Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Monique en Roel. Veel plezier met jullie nieuwe plannen. Wat een 4x4 betreft, ik heb jaren een Subaru Forester gereden.
Het is een fijne reiswagen met goede 4x4 eigenschappen en een perfecte bijkomstigheid, je kunt onder het reiden schakelen tussen hoge- en lage gearing. Misschien brengt het jullie op een idee
Het is een fijne reiswagen met goede 4x4 eigenschappen en een perfecte bijkomstigheid, je kunt onder het reiden schakelen tussen hoge- en lage gearing. Misschien brengt het jullie op een idee
- MonRoe
- Berichten: 17482
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
- Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
- Contacteer:
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
er zijn heel veel mooie combinaties te vinden, hoe wij het gaan doen, nog geen idee. Op dit moment kijken we naar suzuki Jimny van 2016-2018. Daar kan 1300 kg achter, dus daar moeten we het mee doen.
Maar misschien het 1e jaar helemaal niets erachter en lekker rondzwerven, van hotel naar camping, logis de france, airbnb, etc. Onze 1e vakantie staat gepland voor juni, dus nog tijd zat.
Maar dit is wel erg leuk om te zien.
Maar misschien het 1e jaar helemaal niets erachter en lekker rondzwerven, van hotel naar camping, logis de france, airbnb, etc. Onze 1e vakantie staat gepland voor juni, dus nog tijd zat.
Maar dit is wel erg leuk om te zien.
- Bijlagen
-
- Mooie combinatie
- mooie combi.jpg (164.34 KiB) 646 keer bekeken
Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Ziet er erg leuk uit.
Maar suzuki Jimny is hobbelen ding. Denk dat je het snel beu bent.
Maar suzuki Jimny is hobbelen ding. Denk dat je het snel beu bent.
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Een vriend van mij heeft een jaar geleden een nieuwe Jimny ontvangen.
Levertijd was toen 1,5 jaar en daarna werd zelfs niet meer geleverd.
Het zijn zeldzame voertuigen en dat maakt dat die misschien over prijs zijn.
Leuk om te spelen zo een micro 4x4, volgens mij bestaat er niet echt veel kleiner.
Is zo iets niet te klein om te reizen en bovendien een aanhangwagen te trekken ?
Ga er eerst eens mee rijden om je een idee te vormen.
Advertenties hier voor modellen 2017: 119 stuks
23.950€ tot 12.650€
Levertijd was toen 1,5 jaar en daarna werd zelfs niet meer geleverd.
Het zijn zeldzame voertuigen en dat maakt dat die misschien over prijs zijn.
Leuk om te spelen zo een micro 4x4, volgens mij bestaat er niet echt veel kleiner.
Is zo iets niet te klein om te reizen en bovendien een aanhangwagen te trekken ?
Ga er eerst eens mee rijden om je een idee te vormen.
Advertenties hier voor modellen 2017: 119 stuks
23.950€ tot 12.650€
Laatst gewijzigd door kampo op ma 21 nov 2022, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kampo
- Bob Diesel
- Berichten: 31862
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Heb 4 jaar een Vitara 2,0 ,3 deurs gehad ,2001/2005 ,de oude versie met ladder chassis en H/L gearing
daar een hobby 440sf achter zijn we voor de 1e x mee naar Spanje geweest,Motril
Trekken als een beer, maar een langere caravan er achter is geen goed idee
Heb een hobby 495 van een maat verplaatst over 50km
De korte vitara word dan wispelturig ,ondanks de korte overhang
daar een hobby 440sf achter zijn we voor de 1e x mee naar Spanje geweest,Motril
Trekken als een beer, maar een langere caravan er achter is geen goed idee
Heb een hobby 495 van een maat verplaatst over 50km
De korte vitara word dan wispelturig ,ondanks de korte overhang
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
https://www.bushlapa.com/
Mooie link ter orientatie. Bedenk wel dat die bushcaravans veel tijd en werk vragen om op te zetten. Niet zoals een camper stoppen, motor af en aan de koffie, maar een klein uurtje aanpakken voordat alles staat. Belangrijk is dat de spoorbreedte dezelfde is als die van de trekwagen.
Kijk voor meer ideeen bij "offroad caravans south africa. Er gaat een wereld voor je open.
