Zwitserland omgeving Zurich en Berner Oberland: tips?

Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Zwitserland omgeving Zurich en Berner Oberland: tips?



Bericht door Benninkjes »

JMD Welke camping stonden jullie bij Lauterbrunnen? Klinkt goed, daar zouden wij ook wel willen staan.
Gabriel
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 17:02

Re: Zwitserland omgeving Zurich en Berner Oberland: tips?



Bericht door Gabriel »

We hebben 2 nachten bij Camping Aaregg gestaan.
De rit naar de top duurt ongeveer een uur. Dan kun je daar diverse wandeltochten maken of wat eten en drinken bij het hotel en aansluitend weer een uurtje naar beneden (of een enkeltje pakken en 3.5 uur naar onderen wandelen).
Even ter info, elke excursie is aan de "prijzige" kant.
We vertrekken morgen naar Visp om bij een oud-collega een bakkie koffie te doen en koen dan dinsdag weer terug om naar Lauterbrunnen te gaan. Het is de bedoeling om woensdag de Jungfraujoch op te gaan (hopelijk is dan m'n salaris gestort :wink: )
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zwitserland omgeving Zurich en Berner Oberland: tips?



Bericht door PaulBng »

Lauterbrunnen heeft maar één camping. Heet (natuurlijk) camping Jungfrau. Het dal ligt noord/zuid en is stijl, dus kort zon.

Jungfraujoch is ook duur, iets van CHF100 per persoon. De rit is bijna geheel door een tunnel. Het uitzicht boven is fenomenaal (en soms erg koud!). Ik heb het eenmaal gedaan, maar zal het, vanwege de prijs, niet nog een keer doen.
Het treintje rijdt op draaistroom, dus heeft twee pantografen naast elkaar. Leuk voor de techneuten.

Maar vanaf Kleine Scheidegg legio wandel mogelijkheden.


Paul
Gabriel
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 17:02

Re: Zwitserland omgeving Zurich en Berner Oberland: tips?



Bericht door Gabriel »

Hallo Paul,
Verder het dal in liggen nog 2 campings. Camping Breithorn tegenover de Trümmelbachfälle en Camping Rütti Stechelberg op het einde van het dal.
Wij gaan waarschijnlijk naar Camping Jungfrau omdat deze ons het beste bevalt.
Groetjes Gabriel.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zwitserland omgeving Zurich en Berner Oberland: tips?



Bericht door PaulBng »

Klopt.
Dacht dat we het over het dorp Lauterbrunnen alleen hadden


Paul
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Zwitserland omgeving Zurich en Berner Oberland: tips?



Bericht door Benninkjes »

Ja dat het duur is dat weet ik. 20 jaar geleden heb ik 3 jaar in een dorpje vlakbij Zurich gewoond, toen was het al heel duur en het zal niet goedkoper zijn geworden. We gaan dus even langs ons oude huis en een dagje Zurich doen. Daarna naar Berner Oberland. Zijn we toen nooit geweest maar het ziet er allemaal zo mooi uit. Ik ben blij met jullie tips :clap: .
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zwitserland omgeving Zurich en Berner Oberland: tips?



Bericht door PaulBng »

Kijk voor houdbare zaken als frisdrank, bier etc eens bij de Landi.
(Dat is de Zwitserse versie van de boerenbond)

Goedkoper...


Paul
Gabriel
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 17:02

Re: Zwitserland omgeving Zurich en Berner Oberland: tips?



Bericht door Gabriel »

Jungfraujoch is het niet geworden. Voor 3 volwassenen Chf.665,00 heb ik er niet voor over. Omgerekend meer dan €700,00. Daar ga ik liever een week met de camper voor op pad. Zijn nu de Schilthorn opgegaan voor 1/3 van dat bedrag en genieten net zoveel ervan.

Groetjes Gabriel
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Zwitserland omgeving Zurich en Berner Oberland: tips?



Bericht door Benninkjes »

Bedankt voor de tip Paul. Landi had ik nog nooit van gehoord. Ga ik zeker voor kijken. De camper laden we vol met houdbare zaken maar op een gegeven moment moet je toch naar de supermarkt voor de verse producten. Toen ik er woonde was er een Migros bij ons in het dorp verderop. Zelf hadden we alleen een milchhutte die 2x 2 uur per dag open was :-B .

Wat een bedragen Gabriel! Dat gaan wij ook niet doen. Dat is echt teveel. Misschien voor sommige mensen niet maar voor 700 euro kan ik een hoop andere mooie dingen zien of doen. Ik heb vandaag nieuwe wandelschoenen gekocht dus die brengen me ook weer ver :thumbup: .

Mooi weekend gewenst. Wij vertrekken zondag. Hopelijk niet te druk op de weg.
Plaats reactie