Standkachel op retourleiding?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Standkachel



Bericht door L4H3 »

Ik heb het niet in de retourleiding gedaan maar zo:
Effe naar beneden scrollen.

viewtopic.php?t=8456989&start=756
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
robvandijk79
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 16:09

Re: Standkachel



Bericht door robvandijk79 »

Vandaag gordelbok laten plaatsen. Ook meteen naar aansluiting dieselkachel laten kijken. Beste man zet de standleiding altijd op één vd twee opstaande ‘palletjes’ op de deksel (blauwe en witte) Afbeelding. Meteen maar laten doen. Gaatje boren, draad tappen en indraaien. Volgens mij deed hij er ook nog een beetje loctite op. Helemaal blij, weer iets van m’n lijstje af :D
Morgen maar eens kijken of ik de kachel geïnstalleerd krijg.
Bijlagen
E8361CF7-A541-45AC-95ED-62708247B29A.jpeg
E8361CF7-A541-45AC-95ED-62708247B29A.jpeg (141.1 KiB) 1456 keer bekeken
Kwootje
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 30 jan 2022, 15:28

Re: Standkachel



Bericht door Kwootje »

robvandijk79 schreef:
do 24 nov 2022, 20:49
Gaatje boren, draad tappen en indraaien.
Heeft hij daarvoor het deksel losgehaald, of heeft hij het deksel laten zitten en er ter plekke door geboord en de draad getapt?

Pieter
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Standkachel



Bericht door henk en lila »

Daarom zit die bij mij door dat zwarte knietje met die ribbelslang. Eén boutje en los en lekker boren zonder gruis in de tank.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1590
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Standkachel



Bericht door tranny »

Het is kunststof, als je daarin langzaam boort met een scherpe boor dan komt het snijafval als 1 grote boorkrul naar je toe en verdwijnt niet in de tank.
Draad tappen in kunststof idem, het tappen is meer kunststof vervormen als werkelijk snijafval produceren waarmee je de tank vervuilt.
De enkele kruimeltjes die er misschien nog in vallen worden wel door het brandstoffilter opgevangen, daar krijg je echt geen last mee.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Kwootje
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 30 jan 2022, 15:28

Re: Standkachel



Bericht door Kwootje »

Oké, bedankt. Ik sta ook op het punt om de aansluiting te gaan maken en wil het deksel ook laten zitten. Een beetje gruis in de tank lijkt me ook geen probleem vanwege het filter dat er toch zit.

Pieter
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Standkachel



Bericht door kampo »

Je moet de vlotterpot altijd eerst verwijderen.
Anders kan je niet zien wat er onder zit.
De stijgbuis zal je afhankelijk van de situatie moeten plooien afsnijden en verlengen met een flexibele leiding. Ieder voertuig is anders.
Dus kijk niet enkel naar de buitenkant foto's maar vooral naar de foto's van de binnenkant...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Standkachel



Bericht door henk en lila »

stijgbuis2-klein.jpg
stijgbuis2-klein.jpg (92.88 KiB) 1316 keer bekeken
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Standkachel



Bericht door kampo »

Paar voorbeelden van hoe je het aan de binnenkant kan doen om de brandstof onderaan uit in de samendrukbare pot met de brandstofpomp aan te zuigen. Ieder voertuig is weer wat anders.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Kampo
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Standkachel op retourleiding?



Bericht door AadenAnke »

tranny schreef:
vr 25 nov 2022, 2:30
Het is kunststof, als je daarin langzaam boort met een scherpe boor dan komt het snijafval als 1 grote boorkrul naar je toe en verdwijnt niet in de tank.
Draad tappen in kunststof idem, het tappen is meer kunststof vervormen als werkelijk snijafval produceren waarmee je de tank vervuilt.
De enkele kruimeltjes die er misschien nog in vallen worden wel door het brandstoffilter opgevangen, daar krijg je echt geen last mee.
Als je dan ook nog een krachtige stofzuigerend er bij houd doe je het meeste van die enkele kruimeltjes ook nog vangen

Gr Aad
Plaats reactie