LiFePO4-accu van Amazon?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
wilan
Berichten: 206
Lid geworden op: do 25 jul 2019, 9:27

LiFePO4-accu van Amazon?



Bericht door wilan »

Beste forumleden,
Het ziet er naar uit dat ik aan een nieuwe HH-accu moet.
Heb nu een Varta semi-tractie 230AH
Verbruik in 24 uur ca 70Ah
Nu zat ik te denken aan een lithium accu.
Dan kom ik o.a. van Amazon de LifeP04 Deep Cycle 130Ah tegen voor € 530,=

Dit is in vergelijk met andere lithium accu's de helft goedkoper.

Geldt ook hier goedkoop is duurkoop?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ben benieuwd
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Lithium accu van Amazon



Bericht door Peter LMC »

Heb je een link naar de accu die je bedoelt :?:
wilan
Berichten: 206
Lid geworden op: do 25 jul 2019, 9:27

Re: Lithium accu van Amazon



Bericht door wilan »

hblek
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 12 dec 2021, 21:50

Re: Lithium accu van Amazon



Bericht door hblek »

Ik heb deze accu via Alie aangeschaft
https://a.aliexpress.com/_vES06v
Deze accu zit netjes in elkaar goede kwaliteit prismatische cellen en een goede bms die via Bluetooth is uit te lezen.
De capaciteit van 300ah haal ik niet helemaal. Ik meet ongeveer 280 ah, wat overeenkomt met de basis cellen van de afmetingen van de accu. De accu weegt compleet 25.3 kg. De oude accu die ik heb verwijderd was een 90ah agm accu die 26.3 kg gewicht had.
Accu presteer prima en de accu wordt netjes gebalanceerd door de bms. Ook kun je de laad en ontlaad spanningen en minimum laadtemperatuur netjes instellen. De prijs die aangegeven is is inclusief btw. De accu wordt ingevoerd via hun Poolse vestiging en er is mij geen btw in rekening gebracht. Prima accu voor een prima prijs. Gemakkelijk te openen en eventueel te inspecteren.
Aanrader.

Groeten Henk
wilan
Berichten: 206
Lid geworden op: do 25 jul 2019, 9:27

Re: Lithium accu van Amazon



Bericht door wilan »

Henk,
Dank voor je reactie/tip.
300Ah heb ik niet nodig. Zoals eerder genoemd verbruik ik op 1 dag zo'n 70Ah.
Daarnaast heb ik 2 zonnepanelen samen 350Wp. Hebben de afgelopen, zonnige dagen gemiddeld >500Wh geleverd (41Ah)
Ik zat te denken dat ik met een 130Ah lithium accu ruim zit.
Alhoewel de accu van Alie 200Ah is, dus maar weinig duurder dat die van Amazon
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Lithium accu van Amazon



Bericht door DJSmiley »

Amazon/Aliepress/Bol.com dropshippers.... Het is het goedkoopste, maar niet altijd het verstandigst.

Heb je zelf de kennis en kunde om kwaliteitscontrole te doen en heb je geen garantie nodig? Dan kan het een prima (goedkope) optie zijn. Maar dat geld zeker niet voor iedereen.

Rechtstreeks bij een Chinese verkoper? Als die vanuit EU verzend of je bekend bent met incoterms ook een prima optie. Maar bij al die opties doe je concessies. Als je die bewust neemt, geen probleem. Maar het gaat verder dan 'de helft goedkoper'.

Probeer maar eens support te krijgen van een Chinese dropshipper.. Verder dan 'yes dear friend' komen ze vaak niet. En terugsturen voor garantie? Wat denk je wat het verzenden met de juiste labels van zo'n accu naar China kost?

130Ah voor 530 euro klinkt leuk, maar wat krijg je dan.. dat is altijd de vraag. Koop je 'm in NL dan ben je idd meer kwijt (700-800 euro voor 120Ah) maar dan heb je iig fatsoenlijke support, kun je vragen stellen, garantie en een snelle levertijd. Vanuit China is de levertijd 2-3 maanden, vanuit een Europees magazijn een weekje. Maar er zijn ook genoeg verkopers die t alsnog vanuit China opsturen terwijl jij denkt dat het snel uit Europa komt.....


