Adviezen over verzekering?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Rlmjanssens
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 aug 2022, 6:59

Adviezen over verzekering?



Bericht door Rlmjanssens »

Hoi :wave: !
Wij zijn sinds vandaag de trotse eigenaars van een Fiat Ducato joint 361 uit 2006. :D :D
Iemand tips en adviezen voor de onervaren camper eigenaren?
We zijn ook op zoek naar een verzekering en online uitgekomen bij camperverzekerd.nl en de anwb. Iemand hier ervaring mee?
Groet sharon en roel
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door Aloys »

Namen noemen van bedrijven mag. Afkraken of aanbevelen niet (zie forumregels voor uiteg).
Wil je een bedrijf aanraden, stuur dan even een persoonlijk bericht. Verder kan de topicstarter er doorgaans vanuit gaan dat als je hier een bedrijf noemt je daar goede ervaringen mee hebt (waarom zou je het anders noemen?).
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1521
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door Lammerts »

Bekijk en vergelijk de voorwaarde van Aveco met andere verzekeringen.
I.v.m. de corona toestand deden we dit in 2021 en we besloten bij Aveco te blijven.

Zie ook PBtje.

Groet Elze

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door GeMa »

Na een vergelijking uitgekomen bij Safetrip.

Vergelijk goed de voorwaarden van de diverse verzekeringen, zoals dekking, (nieuwe)waarde verzekering, wel of niet gedekt als je zelf de camper verhuurd (indien van toepassing), dekkingsgebied en niet onbelangrijk, de kosten.

Belangrijk bij een gebruikte camper is dat je die laat taxeren door een erkende taxateur, om daarmee latere discussie over de verzekerde waarde te voorkomen.

En uiteindelijk, vertrouwen en reviews van anderen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door Cee Pee »

Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door jackeura »

Kijk ook even naast je verzekering van de camper zelf naar bijvoorbeeld je doorlopende reisverzekering. Bij ons dekte die alleen schade als je bewijzen had van betaalde overnachting. Wij overnachten vrijwel altijd vrij en zijn dus zonder het te weten jarenlang zonder dekking op vakantie geweest. Gelukkig was de eerste schade een beroving in de metro in Rome en daar hadden we een vliegticket, hotel en de hele rambam van maar het is een tip.
Verder zijn we klant bij Europeesche maar aan het overstappen naar Aveco, vooral ook omdat daar een redelijk goede pechhulp in zit, want ook dat is niet automatisch gedekt, je kunt ANWB lid zijn maar als je hen belt voor een camper is een aanvullend lidmaatschap nodig. Zoals geschreven wij gaan dat doen samen met de aveco. Maar goed, laten we hopen dat het allemaal voor niets is en niet nodig. Veel mooie en veilige kilometers toegewenst.
Jack
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door Bob Diesel »

Kijk dan ook naar de leeftijd vd camper
De pechulp word maar tot een bepaalde ouderdom aangeboden
Mn bij laatst genoemde verz
Een ander accepteert je niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1521
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door Lammerts »

Bob, enig idee waar men de oldtimers verzekerd?

Groet, Elze

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk

"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door Bob Diesel »

Zo niet
Maar ik heb toen de pech hulp
Via de anwb WW met supplement bij verzekerd

Weet wel dat als je bij camperverzekerd zat
Hun de pechhulp niet afschaffen
Bij het ouder worden vh voertuig
Hebben wel een acceptatie grens
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
meijdoel
Berichten: 480
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 20:28
Locatie: NB

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door meijdoel »

Wie kan mij via een PB een goed advies geven over een betaalbaar Allriskverzekering voor een camper van 10 jaar oud met een combinatie
van een reisverzekering ik zit te twijfelen tussen safetrip of camperverzekerd of toch wat duurder Aveco of NkC er zit hier namelijk nog al
wat prijs verschil in ( de camper word niet verhuurd)
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door Arie55 »

Op de vraag Allrisk of WA+ heb ik maanden over gedaan om er antwoord op te vinden. Heb jarenlang een WA+ gehad. De stelling was als IK nu de camper in puin rij, wat dan? Dan is het gewoon einde oefening omdat ik simpelweg geen geld heb voor een ander. Terwijl ik jaren de mening was toegedaan, dat de kans dat dit zou gebeuren uiterst klein zou zijn. Het idee is dat ALS het gebeurt, dat ik een klein start kapitaal zou hebben voor een ander exemplaar. En ja, de camper moest toch weer getaxeerd worden.

Over de vraag welke maatschappij, ben ik meer afgegaan op datgeen wat anderen zeiden. Echt de verschillen uitzoeken heb ik niet gedaan. Wel een poging toe gedaan, maar ik was al snel de weg kwijt. Het 1 op 1 vergelijken lukte mij van geen kant.

Het belangrijkste vond ik de premie en het allrisk zijn. Voor het laatste was wel een taxatie vereist. Dan is het voor de TS ook de vraag, wat vind die van belang en wat vind die het belangrijkste?

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Elliot 5
Berichten: 680
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door Elliot 5 »

TS gefeliciteerd!
ZLM camperverzekering heb ik op een camper van 15 jaar oud.
Omdat we de personenauto's daar ook hebben verzekerd is het tarief gunstig. (voorwaarde om camper daar te kunnen verzekeren geloof ik)

Het is mijn eerste camper en ook nog een alkoof😱, dus gekozen voor eerste jaar All-Risk Verzekering.
Ik heb me er verder niet heel goed in voorwaarden verdiept omdat ik alle voertuigen daar sinds mijn 18e heb verzekerd zonder gedoe.
De camper zal tegen dagwaarde (handelswaarde) verzekerd zijn.
Ik hoefde namelijk niet te laten taxeren (dus geen kosten) maar gewoon even laten beoordelen door een aangesloten camperschadebedrijf. (die mijn camper schadevrij en in perfecte staat vond;-).

Doorlopende reisverz bij interpolis.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door TestCase »


jackeura schreef:Kijk ook even naast je verzekering van de camper zelf naar bijvoorbeeld je doorlopende reisverzekering. Bij ons dekte die alleen schade als je bewijzen had van betaalde overnachting. Wij overnachten vrijwel altijd vrij en zijn dus zonder het te weten jarenlang zonder dekking op vakantie geweest. Gelukkig was de eerste schade een beroving in de metro in Rome en daar hadden we een vliegticket, hotel en de hele rambam van maar het is een tip.
Jack
Even een telefoontje/mailtje met de reisverzekering en dit uitleggen. Onze verzekering heeft dezelfde voorwaarden maar zodra je een kassabonnetje, supermarkt/diesel, uit het buitenland hebt ben je die reis verzekerd bleek.
Ik heb het mailtje bewaard!


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1107
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Adviezen over verzekering?



Bericht door WiSpi »

Wat ik zelf belangrijk vind, is dat zowel de reis- en de camperverzekering bij één verzekeringsmaatschappij zit. Dan heb je nood situaties ook maar met één hulpinstantie te maken, die beide polissen kent en kan bepalen wat wel/niet vergoedt wordt. Hier, lekker thuis kun je daar verschillend over denken, maar in nood in 'den vreemde' denk je daar wat anders over. Vandaar beide bij één maatschappij. En ik heb wegenwachthulp EU van de ANWB.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Plaats reactie