Met deze toer ik binnenkort weer 3 maanden door Zuid Afrika, Botswana en Namibie:
Het canvas over de voorkant is bescherming tegen steenslag. Slaapcabine klapt uit naar buiten. Het luifel erboven moet de zonnehitte weren. Onder het voorluifel is de buitenkeuken; bij storm of slagregens vaak problematisch koken. Zonnepaneel en hh-accu's. Achterop 2 jerricans en het reservewiel. Trekwagen is de 4x4 Toyota Hilux.
Mooie link ter orientatie. Bedenk wel dat die bushcaravans veel tijd en werk vragen om op te zetten. Niet zoals een camper stoppen, motor af en aan de koffie, maar een klein uurtje aanpakken voordat alles staat. Belangrijk is dat de spoorbreedte dezelfde is als die van de trekwagen.
Kijk voor meer ideeen bij "offroad caravans south africa. Er gaat een wereld voor je open.
Met deze toer ik binnenkort weer 3 maanden door Zuid Afrika, Botswana en Namibie:
Het canvas over de voorkant is bescherming tegen steenslag. Slaapcabine klapt uit naar buiten. Het luifel erboven moet de zonnehitte weren. Onder het voorluifel is de buitenkeuken; bij storm of slagregens vaak problematisch koken. Zonnepaneel en hh-accu's. Achterop 2 jerricans en het reservewiel. Trekwagen is de 4x4 Toyota Hilux.
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Roadhouse Campground of Roadhouse Resort? Oh ja, de Canyon Roadhouse. De canyon te diep om af te dalen.
Kwamen jullie zonder kleerscheuren door Namibie?
Kwamen jullie zonder kleerscheuren door Namibie?
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Da's de ferry bij Sendelingsdrift over de Oranjerivier van Namibie naar ZuidAfrika. Prachtroute langs de rivier vanaf Aussenkeer.
Filmpje om een idee te geven van de offroadcaravan en de trekwagen: https://www.youtube.com/watch?v=RDAHaWnlGls&t=277s
Filmpje om een idee te geven van de offroadcaravan en de trekwagen: https://www.youtube.com/watch?v=RDAHaWnlGls&t=277s
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Dat is avontuur wat anders als een camperplaats in Twente schitterend maar dat kan ook met een 4 *4 camper die een vriend van mij heeft.
Mooie combinatie daar kan je inderdaad geen camper voor rijden.
Mvrgr.Wil
Mooie combinatie daar kan je inderdaad geen camper voor rijden.
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Erg leuke auto die hier ook al heel lang op het verlanglijstje staat!
Heb je er al mee gereden? Dat heb ik onlangs voor het eerst gedaan en ervaren dat het helaas geen auto is voor langere (snelweg)ritten voor mij, laat staan met aanhangwagen.
Dat is het nieuwe model en niet vergelijkbaar met een 2016-2018 Jimny
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 676
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Wij hebben 23 jaarmet deze Land Rover Freelander 1.8i (Serie 1) gereden (o.a. Woon-werk. En nee, nooit mee op vakantie, hooguit op familie bezoek in Bretagne en Zuid Engeland)kampo schreef: ↑ma 21 nov 2022, 20:53Een vriend van mij heeft een jaar geleden een nieuwe Jimny ontvangen.
Levertijd was toen 1,5 jaar en daarna werd zelfs niet meer geleverd.
Het zijn zeldzame voertuigen en dat maakt dat die misschien over prijs zijn.
Leuk om te spelen zo een micro 4x4, volgens mij bestaat er niet echt veel kleiner.
Is zo iets niet te klein om te reizen en bovendien een aanhangwagen te trekken ?
Ga er eerst eens mee rijden om je een idee te vormen.
Advertenties hier voor modellen 2017: 119 stuks
23.950€ tot 12.650€
Helaas, de laatste APK werd een wel erg dure reparatie. Dus hebben we 'Freebee' bij de garage achtergelaten (gaan er een Sevice wagen van maken). Dus deze zomer rond gekeken voor een opvolger.
Helaas, het nieuwe model van de Jimni op geel-kenteken (4 zitplaatsen) zijn sinds 2020 niet meer leverbaar.
