Ford Transit Custom verlichting

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Camper aap
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 18:14

Ford Transit Custom verlichting



Bericht door Camper aap »

Hallo allemaal,

Ik ben zojuist begonnen met het bouwen van onze camper op basis van mijn Ford Custom uit 2019.
Fijne bus, maar ik loop tegen een aantal elektrische problemen aan voor camper toepassing:

Allereerst, als je de deuren opent met de afstandsbediening, gaan de koplampen ook aan.
Heel vervelend als je ongezien op een mooi plekje in de stille natuur staat, en nog vervelender als je langer op één plek staat voor de start accu.
iemand een oplossing hiervoor?

Omdat het een Euro-6 motor is, is de start-accu niet bij te laden met een slim victron cyrix-ct relais via de zonnepanelen, is mij verteld.

Wat mij op de volgende vraag brengt: is het voor een slimme dynamo, zoals dus op zo'n euro 6 motor, een mogelijkheid om aan de start accu een apart zonnepaneel met eigen MPPT-ladertje te hangen, of raakt hij daar ook de kluts van kwijt? en wat gebeurt er dan eigenlijk in het ergste geval? mij lijkt dat de dynamo dan niet meer bijlaadt tijdens het rijden (of minder) omdat dat al door de MPPT gedaan wordt. kan geen kwaad toch?

Dan nog de binnenverlichting: als je de deuren sluit, maar niet vergrendeld met de afstandsbediening, blijft de binnenverlichting 18 minuten aan!!
niet alleen is dat hinderlijk binnen, maar ook dat vreet accu. (er zit een extra luxe verlichtingspakket op met 4 super felle LED units :evil: )
Iemand daar een oplossing voor?

Of is er een camper-bedrijf dat ervaring hiermee heeft of met het omprogrammeren van de Body Module Controller ofzoiets?

Een hoop vragen voor een newbie :oops: , maar dat is het voordeel van een newbie zijn. :wink:

Groetjes Jasper
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Ford Transit Custom verlichting



Bericht door Laura »

Hoi Jasper, heb je inmiddels een oplossing voor de verlichting gevonden? Koplampen en binnenverlichting. Ik heb de zelfde bus in 2000 omgebouwd. Alleen ook nog steeds het probleem met de koplampen en binnenverlichting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Ford Transit Custom verlichting



Bericht door kampo »

In de Ford gebruiksaanwijzing staat er wat je kan doen.
Groeten Kampo
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Ford Transit Custom verlichting



Bericht door Laura »

kampo schreef:In de Ford gebruiksaanwijzing staat er wat je kan doen.
Dat klopt dat het in de gebruiksaanwijzing staat dat je het via het info paneel kan aanpassen. Echter de optie verlichting zit bij mij niet in de lijst. Ik heb sowieso weinig opties zag ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie