Standkachel op retourleiding?
Re: Standkachel
Ik heb het niet in de retourleiding gedaan maar zo:
Effe naar beneden scrollen.
viewtopic.php?t=8456989&start=756
Effe naar beneden scrollen.
viewtopic.php?t=8456989&start=756
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 16:09
Re: Standkachel
Vandaag gordelbok laten plaatsen. Ook meteen naar aansluiting dieselkachel laten kijken. Beste man zet de standleiding altijd op één vd twee opstaande ‘palletjes’ op de deksel (blauwe en witte)
. Meteen maar laten doen. Gaatje boren, draad tappen en indraaien. Volgens mij deed hij er ook nog een beetje loctite op. Helemaal blij, weer iets van m’n lijstje af 
Morgen maar eens kijken of ik de kachel geïnstalleerd krijg.

Morgen maar eens kijken of ik de kachel geïnstalleerd krijg.
- Bijlagen
-
- E8361CF7-A541-45AC-95ED-62708247B29A.jpeg (141.1 KiB) 1328 keer bekeken
Re: Standkachel
Heeft hij daarvoor het deksel losgehaald, of heeft hij het deksel laten zitten en er ter plekke door geboord en de draad getapt?
Pieter
- henk en lila
- Berichten: 3722
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Standkachel
Daarom zit die bij mij door dat zwarte knietje met die ribbelslang. Eén boutje en los en lekker boren zonder gruis in de tank.
Groet, Henk
Groet, Henk
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Standkachel
Het is kunststof, als je daarin langzaam boort met een scherpe boor dan komt het snijafval als 1 grote boorkrul naar je toe en verdwijnt niet in de tank.
Draad tappen in kunststof idem, het tappen is meer kunststof vervormen als werkelijk snijafval produceren waarmee je de tank vervuilt.
De enkele kruimeltjes die er misschien nog in vallen worden wel door het brandstoffilter opgevangen, daar krijg je echt geen last mee.
Draad tappen in kunststof idem, het tappen is meer kunststof vervormen als werkelijk snijafval produceren waarmee je de tank vervuilt.
De enkele kruimeltjes die er misschien nog in vallen worden wel door het brandstoffilter opgevangen, daar krijg je echt geen last mee.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Re: Standkachel
Oké, bedankt. Ik sta ook op het punt om de aansluiting te gaan maken en wil het deksel ook laten zitten. Een beetje gruis in de tank lijkt me ook geen probleem vanwege het filter dat er toch zit.
Pieter
Pieter
Re: Standkachel
Je moet de vlotterpot altijd eerst verwijderen.
Anders kan je niet zien wat er onder zit.
De stijgbuis zal je afhankelijk van de situatie moeten plooien afsnijden en verlengen met een flexibele leiding. Ieder voertuig is anders.
Dus kijk niet enkel naar de buitenkant foto's maar vooral naar de foto's van de binnenkant...
Anders kan je niet zien wat er onder zit.
De stijgbuis zal je afhankelijk van de situatie moeten plooien afsnijden en verlengen met een flexibele leiding. Ieder voertuig is anders.
Dus kijk niet enkel naar de buitenkant foto's maar vooral naar de foto's van de binnenkant...
Groeten Kampo
- henk en lila
- Berichten: 3722
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Standkachel
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Standkachel
Paar voorbeelden van hoe je het aan de binnenkant kan doen om de brandstof onderaan uit in de samendrukbare pot met de brandstofpomp aan te zuigen. Ieder voertuig is weer wat anders.








Groeten Kampo
Re: Standkachel op retourleiding?
Als je dan ook nog een krachtige stofzuigerend er bij houd doe je het meeste van die enkele kruimeltjes ook nog vangentranny schreef: ↑vr 25 nov 2022, 2:30Het is kunststof, als je daarin langzaam boort met een scherpe boor dan komt het snijafval als 1 grote boorkrul naar je toe en verdwijnt niet in de tank.
Draad tappen in kunststof idem, het tappen is meer kunststof vervormen als werkelijk snijafval produceren waarmee je de tank vervuilt.
De enkele kruimeltjes die er misschien nog in vallen worden wel door het brandstoffilter opgevangen, daar krijg je echt geen last mee.
Gr Aad