Huawei B818 ervaringen?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door FrankdB »

Camperic schreef:
vr 09 sep 2022, 23:34
Automatische verbinding zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.
Expliciet: ik hoef mijn B818 niet eens “aan” te zetten als de 220volt aangaat: de router onthoudt de laatste powerconfiguratie. Dus als de spanningsbron gekoppeld wordt, gaat de router aan en wordt vervolgens verbinding gemaakt met het 3G/4G netwerk.

Frank
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Huawei B818 ervaringen?



Bericht door appellover »

Heb de Huawei 24/7 aanstaan ,voeding door usb-c .Of ik nou de ipad,iphone of de tv stick gebruik ,werkt gewoon net als thuis wifi.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Huawei B818 ervaringen



Bericht door WiSpi »

Camper-T schreef:
vr 02 sep 2022, 22:31
Hier idem dito en blij met @DJSmiley die deze 4G Router als één van de eerste besprak en adviseerde waardoor veel CF leden volgden.

Momenteel rijden wij door de EU en zit er een Onlineineurope simkaart (Vodafone.de) in. Juist in Duitsland soms onhandig als je op een plek met zwakke Vodafone dekking staat want daar is de simkaart native en kun je niet van provider wisselen die sterker en sneller is. In alle andere landen vanzelfsprekend wel, al was dit top op heden maar 1 keer nodig.

De B818 staat 24/7 aan en dus ook onder het rijden. Vrijwel altijd bereik en dus 100% Wifi onderweg. Ik schrijf ‘vrijwel’ omdat het soms voor kan komen dat tijdens het rijden het schakelen tussen de netwerken niet altijd gelijk lukt, zoals bij landsgrenzen. Een simpele reboot in de Huawei app en de router komt vrij snel weer tot leven.

Als aanvulling heb ik alle 4G antennes extern gemaakt en gebruik daarbij een 4x4 Poynting MiMo 4G/5G antenne maar of dit echt meerwaarde heeft vraag ik mij al langer af. Volgens mij presteren de interne 4G antennes al prima en was deze impulsieve antenne-upgrade niet direct nodig geweest.
Dat herken ik. Ik heb ook meteen een buitenantenne gekocht, maar tot nu toe niet nodig gehad. Wel heb ik de B818 achterin onze buscamper geplaatst. Dan kan ik het achterraampje en het dakluik ook iets opendoen, op de CP, zodat we een iets betere verbinding hebben. De B818 bevalt ons goed. Staat ook altijd aan. Eén tablet waar we op rijden heeft geen GSM, maar die gaat altijd op de wifi van de B818. Heel zelden geen netwerk, maar dan heb je ook niet zoveel aan een externe antenne.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Camper-T »

Klopt helemaal, zonder 4G dekking heeft een externe antenne ook weinig tot geen nut. Heel misschien als je een directionele richtantenne hebt die je hoog boven de camper op een mast zet en kunt uitrichten naar een mogelijk 4G signaal. Al kost dit juist uitrichten wel enige kennis en kunde.
Evengoed zie ik weinig camperaars dit doen dus is er echt geen dekking dan over op de lokale Wifi, of ouderwets gewoon ff geen internet.

Mijn gemodificeerde B818 heeft dus 4 externe antenne-aansluitingen i.p.v. de standaard 2 stuks en zit op een redelijk professionele 4G antenne.
Ik vermoed dat de externe antenne door zijn 2m lange coaxkabels netto-netto net zo’n goed signaal geeft als via de interne antennes van de B818.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
camperdiksmuide
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door camperdiksmuide »

Hier ook altijd aan. 24/7. Dit reeds sinds oktober 2021. aangesloten op het 12V net van de camper, dus spanningen tussen de 12,2 en 14,7V. Altijd wifi, nooit meer bij stilstaan. Zeer positieve ervaringen op de zomerse rondreis door Frankrijk/Spanje/Portugal. Elke dag zonder probleem onze netflix serie bekeken. Tijdens route online navigatie via tablet verbonden aan de wifi.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door pwhooftman »

PE1OPQ Theo schreef:
za 10 sep 2022, 0:14
pwhooftman schreef:
vr 09 sep 2022, 22:58
Een vraag aan de B818 gebruikers: als de B818 met een spanningsbron verbonden wordt, verbindt deze dan automatisch met het 3G/4G netwerk, of moet er altijd in een app of op een portal nog op 'connect' geklikt worden of iets dergelijks?
Dat doen alle mifi routers.
Want dat is hun doel, verbinding maken met een netwerk.

Theo
Het doel van een auto is rijden, dus hij rijdt altijd zelf al weg als ik instap :-B
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door PE1OPQ Theo »

De techniek is inmiddels al zover gevorderd, dat het kan wat je zegt :thumbup:
En voor velen wel zo veilig denk ik.

Theo
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door pwhooftman »

Dank voor de racties op mijn vorige vraag. Nog een vraag: op de achterkant van de B818 staat 12Volt 2Ampere. Ik kan me niet goed voorstellen dat dat het continu stroomverbruik is, en dat zou ik ook te hoog vinden om hem permanent aan te laten staan. Heeft een van de hier aanwezige B818 gebruikers wel eens het stroomverbruik gemeten?
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door DJSmiley »

Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Huawei B818 ervaringen?



Bericht door appellover »

De Huawei b818 zit bij mij op voeding van usb-c die komt van de load uitgang van Victron .Gebruikt 4 of 5 watt .Staat bij mij 24/7 aan .
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door pwhooftman »

Wow, dank DJSmiley, zo'n gedetailleerd antwoord had ik niet verwacht, klasse.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door pwhooftman »

Omdat ik geen hoge downloadsnelheden nodig heb, heb ik voor 50 euro een Huawei B525 via marktplaats gekocht (cat 6, 300Mbps). Werkt prima, verbindt snel met 4G en maakt ook automatisch een connectie met mijn L2TP VPN server. Gebruikt ca. 300 mA bij twee verbonden wifi cliënten. Nu nog een keer testen over de grens.

Eerst bovenin de kledingkast geprobeerd, dus achter een aluminium wand en dak: 4 streepjes. Toen voorin in een kastje, achter de polyester kop: 5 streepjes ontvangst, dus daar komt hij.
borretje
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 7:15

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door borretje »

Heb ondertussen de b818. Staat achterin in een open kledingvakje(was nog wandcontactdoos over) . Via stepup kabeltje werkt ie ook tijdens het rijden. Gaat goed . Ik vraag me af of het verschil maakt of de huawei ligt of staat om zijn 4g binnen te halen. Bij een telefoon maakt dat iha niets uit

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Camperic »

borretje schreef:
do 06 okt 2022, 9:36
Ik vraag me af of het verschil maakt of de huawei ligt of staat om zijn 4g binnen te halen.
Je bent niet de enige
Probeer het uit en laat het weten :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie