Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door NoStress »

zie al een link :thumbup:
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door rzwiebel »

Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door Cee Pee »

Daar zie ik allemaal van die usb laders die in een sigarettenaansteker moeten en dat geeft heel veel storingen en problemen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door rzwiebel »

Cee Pee schreef:
ma 05 sep 2022, 21:13
Daar zie ik allemaal van die usb laders die in een sigarettenaansteker moeten en dat geeft heel veel storingen en problemen.
Als je direct aangeslotene wilt, neem er dan met een extra schakelaar zodat je hem uit kunt zetten. Ik heb een hekel aan sluipverbruikers, die trekken mijn accu - op den duur - leeg.
Maar die 'storingen en problemen' heb ik in twintig jaar nog niet meegemaakt; misschien wel als je ze van de Action of Ali betrekt, maar degelijke USB-lader met een CE kenmerk (en dan niet de CE van China Export) doen gewoon wat ze moeten doen.
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
HoK
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 10 okt 2021, 20:32
Locatie: Twente

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door HoK »

Cee Pee schreef:
ma 05 sep 2022, 21:13
Daar zie ik allemaal van die usb laders die in een sigarettenaansteker moeten en dat geeft heel veel storingen en problemen.
Grappig, ik zou liever de sigarettenplug versie hebben omdat je dan veel flexibeler bent met gebruikers (hoeft geen USB lader te wezen) en omdat de USB standaard zo snel verandert met als gevolg dat je dan traag moet laden.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22847
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door PaulBng »

Het nadeel van die dingen is dat er een veer inzit die ervoor zorgt dat ze zichzelf loswerken.
En als ze bijna los zijn, hebben ze een grote overgangsweerstand. Worden heet. De rest kan je raden.
Zijn ooit foto's van rondgaan.

Ik heb ze eruit gesloopt.


Paul
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door AadenAnke »

Ik heb gewoon van die dingen van Ali en dat ledje dat altijd brand en druppel zwarte verf en dat is ook weer opgelost :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door appellover »

Afbeelding
Eigenlijk een hele kerstboom bij ons ,maar wel prettig als ik naar toilet moet .
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door TestCase »

Ik heb ook een hekel aan die ledlampjes, volkomen overbodig vind ik. De usb inbouwladers met schakelaar gaan uit, incl led, en dat beperkt ook sluipverbruik.
Ik heb ze bij aliexpress vandaan.



//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51277
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door Kroppie »

vergelijkbaar iets, de zaklampen die niet meer gewoon een aan/uit knop hebben maar zo,n ongelukkig knoppie wat je tig keer in moet drukken om het hele circus van knipper mogelijkheden af te werken i.p.v. gewoon an en weer uit
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door Mickel Moen »

Over de sigarettenplug.

Daarbij heb je ook te maken met het mannetje en het vrouwtje. Bij beide kun Je grote kwaliteitsverschillen tegenkomen.

Ik heb twee laders van het merk Scoche. https://www.scosche.com/consumer-tech/chargers/car

Die dingen zitten als een huis, maar zijn ook een stuk duurder dan Elcheapo.

Geldt dus ook voor de vrouwtjes. De combinatie Scoche met het standaard VW sigaretten stopcontact is gewoon goed. Geldt ook voor de stopcontacten die ik zelf heb aangelegd.

Een systeem afkeuren, omdat je kwalitatief inferieur materiaal gebruikt, vind ik te kort door de bocht.

https://mickelmoen.blogspot.com/2014/04 ... evolt.html

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door Will »

Ik gebruik twee usb laders die je er in plugt bij de Action en ze doen het als een malle.Ik had er eerst een besteld bij Bol.com voor 27.95 e. werkte voor geen meter..

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door Mickel Moen »

Dat kan inderdaad heel goed. Hangt ook erg af van welke devices je gebruikt. Van Apple is bekend, dat dit nogal precies komt. Jaren geleden speelde dit ook bij Sony e-readers.

Bij Apple moet je er ook goed opletten bij kabeltjes. Ten eerste letten op dit logo.
5FE46A02-E912-4D71-A732-9C8D9BFA54A6.png
5FE46A02-E912-4D71-A732-9C8D9BFA54A6.png (16.3 KiB) 156 keer bekeken
Dat is nog geen garantie. Een logootje is gauw gedrukt. Over het algemeen doen de kabeltjes met dit logo van de action het bij mij goed.

in tegenstelling tot wat velen denken, is een USB lader niet zomaar een dom 5V stopcontact. Nogmaals vaak ervaar je het zo wel, maar er zijn wel degelijk verschillen, o.a. In laadsnelheid ook al staan dezelfde waarden erop.

Daar zijn diverse tests over te vinden. En gebruik je Apple, dan is het extra goed opletten. Wil Je op zeker spelen, kies dan voor de merken die Apple zelf ook aanbiedt in de Applestore.

Verder is er wel degelijk kwaliteitsverschil in mechanische constructie. De door mij genoemde Scoche hebben bijvoorbeeld veel steviger veren, waardoor zo’n lader goed vastzit in het vrouwtje = stopcontact. Bij de goedkope waar ik ervaring mee heb is dit maar slap spul.

Maar je kunt het zeker ook met een goedkope lader treffen. De kans dat je het niet treft is echter groter dan bij het duurdere spul.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22847
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Gezocht: USB laders zonder irritante lichtjes



Bericht door PaulBng »

Mickel Moen schreef: in tegenstelling tot wat velen denken, is een USB lader niet zomaar een dom 5V stopcontact.
Dat klopt wel.
Zoals ik het begrepen heb.. Een usb stekker heeft vier pennen.
De buitenste twee zijn voor voeding, laden.
De binnenste twee normaal voor data overdracht. Maar in een usb lader hebben ze een andere functie. Middels een weerstandsbrug wordt daar een specifieke spanning op gezet die het te laden "ding" vertelt wat de laad-mogelijkheden zijn.

Ik heb geprobeerd dat na te bootsen, maar met matig succes.. Afbeelding


Paul
Plaats reactie