Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 25 jun 2021, 0:34
- Locatie: Linschoten
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Ik had beloofd wat foto's van onze Jumper op het forum te zetten. Bij deze.
De bodemplaat heb ik verwijderd en de metalen vloer gereinigd. Geen roest gelukkig. Daarna geïsoleerd en de plaat weer teruggeplaatst.
Nu eerst op vakantie (nu nog met de tent, volgend jaar met de bus...), daarna snel verder bouwen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
De bodemplaat heb ik verwijderd en de metalen vloer gereinigd. Geen roest gelukkig. Daarna geïsoleerd en de plaat weer teruggeplaatst.
Nu eerst op vakantie (nu nog met de tent, volgend jaar met de bus...), daarna snel verder bouwen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Mooie bus, en gave kleur ook!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
- DucatoDolf
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Leuk
Enne, als je nu in een tent slaapt kun je net zo goed in die bus slapen . Niet wachten tot het ding helemaal picobello klaar is, maar gewoon bed achterin gooien en gaan.
Enne, als je nu in een tent slaapt kun je net zo goed in die bus slapen . Niet wachten tot het ding helemaal picobello klaar is, maar gewoon bed achterin gooien en gaan.
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Ik heb een L4H2 bus.
Daar zitten 5 klapramen in. 4 daarvan worden bij regelmaat gebruikt. Eén in een achterdeur niet vanwege de fietsdrager.
Bedenk wel dat de "gewone" ramen niet isoleren. (Niet bij kou en ook niet bij hitte.)
Wil je ook in de winter op pad, vraag ik me af of je het behaaglijk krijgt binnen.
Het is een bekend feit dat de cabine de koudste plek is in een camper.
Met gewone ramen heb je dat dus rondom....
Paul
Daar zitten 5 klapramen in. 4 daarvan worden bij regelmaat gebruikt. Eén in een achterdeur niet vanwege de fietsdrager.
Bedenk wel dat de "gewone" ramen niet isoleren. (Niet bij kou en ook niet bij hitte.)
Wil je ook in de winter op pad, vraag ik me af of je het behaaglijk krijgt binnen.
Het is een bekend feit dat de cabine de koudste plek is in een camper.
Met gewone ramen heb je dat dus rondom....
Paul
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
nog even over de ramen: je kan ramen met privacy-glas kopen of gewoon ramen waar je doorheen kunt kijken. Die kun je beplakken met folie. Het resultaat is vrijwel hetzelfde maar kant-en-klare privacy-ramen zijn wel gemakkelijk. Ramen met folie hebben de eigenschap dat ze niet zo snel beslaan.
- DucatoDolf
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Folie gaat wel sneller stuk. Ervaring. Maar waarschijnlijk ook goedkoper.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 25 jun 2021, 0:34
- Locatie: Linschoten
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Na lekker op vakantie te zijn geweest nu begonnen met de ombouw van onze bus. De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met mantelbuizen leggen voor de elektrische installatie. Bedrading ingevoerd en alles vastgezet. Via Marktplaats hebben we twee lattenbodems van 70 x 200 cm aangeschaft en deze heb ik ook maar meteen op hun plaats gelegd. Daarvoor moesten ze wel nog een beetje aangepast worden. De ondersteuning in het midden volgt als ik de berging ga indelen en afwerken. Bij onze vrienden in Schijndel hebben we gekeken naar een toilet. We hebben besloten geen vast toilet met cassette te plaatsen. Het is een Porta Potti geworden. Deze komt t.z.t. in een lade. Ook ben ik begonnen met het plaatsen van houten latten op de stijlen van het dak.
Inmiddels is de Armaflex binnengekomen, zodat ik ook daarmee aan de slag kan. Straks nog even wat gaan zoeken naar een koelkast. Waarschijnlijk wordt het een inbouwkoelkast met compressor op 230V.
Voor de aansluiting van de walstroom heb ik een chassisaansluiting en een stekker van PowerCON TRUE1 besteld. Ik ben nog aan het nadenken over waar ik de aansluiting zal maken. Iemand tips of ervaring met een aansluiting in de achterbumper of op een andere plaats dan in de zijwand van de camper?
Vandaag heb ik ook de startaccu even bekeken. Ik zie bij de minpool alleen een aansluiting op het chassis. Trek ik dan de juiste conclusie als ik zeg dat mijn bus geen 'slimme' dynamo heeft? (De bus heeft een euro 5 motor).
Morgen gaan we naar Hoofddorp om de ramen te laten plaatsen. We zijn benieuwd.
Inmiddels is de Armaflex binnengekomen, zodat ik ook daarmee aan de slag kan. Straks nog even wat gaan zoeken naar een koelkast. Waarschijnlijk wordt het een inbouwkoelkast met compressor op 230V.
Voor de aansluiting van de walstroom heb ik een chassisaansluiting en een stekker van PowerCON TRUE1 besteld. Ik ben nog aan het nadenken over waar ik de aansluiting zal maken. