Ford Rimor Superbrigg 688tc boordcomputer

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
FransenKitty
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 12 okt 2022, 18:02

Ford Rimor Superbrigg 688tc boordcomputer



Bericht door FransenKitty »

Wij hebben een ford rimor superbrigg 688tc boordcomputer.
De boordcomputer reageert niet meer. De accu is vol en we hebben 230 stroom. Wie weet raad?
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ford Rimor Superbrigg 688tc boordcomputer



Bericht door Meine »

De nood moet hoog zijn, dit is uw tweede oproep.

Het zoeken helpen als U vertelt wat nog wel werkt. Doet de binnenverlichting het nog, werkt de ventilator van de keuken nog?

Deze dingen worden door het elektroblok van stroom voorzien, een Arsilicii al310 of 320. Alle zekeringen zijn nog heel daar? Van daaruit gaat de stroom voor bovengenoemde functies naar achter in het bedieningspaneel waar alles middels SSR's aangestuurd.

Als dat werkt heeft het bedieningspaneel dus spanning.

Arsilicii is een Italiaanse elektronicafabrikant die uitgebreide PDF's met schema's en informatie op de website heeft. Ook kun je er rechtstreeks onderdelen kopen.

In Duiven zit een elektronicabedrijf dat Arsilicii repareert. De naam van dit bedrijf is me ontschoten, maar dat moet te vinden zijn.

Eventuele reactie graag per PB, daar ik in principe niet meer op dit forum aanwezig ben.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ford Rimor Superbrigg 688tc boordcomputer



Bericht door EasyBee »

Wat is er gedaan met de tips en vragen uit het vorige topic? viewtopic.php?t=8481741

Accu al gecontroleerd? Wordt die wel voldoende geladen?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Ford Rimor Superbrigg 688tc boordcomputer



Bericht door rijschoollucassen »

Is de term boordcomputer niet enigszins misleidend? Mijn eerste gedachte ging richting obd en canbus. Het regelpaneeltje in het woongedeelte is niet veel meer dan een schakelbordje. Daar zou je kunnen meten of er wel spanning vanaf de accu/ebl wordt doorgegeven. Veel meer dan een glaszekering zal er op dat schakelbordje niet zitten.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Ford Rimor Superbrigg 688tc boordcomputer



Bericht door CaradoT135 »

Meine schreef:
vr 02 dec 2022, 8:42

Eventuele reactie graag per PB, daar ik in principe niet meer op dit forum aanwezig ben.
Dat lijkt mij ongewenst.
Plaats reactie