En de Jimni 'Professional' op grijs-kenteken (alleen 2 voorstoelen) hebben een levertijd van ruim een jaar (en zelfs dat kon de importeur niet garanderen)
Dus voor een 2e hands op geel-kenteken. Twee zaken; nauwelijks te vinden, en als je er één vindt, voor (bijna) meer als de nieuwprijs
Bij een Suzuki dealer in Apeldoorn één geleend voor een 'grote' proefrit. Mijn conclusie (na meer als 50 jaar Land Rovers), leuk speelgoed
Maar beslist geen auto om er me naar b.v. Portugal te rijden. Heb je je vakantie nodig, om je rug te revalideren
En dan ook nog een 'Bush'-trailer erachter? Mijn advies, denk hier nog maar eens diep over na (en maak eerst eens een 'echte' proefrit !)
Wat het voor ons wel gaat worden? Geen idee! (zal wel een 'City'-autootje worden)
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Re: Na ruim 22 jaar is het tijd voor nieuwe avonturen
Is dat fotootje toevallig gemaakt op de motorcrossbaan in Heerde?... dat terrein komt mij namelijk een beetje bekend voor.
Wat de Jimny betreft moet ik je wel gelijk geven, heerlijke speeldingen maar voor lange afstanden eigenlijk te weinig rijcomfort.
Ik heb zelf vele jaren (1988 tot 2009) met een Suzuki SJ413 door geheel Europa gereden (eerst een korte en later een LWB), als je gestel nog jong is dan gaat het allemaal wel zonder een stukje rijcomfort maar op lange afstanden ben je toch altijd wel blij als je even weer uit kunt stappen om je nieren weer op de juiste plek terug te leggen... met ook nog 1300 kg aan de trekhaak is het zondermeer al geen aanrader, dan rijd je ongeveer continu op de top van wat de auto nog aan kan.
Na de Suzuki's ben ik over gegaan op een Daihatsu Rocky TDI lange wielbasis (F75), en 5 jaar later uiteindelijk in een Nissan D22 Pickup Xtra-cab met polyester huif over de laadbak terecht gekomen... en die laatste bevalt ons nog steeds zeer goed, zowel wat betreft rijcomfort als wat betreft offroad capaciteit.
Gezien de steeds verder beperkte mogelijkheden om in Europa nog legaal offroad te gaan zou Je zou ook kunnen overwegen om voor een Suzuki Grand Vitara te gaan, die geven aardig wat meer rijcomfort en trekgewicht als een Jimny en presteren offroad ook nog sterk.
Gezien de steeds verder beperkte mogelijkheden om in Europa nog legaal offroad te gaan heeft het eigenlijk ook al geen zin meer om speciaal hiervoor een terreinmonstertje te nemen.
Wat de Jimny betreft moet ik je wel gelijk geven, heerlijke speeldingen maar voor lange afstanden eigenlijk te weinig rijcomfort.
Ik heb zelf vele jaren (1988 tot 2009) met een Suzuki SJ413 door geheel Europa gereden (eerst een korte en later een LWB), als je gestel nog jong is dan gaat het allemaal wel zonder een stukje rijcomfort maar op lange afstanden ben je toch altijd wel blij als je even weer uit kunt stappen om je nieren weer op de juiste plek terug te leggen... met ook nog 1300 kg aan de trekhaak is het zondermeer al geen aanrader, dan rijd je ongeveer continu op de top van wat de auto nog aan kan.
Na de Suzuki's ben ik over gegaan op een Daihatsu Rocky TDI lange wielbasis (F75), en 5 jaar later uiteindelijk in een Nissan D22 Pickup Xtra-cab met polyester huif over de laadbak terecht gekomen... en die laatste bevalt ons nog steeds zeer goed, zowel wat betreft rijcomfort als wat betreft offroad capaciteit.
Gezien de steeds verder beperkte mogelijkheden om in Europa nog legaal offroad te gaan zou Je zou ook kunnen overwegen om voor een Suzuki Grand Vitara te gaan, die geven aardig wat meer rijcomfort en trekgewicht als een Jimny en presteren offroad ook nog sterk.
Gezien de steeds verder beperkte mogelijkheden om in Europa nog legaal offroad te gaan heeft het eigenlijk ook al geen zin meer om speciaal hiervoor een terreinmonstertje te nemen.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...