Parkeerplaats skigebied Hintertux?

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Parkeerplaats skigebied Hintertux?



Bericht door Dorsthorst »

Hallo, weet iemand van jullie of je nog op de parkeerplaats bij de skilift van Hintertux mag overnachten? Ik kan nergens frisse informatie vinden. Er is alleen oude informatie te vinden in bijvoorbeeld de camperapp.
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Parkeerplaats Skigebied Hintertux



Bericht door noneku »

https://park4night.com/fr/lieu/46056/pa ... rettyPhoto
Hier staat nog recente info. Italiaans even vertaald met google, Hij/zij had goed geslapen :)
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Parkeerplaats Skigebied Hintertux



Bericht door SkiRon »

Op campercontact staat nog een reactie van juli 2021, redelijk recent toch.

https://www.campercontact.com/nl/oosten ... ux-shilift
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Parkeerplaats Skigebied Hintertux



Bericht door Dorsthorst »

Meestal gelden er in de zomer andere regels dan in de winter 🤷‍♂️
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Parkeerplaats Skigebied Hintertux



Bericht door SkiRon »

Klopt, maar gewoon even bellen of mailen met de bergbahnen en je weet het.
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Parkeerplaats Skigebied Hintertux



Bericht door noneku »

noneku schreef:
wo 23 feb 2022, 22:11
https://park4night.com/fr/lieu/46056/pa ... rettyPhoto
Hier staat nog recente info. Italiaans even vertaald met google, Hij/zij had goed geslapen :)
Hoe recent wil je het hebben? In de link van p4n is de laatste review van 05-02-2022. Ze hebben goed geslapen.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Parkeerplaats Skigebied Hintertux



Bericht door Dorsthorst »

Heb de foto's nu hier op de computer gezien, dat is dus nog steeds zo. !!
Bedankt.
Gebruikersavatar
SpeedyMarku
Berichten: 852
Lid geworden op: do 26 nov 2020, 22:33
Locatie: Midden Noord-Holland

Re: Parkeerplaats skigebied Hintertux?



Bericht door SpeedyMarku »

Wij zijn er nu. Weliswaar met auto en hebben appartement gehuurd. Op parkeerplaats staan meerdere campers.
Geniet van elke dag! Je moet reizen voor je sterft, anders reist degene die erft!
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Parkeerplaats skigebied Hintertux?



Bericht door jepebe »

Heb ze drie jaar geleden opgebeld (Hintertuxer Gletscherbahnen) om te vragen of ik daar nou tijdens kerst en oud/nieuw mocht staan met mijn twee zonen om een paar dagen te skiën. De dame van de liften vertelde dat dit geen enkel probleem was, het parkeerterrein was van de liftuitbater, dus privaat terrein en geen gedoe met Tiroler overnachtingsverboden.

Wel werd me verteld dat soms een groepje camperaars camperen/kamperen en overnachten verwart met discotheek en kampvuren. Dan wordt de politie gebeld en wordt de parking schoongeveegd. Of men dan brave camperaars die niet aan feesten meedoen laat staan weet ik niet. IK had geen problemen, en zou er zo weer gaan staan
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Parkeerplaats skigebied Hintertux?



Bericht door Dorsthorst »

Hoi Jepebe,
En hoe druk was het toen tussen kerst en oud/nieuw? wij zijn in de Dolemieten vanwege de drukte al eens weggegaan, 45 minuten wachten
voor een liftstation was ons echt te gek............. :bang:
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Parkeerplaats skigebied Hintertux?



Bericht door jepebe »

Veel campers stonden er niet, dus die drukte viel mee. Wel is het een druk gebied.

Ik beleef meer plezier aan iets kleinere gebieden waar het veel minder druk is, heb ik recent ontdekt. Dan maar midner groot en uitgebreid, met mijn twee zonen die nog geen topskier zijn (ik wel dan?) is dan een of twee keer in een weekje verkassen naar een ander gebiedje voldoende op het afwisselend te houden.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
FreekaDuca
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 27 dec 2021, 21:55
Locatie: Noord-Brabant

Re: Parkeerplaats skigebied Hintertux?



Bericht door FreekaDuca »

Kan iemand mij helpen met het volgende:
Volgens ANWB mag je in Oostenrijk overnachten 'langs de openbare weg'. Onder het citaat.

Tegelijk zegt alpenverein.at: De Tiroolse kampeerwet (2001) maakt het duidelijk: "Kamperen buiten campings is verboden".

Zit het verschil in het kamperen stuk, dus overnachten mag wel, kampeergedrag vertonen niet?

Ik wil naar Zell am Ziller rijden en een week lang op verschillende plekken slapen in mijn camper (tenzij ik toestemming tot parkeren krijg van iemand met private grond). Mag dit nu wel of mag dit nu niet? Is er überhaupt een plek langs de weg te vinden, of is alles privaat terrein?

ANWB: Kamperen langs de weg
Overnachten langs de openbare weg is toegestaan, mits er geen parkeerverbod is en het geen gevaar oplevert voor het overige verkeer. Bovendien mogen er geen kampeeractiviteiten worden ontplooid (dus geen voortent opzetten of tafel en stoelen buiten zetten) en mag de caravan niet losgekoppeld worden van de auto.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Parkeerplaats skigebied Hintertux?



Bericht door jepebe »

Ik heb me laten vertellen dat met de camper 's nachts overnachten in Tirol standaard verboden is. Dus in feite werkt het omgekeerd: overnachten alleen waar toegestaan.

Dit geldt voor publiek gebied. De hintertuxer Gletscher parking is bezit van de lift maatschappij. Je mag/mocht daar staan omdat het geen publiek gebied is. Ik heb wel keurig eerst opgebeld om te vragen of het mocht. Dat mocht als ik maar geen kampvuren aanstak en disco-achtoge activiteiten ondernam. Met een beetje duwen, extreem kampeergedrag.

Als je zekerheid wil: bel bv lift operators op om het te vragen. Het helpt als je erbij zegt, voor een nachtje, alleen skien en daar overnachten, dan weg of zoiets.

Let wel: dit bovenste is hoe het volgens mij zit. Dat kan volgens anderen anders zijn.

Het onderscheid tussen parkeren & overnachten en camperen is volgens mij niet aan alle handhavers uitgelegd.....
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
FreekaDuca
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 27 dec 2021, 21:55
Locatie: Noord-Brabant

Re: Parkeerplaats skigebied Hintertux?



Bericht door FreekaDuca »

Thanks jepebe, dit klinkt wel logisch allemaal. Ik ga het gewoon proberen.
Ondertussen vond ik ook dit verslag, van alweer 13 jaar geleden. Dit geeft de burger (camperaar) moed.
viewtopic.php?p=706411
Plaats reactie