast maar velen van ons hebben meer dan we nodig hebben veel meer zelfs. Dus schreeuwen dat het zo slecht is en dat het aan een ander ligt heeft geen nut! Heb je op een onverantwoorde wijze met je geld om gegaan dat is dan jammer maar je heb 1 troost we laten je hier niet dood gaan van de honger. Ja die gene die een jaar geleden nog geld heeft bij geleend op zijn huis en een korte rente periode heeft afgesloten :oops: heb je die lang vast gezet hoef je alleen maar te blijven zitten waar je zit. Het hele land liep/loopt te klagen de huizenmarkt is dolgedraaid niemand kan meer een huis huren of kopen! Nu zakken de prijzen vrezen we dat het de volgende crisis wordt. Of er nu 1 of 4 ton overwaarde op mijn huis zit ik woon er niet lekkerder van. Klagen dat de rekening betaald moet worden en door wie dan staat ook al vast gewoon door diegene die dat kunnen stom hè

Gr Aad
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Jelle »

Beroepsreiziger schreef:
za 08 okt 2022, 23:34
Waren we/ik dan off topic bezig?

Of moeten we puur bij Jelle blijven?
(Dan moeten we Jelle vooral niet serieus nemen.)
Dat vind ik wel grof van jouw.
Je hebt geen idee hoe onze omstandigheden zijn, en wie we zijn.
In tijd ben je nog maar een broekje, op het forum, vergeleken met leden die hier al vele jaren zijn, en wijsheid hebben opgebouwd.
Een gepaste respect voor elkaar is zeker op zijn plaats, en strekt jouw ook tot eer.
Ja we zijn in Spanje geweest, hebben er vele kilometers gereden, maar moesten met redelijke spoed terug om naar het ziekenhuis te gaan.

Hopen binnen kort weer onze onderneming toe een succes te maken, en kunnen daar bij best jullie hulp gebruiken.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Jelle »

Ik heb Spanje nog nooit zo onstuimig gezien als dit jaar, wat weer betreft, wat kunnen we in de toekomst verwachten.
Veel slecht weer, en een enorme hitte tot wel 47 graden wat wij hebben mee gemaakt in ons campertje was het niet te harden, nachts bleef het ontzettend warm, net voor de bosbranden waren we weer thuis, daarna weer onstuimig weer.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Beroepsreiziger

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Beroepsreiziger »

Jelle schreef:
zo 06 nov 2022, 21:15
Beroepsreiziger schreef:
za 08 okt 2022, 23:34
Waren we/ik dan off topic bezig?

Of moeten we puur bij Jelle blijven?
(Dan moeten we Jelle vooral niet serieus nemen.)
Dat vind ik wel grof van jouw.
Je hebt geen idee hoe onze omstandigheden zijn, en wie we zijn.
Je mag mij grof vinden, ik ben wel eerlijk.

Je omstandigheden weten we ook, want die heb je zelf geschreven. :cheers:
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door hermanusb »

Een “mooi” land heeft maar weinig te maken met financien of inflatie.

Een mooi land is persoonlijk en waar de individu belang bij heeft.
Zo vertrekt pietje naar zweden om persoonlijke redenen.
En jantje gaat naar Spanje om zijn redenen.

Zelf telt er voor mij maar 1 ding, het klimaat.
Ik ben reumatisch en voor mij is elk klimaat wat vochtig is minder fijn.

Ik kijk enkel naar plekken waar het zo lang mogelijk lekker weer is op het Europese vasteland.
Beroepsreiziger

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Beroepsreiziger »

hermanusb schreef:
ma 07 nov 2022, 21:49
Zelf telt er voor mij maar 1 ding, het klimaat.

op het Europese vasteland.
Er tellen dus 2 dingen. :mrgreen:

Het klimaat, vinden onze (klein) kinderen dan ook weer heel belangrijk, alleen met een andere reden.
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door hermanusb »

Klopt.
Het zijn twee dingen, maar dat komt omdat veel mensen kiezen voor een oversteek naar bijv marokko.
Mijn partner krijg ik niet in een lift en niet in een boot.
Het vasteland van europa moet het dus worden.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 28 nov 2022, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Jelle »

Een hele grote sprong.

Argentinië leek ons ook wel wat maar daar hebben ze nogal te leiden onder de droogte, en zo heerst er veel armoede, een trieste bedoeling.
Laatst gewijzigd door Jelle op ma 09 okt 2023, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Beroepsreiziger

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Beroepsreiziger »

Agh Jelle, en zo blijf je lekker in NL wonen. :mrgreen:

Het voordeel van droogte is, dat het dan niet vaak regent. :cheers:
Gebruikersavatar
BobiBob
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 jun 2023, 20:30

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door BobiBob »

Hei allemaal! Ik en mijn gezin hebben besloten om een tijdje te gaan kamperen in onze VW T5. We zijn lang niet op reis geweest en kunnen niet wachten om er weer op uit te trekken. We hebben onze keuze beperkt tot Tilburg (https://tilburg.com/externe_content/rei ... endje-weg/) en Roosendaal (https://www.steden.net/nederland/roosendaal/), maar hebben moeite om de finale keuze te maken. Heeft iemand van jullie een van deze steden bezocht en kan adviseren welke de beste zou zijn voor een familievakantie met sightseeing, enzovoort? We horen graag jullie ervaringen en aanbevelingen!
-Ray-
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 jul 2023, 19:18

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door -Ray- »

Volgens mij is jou bericht in een verkeerd topic beland....
Maar in het kort. Breda of Den Bosch zijn beide veel leuker ( mijn mening)
Tilburg heeft de beroemde kermis in de zomer maar is verder niet echt een spannende stad.
Roosendaal heeft geen onaardig centrum maar en is wat gemoedelijker dan Tilburg.
Safari park en efteling dichterbij Tilburg. OUTLET shopping centre naast Roosendaal, t is maar wat je zoekt.
Oh ja en in Roosendaal kun je een soort vrije val ala parachute springen maken ( als dat ding nog bestaat tenminste)
Gebruikersavatar
AnastasiaD
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 12 jan 2024, 15:03
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door AnastasiaD »

Interessant onderwerp! Het lijkt erop dat het veranderende klimaat een belangrijke rol begint te spelen bij het kiezen van een plek om in het buitenland te wonen. Persoonlijk ben ik het ermee eens dat Nederland, vanwege de impact van de wereldwijde opwarming, een aantrekkelijkere optie kan zijn dan sommige zuidelijke delen van Europa. De Nederlandse aanpak op het gebied van waterbeheer en klimaatadaptatie lijkt een positieve bijdrage te leveren aan het creëren van een meer duurzame leefomgeving.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door tranny »

In de afgelopen 5 jaren zijn vanuit mijn kennissenkring 2 stelletjes en 1 gezin geëmigreerd naar het buitenland (2x Duitsland en 1x Zweden), en niet vanwege het werk of klimaat maar puur omdat ze Nederland gewoon veel te vol en veel te betuttelend vinden worden.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Dafluc »

Ik heb meer respect voor mensen die het dan in een ander land gaan proberen dan voor mensen die heel hun leven mopperen op alles in eigen land.
Afbeelding
Plaats reactie