Tickets bestellen veerboot?

Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door Ries »

Het van orgine Kretaanse Minoan Lines is in 2008 al overgenomen door het Italiaanse Grimaldi. De gebruikte term Minoan/Grimaldi wordt naar mijn mening volkomen verkeerd gebruikt en dat heeft het tot dan prima funtionerende Minoan niet verdiend. Na de overname zijn de prestaties en de service flink gedaald.
In dat jaar zijn wij heen nog op een Minoan schip naar Griekenland gevaren. Terug was er al een oud schip van Grimaldi op die lijn gezet. Het zelfde ship is een week later in Venetië onbestuurbaar rechtdoor gevaren en vastgelopen. Pasagiers konden de volgende dag pas van boord. Het jaar daarna nog een keer Grimaldi geboekt. Toen al verschrikkelijk slecht vergeleken met Minoan. Daarna alleen nog Superfast/Anneklines en een keer Bleustar naar Kreta vv. Voor mij ook nooit meer GrimaldItalianen 😁
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door 1934 »

Tja helaas moeten wij ons daar ook bij aansluiten,altijd met Minoen over gegaan hoop stress ,ontzettend vieze cabine,s onbeschoft personeel ik kan er een boek over schrijven !!!!
Maar wel de goedkoopste :bang: :bang: wij zitten nu in Griekenland en de laatste overtocht hadden we weer grimaldi en slechter dan slecht was deze overtocht,we gaan nooit meer met minoen/grimaldi dan nog liever zwemmen en dit naar zeker 60 overtochten.
Bij ons zit het probleem in het kenteken (vrachtauto) bij Anek/Superfast vallen we tegenwoordig in het vrachtwagen tarief en word je gelijk aangeslagen voor 18 mtr totaal wat we niet zijn.
En betalen we dus een hoog tarief maar alles beter dan Grimaldi ondanks dat het enkele reis gewoon 600,- euro verschil is !!!
Reserveren doen we nooit en zelfs in juli en augustus eigelijk nooit moeten wachten in Ancona.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door Charles Franconi »

Krijg jij niet ontzettend pijn in je kop, steeds tegen de muur te knallen? 😂😂😂
Heb net even gekeken bij Superfast, bijna 1600 retour, 15 meter lang. Ook niet meer goedkoop te noemen. Voordeel is wel dat je buiten de winterperiode campingondeck hebt. Het gekke is dat ook bij Anek niemand ons ooit naar ons kentekenbewijs heeft gevraagd.
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 16 okt 2022, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door peter possl »

ik wil best geloven wat jullie hierboven schrijven, maar ik heb geen slechte ervaring met hun. misschien had ik geluk dat ik eind mei vertrok vanuit ancona. vooraf had ik gekeken naar revieuws, maar die wware; niet zo best zowel voor anek superfast en minoan. en of je door de kat of door de hond wordt gebeten, pijn doet het altijd.
Toch zou ik de volgende keer weer voor de veerboot kiezen, want over land terug is ook niet alles. misschien wel de ferry naar bari of brindisi.
rodeo
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 21:58

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door rodeo »

op de foto is duidelijk te zien dat de campers dicht achterelkaar staan. zo gaat het op elke ferry, maar hoe zit het als de chauffeur voor je zijn/haar camper achteruit laat rollen ofwel niet goed wegrijdt? vooral bij kleinere ferries in combinatie met ruwere zee en het kabaal op de boot,lukt het bijna niet want ik ben dan alle oriëntatie kwijt. je hoort niet eens de motor van je eigen camper!
daar zou toch iets op bedacht kunnen worden?
iemand een idee? Excuses dat ik dit draadje ervoor gebruik maar hier zitten wel mensen met ervaring.
ben zeer benieuwd.
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3330
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door cjoosten »

Wij hebben geboekt voor september vanaf Bari. Op onze reisdata was Ancona --> Griekenland al vol vanaf half december.
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
iakovos
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 21 feb 2014, 22:13

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door iakovos »

cjoosten schreef:
vr 13 jan 2023, 17:07
Wij hebben geboekt voor september vanaf Bari. Op onze reisdata was Ancona --> Griekenland al vol vanaf half december.
Voor ons geldt hetzelfde.
17 december konden we al niet meer boeken vanaf Venetie te varen, in de ons gekozen periode.
Paar dagen later zat Ancona ook al vol.
Voor de maand oktober was het nog niet mogelijk te boeken.
Toen maar voor Bari gekozen.

Bij Grimaldi/Minoan is “All Inclusive Camping” NIET meer mogelijk te boeken.
Dus, dan moet jezelf je hut betalen.
Geen vouchers.
Geen stroom op je camper ??????
Varen niet meer naar Patras.
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3330
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door cjoosten »

Of camping on deck in eigen camper slapen toch?
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
iakovos
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 21 feb 2014, 22:13

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door iakovos »

cjoosten schreef:
za 14 jan 2023, 15:55
Of camping on deck in eigen camper slapen toch?
Nee, dat is al sinds jaren niet meer mogelijk bij Grimaldi/Minoan.
Grimaldi heeft deze mogelijkheid de nek omgedraaid.
Ze hebben toen daar wat anders opgevonden en dat noemden ze : “All Inclusive Camping”.
Dan kreeg je een binnenhut voor de prijs van deckpagage. (Dus NIET slapen in je eigen caravan/camper en ook géén toegang tot het auto- camperdeck)
Stroom op je caravan/camper.
30 % korting op zelfbedieningsrestaurant.
Wat ik al vermeldde; dit alles is m.i.v. dit jaar een einde aan gemaakt.

Wel alvast een mooie reis naar Griekenland en een mooie bootreis met Superfast vanuit Bari.
Mogelijk overbodig:
Terminal Crociere (New Terminal Cruise) Porto di Bari.
41°08'11.6"N 16°52'02.2"E
Tickets Check-in GRECIA (Terminal Crociere)
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3330
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door cjoosten »

Maar waarom reis je dan niet met Anek of Superfast vanaf Bari. Daar is / was nog plaats voor camping on deck dus slapen in eigen camper
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
iakovos
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 21 feb 2014, 22:13

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door iakovos »

Ik heb in december geboekt bij Superfast-ANEK.
Bari - Patras en terug Igoumenitsa - Bari
Mei heen en juli terug.

We gaan voor het eerst met de ferry vanaf Bari.
Dus alles is nieuw.
We waren gewend om vanaf Venetie te varen.
Dat is iets dichter bij huis.
In de jaren negentig, zijn we wel vanaf Brindisi overgevaren naar Igoumenitsa.
Toen bestond er geen "Camping On Board"
Plaats reactie