Verbruik stroom op camping

Gesloten
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door PE1OPQ Theo »

tja wat is veel?
wij gebruiken rond de 1 1/2 kW per dag, en dat weet ik omdat ik zelf de stroom/spanning en frequentie in de gaten hou.
mag graag naar metertjes kijken zeg maar :P
En we verwarmen (sporadisch) elektrisch, koken water elektrisch en hebben een compressor koelkastje.
Alles is uitgerekend op maximaal 6 ampère stroom verbruik, dit is wat je bij veel campings tegen komt.
Dan is van uit mijn oogpunt 20 kW per dag best wel veel.
En ik vraag me af hoe het afgelezen wordt, op afstand. Natuurlijk weet ik wel methoden maar of dit hier ook gebruikt is/

Theo
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

Oo ik zag hem gewoon naar een kast lopen, ben als enige aangesloten op die kast.
dus daar zal wel gewoon een meter in zitten.
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Will »

Als de prijzen zo doorzetten zal je steeds meer boze camping eigenaren tegenkomen.
Maar waarom op elektra verwarmen terwijl je een gaskachel aan boord heb geen verwijt maar meer een vraag.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

Omdat het bij de prijs inzit, en zo was die ook ingesteld prio op elektrisch.
Kan je boeken zonder stroom had ik waarschijnlijk gekozen voor boeking zonder stroom.
Heb niet voor niks geïnvesteerd in zonnepanelen en lpg flessen.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door rongreven »

Dus als jij het te duur vindt neem je het niet.
En als de beheerder het te duur vindt is dat niet goed?
20 Kwh à €1,00 is €20,00.
Wat zou jij zelf doen als beheerder, zie mijn eerste regel.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Marco Polo »

Gaat er meer om dat het niet van te voren gezegd is - dat er een soort Fair Use Policy is - volgens mij.
En per 1 oktober zijn de prijzen bij een aantal leveranciers weer verhoogd dus ondanks de panelen zal de beheerder ook wel wakker zijn geworden :mrgreen:
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

dan moet de camping er gewoon meer voor vragen vind ik.
Ik betaal incl stroom, dus was me van geen kwaadbewust dat dit een probleem is.
Ik kan niet weten wat een camping voor zijn stroom betaald, hoe die het krijg ivb zonnepanelen etc.
Betaald hij te veel voor zijn stroom moet de prijzen omhoog, of zoals heel veel mensen aangeven per kwh laten afrekenen.

Ja zou ik de keuze hebben 5 euro goedkoper ex stroom, dan zou ik daar voor kiezen ja.
Want ik heb het niet nodig, want zoals ik aangaf ik kan prima op gas/lpg.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door rongreven »

Als de ts van te voren gezegd had dat het verbruik 20 Kwh per dag zou zijn, dan had de beheerder ook nee kunnen zeggen.
Maar je kan op je vingers natellen dat bij 24 uur per dag elektrisch verwarmen er aan de bel getrokken wordt.
Groet, Ron Greven
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

Ik denk dat het overgrote deel elektrisch zit te verwarmen in de winter.

Deze camping is alleen incl stroom, was er bij de boeking aangeven verboden om elektrisch te verwarmen, wat ik al eerder ben tegen gekomen.
Dan respecteer ik dat 100% dan zou ik gewoon op gas stoken, en misschien voor die 3 dagen niet eens de de walstroom stekker aangesloten hebben.
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

Maar wat ik eerder al aangaf, ik zie dat de meningen enorm verdeeld zijn.
Op deze camping pas ik me nu aan, en bij de volgende camping zal ik het maar gelijk vragen.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door rongreven »

Kijk, dat is een mooie insteek, dat voelt goed voor iedereen, denk ik.
Groet, Ron Greven
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door WimZ »

Het zou toch gek zijn als je in een All You Can Eat restaurant te horen krijgt dat je moet stoppen met eten omdat je toch wat meer eet dan er verwacht wordt.
Als campingeigenaar heb je dat vast ieder jaar opnieuw dus kan hij er iets aan doen. Maar niet achteraf.
Affinity
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 17 jan 2022, 23:18

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Affinity »

Mickel Moen schreef:
ma 03 okt 2022, 0:32
Als je op een camping of camperplaats gaat staan, waar je voor betaald, dan ga je een overeenkomst aan. De aanbieder bepaalt de voorwaarden van de overeenkomst en jij beslist of je de aangeboden dienst wel of niet afneemt tegen die voorwaarden. Dan moeten die voorwaarden voor de betreffende contractperiode wel bekend zijn.

In de tussentijd de spelregels veranderen is niet netjes. Als dat het geval is, kun je er een heel juridisch steekspel van maken, maar dat is weer niet zo goed voor je gezondheid. Dan ga je er mee akkoord of je vertrekt en vraagt teruggave van de eventueel al betaalde resterende overnachtingen.

Overigens, waar jij de stroom voor gebruikt heeft de aanbieder niets mee te maken.

Elk fatsoenlijk mens,
begrijpt met deze extreme energie prijzen dat je niet meer "gratis" in koude periodes je caravan, camper gaat verwarmen. Dat is zeker niet netjes.

Gratis heeft vaak een bijzondere uitwerking .
Heb vaak genoeg gezien, voorheen , caravan voortent verwarmen, en er zelf niet zijn... gratis hé

Tjonge jonge, met je overeenkomst aangaan. Lekker
Blijkbaar heb je ook een Electrische Verwarming in je camper.

Puur omdat het je goed uitkomt....
Dan ook thuis grote jongen zijn, en zeggen dat je overeenkomst met je eigen energie bedrijf uit principe ook 100% blijft betalen .

geen btw verlaging ,
Geen korting en geld . ( effe terug storten (
Geen vast gestelde tarief door regering
Enz enz enz enz
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door WimZ »

Heel verkeerde reactie, want het elektra is niet gratis. De staanplaats is inclusief elektra.
En dat het duur is in deze tijd weet de campingeigenaar ook al maanden. En dat het in september kouder wordt is ook al jaren bekend.
Gesloten