En hoe ga je het met al je laders doen? Gezien de vragen van TS hier mbt electra denk ik niet dat het verstandig/verantwoord is om zelf zo'n ding te importeren en in te bouwen.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
wilan
Berichten: 206
Lid geworden op: do 25 jul 2019, 9:27

Re: Lithium accu van Amazon



Bericht door wilan »

Dank Smiley voor je kundig advies.
Kun je me het adres geven waar de 120Ah accu te koop is voor € 700-800 ??
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Lithium accu van Amazon



Bericht door jan- »

Ietsje kleiner maar ook goedkoper: https://de.renogy.com/12-v-100-ah-lithi ... bluetooth/ €489,99
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
wilan
Berichten: 206
Lid geworden op: do 25 jul 2019, 9:27

Re: LiFePO4-accu van Amazon?



Bericht door wilan »

Dank voor de info
Gebruikersavatar
LouisHRP
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 sep 2018, 9:25
Locatie: Herentals

Re: LiFePO4-accu van Amazon?



Bericht door LouisHRP »

Misschien iets voor wilan ?

Creabest 135 Ah voor € 629,99 met 2 jaar waarborg, levering af magazijn Duitsland en goede klantensupport.

https://www.creabest.de/products/lifepo ... -bluetooth

Creabest is bekend onder Duitse camperaars.
Groeten, Louis

Hobby : Outdoor "Off the grid"
Campervan Peugeot Boxer 2.0 BlueHDi Euro 6b 350 Nm L1H1 (2018)
Eric-jan
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 14 mar 2021, 9:58

Re: LiFePO4-accu van Amazon?



Bericht door Eric-jan »

Ik heb op de beurs de superb kwaliteit en de ali kwaliteit mogen aanschouwen, je ziet heel goed het kwaliteits verschil
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: LiFePO4-accu van Amazon?



Bericht door DJSmiley »

Dat zijn idd 2 uitersten. Er is op aliexpress ook wel beter spul te vinden, maar je zult zelf de kennis en kunde moeten hebben om de quality control te doen. Als je dat niet hebt/kunt dan is zo'n Aliexpress (of Amazon via een chinese dropshipper) gewoon geen raadzame keuze.

Het middensegment is de meest gebruikte klasse voor campers, met merken als Liontron, Wattstunde, NDS om maar een paar te noemen. Dan betaal je wel wat meer dan een Aliexpress accu, maar die dingen komen ook heel creatief met BTW en geen garantie enz. Dan kun je al snel goedkoper aanbieden.

Dus ja, 300-600 euro zie je alleen bij de dropshippers, of de dozenschuivers.
Een accutje via een NL, DE of andere EU verkoper is gewoon duurder. Maar ook die zijn aardig gezakt, voor 600-1000 euro kun je een prima accu kopen (100Ah+)

De SuperB accu's zijn premium. Dat zie je aan de prijs, maar daar krijg je ook wel een heel degelijk ding voor nodig. Die dingen zijn gewoon als een tank gebouwd en dat zie je ook aan alles. Voor sommige toepassingen kan dat echt wel een pre zijn, bijvoorbeeld in een 4x4 waarin je heel Afrika wilt doorcrossen. Dan heb je wel aanzienlijk meer trillingen en 'abuse' waarbij zo'n accu tot zn recht kan komen.

Natuurlijk zullen ze wel een 'worst case' voorbeeld van de ali kwaliteit nemen om het nog extra te benadrukken, want er zit zeker een commercieel belang in, maar in de basis is er zeker meer dan een prijs die het verschil bepaald.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: LiFePO4-accu van Amazon?



Bericht door Jonesy »

Ik zie niet direct in wat voor support je op een accu moet hebben? Onderzoek even online hoe je dat (veel te duur ding) moet behandelen en klaar.
Er staat zelfs een mooie uitleg op wiki over die accu's.

Behandel je het verkeerd gaat het kapot, behandel je het goed doet het zijn tijd.
Plaats reactie