Kampeerbeurs Utrecht

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door Benninkjes »

Goedendag,

Wij denken er over om aanstaand weekend naar de kampeerbeurs in Utrecht te gaan. We zijn nog nooit geweest en vroegen ons af of het de moeite (en het geld) waard is. Wie is er (andere jaren) wel eens geweest? We zijn dan op de weg terug van een weekendje weg dus rijden daar met de camper naar toe, is dat te doen qua parkeren?

Alvast bedankt en nog een fijne avond.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door tranny »

Als je er heen gaat met dagrecreatie als doel zeg ik gewoon doen.
Even lekker vergapen aan een hoop dingen die ruimschoots buiten de budgetten vallen, een hoop trendy dingen bekijken die je absoluut niet nodig bent en met een beetje geluk zie je zelfs nog werkelijk een nieuwe innovatie... en daarna weer naar huis met een grote tas vol reclamerommel en nog wat veel te dure potjes wondermiddel die straks toch niet gaan doen wat beloofd is.

Persoonlijk heb ik helemaal niets met dit soort massale beurzen: het is mij veel te druk, een fatsoenlijk antwoord op je vragen krijg je veelal niet, het meeste echte nieuws is eerder al in de media bekend gemaakt, en 90% van het aanbod kan ik gewoon voorbij lopen want dat sluit toch totaal niet aan bij mijn behoeftes.
En daarnaast vertik ik het ook om als toekomstige klant hiervoor entreegeld te moeten betalen, want als ik ergens een showroom of winkel binnen loop om mij te kunnen oriënteren op een aankoop dan hoef ik dat namelijk ook niet.

Wat het parkeren daar betreft geen idee, als ik bij die beurshallen moet zijn dan parkeer m'n voertuig gratis bij kennissen en neem voor het laatste stuk wel de bus. :mrgreen:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80314
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door Dafluc »

Zeker de moeite waard. Veel te zien. Dus als je wil zien wat er allemaal te koop is gewoon doen. En er zijn genoeg parkeerplaatsen rond de Jaarbeurs. Volg de borden. Let wel even op de hoogte.
En ja, een showroom is gratis. Maar daar staat meestal niet alle aanbod aan nieuws, accessoires, kampeermiddelen, informatieve theaters etc. Maar als het je ding niet is natuurlijk lekker wegblijven.
Afbeelding
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door NoStress »

Info van de site van kampeerencaravanjaarbeurs.nl (zie foto)

En als je de app gebruikt voor je kaartje, dan ontvang je ook de info over parkeerplaatsen (indien je geen gereserveerde plek hebt genomen).
Schermafbeelding 2022-10-03 om 08.43.52.png
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door doov »

Als je wat nodig hebt of je wilt orienteren, dan gaan.

Anders is het de moeite niet waard.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door Peter LMC »

Als het in de jaarbeurs is dan ligt het in de milieuzone, als ik het goed heb..
Maar dat mag de pret niet drukken.
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door Benninkjes »

Ik zie idd dat het in de milieuzone ligt. Wij mogen dan alleen bij P2 parkeren zie ik.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door Peter LMC »

Kijk. :thumbup: :)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door PaulBng »

Ben er een keer heen geweest om ideeën en innovaties op het gebied van buscampers te bekijken.
Het enige wat ik nog niet kende, was de "doorloop douche".
Verder waren ze allemaal het zelfde.

Dus nee, ga er niet meer heen.


Paul
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door HeraAres »

Vreselijk meestal kan je niet normaal even ergens binnen in een camper kijken of je staat in een lange rij.
Sta je eindelijk binnen in een camper staan er nog 6 mensen in kan je nog niet op je gemak kijken.
Zonde van je dag en je geld kan je beter binnen stappen bij een camper dealer in de showroom.
Meestal kijk ik wel even rond op de beurs maar dan ben ik er voor mijn werk daar .
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door poldertoerist »

Vorig jaar geweest, leuk dagje uit. Zeker als je interesse wat ruimer is dan alleen campers.
A.s. vrijdag gaan we ook weer.
Best zin in.


Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door Camper-T »

Wij vinden het elk jaar een leuk uitje en natuurlijk zien we zaken die de media al gehaald hadden maar dat is wel vaker zo.

Dit jaar is het aanbod campers mager dus als je daar echt voor komt kan het tegenvallen, dan had je in Dusseldorf moeten zijn.
De grote merken en reuzen als Edwin Hymer hebben als excuus dat ze niet op een beurs willen staan met wat niet leverbaar is.
We weten inmiddels dat de gemiddelde levertijd van een nieuwe camper anno 2022 rond de 2 jaar ligt dus daar zit wel wat in.
Aan de andere kant stond Dusseldorf dus wel vol campers waardoor dit excuus misschien een beetje twijfelachtig te noemen is.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 676
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Doen :-B
Waren tot zomer 2021 nog in de 'race' voor een zelfbouw camper. Zijn er toen heen gegaan voor 'inspiratie'.
En uiteindelijk november 2021 een Weinsberg CaraBus gekocht bij een dealer. Kan verkeren :-?

Schrik niet van de prijzen en de levertijden. Nieuwe campers zijn intussen zowat 'beleggingsgoed' geworden. En de Dealers lopen met een 'flair' van; "Voor jou 10 anderen". Ga daarom alleen kijken, kijken en vooral niet laten verleiden tot kopen. Oriënteer je en zoek naar wat je echt wil en ga met die kennis een week of 2 later naar een dealer van deze keuze bij je in de buurt.

Gevalletje: "Door de bomen het bos niet meer zien" ligt op de loer op zo'n beurs :thumbdown:
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
Arjan Burggraaf
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 17:21

Re: Kampeerbeurs Utrecht



Bericht door Arjan Burggraaf »

Ik vond het dit jaar een grote teleurstelling. De meeste grote campermerken waren niet aanwezig. Volgend jaar maar naar Düsseldorf.
Dit is de eerste dag van de rest van je leven..
Plaats reactie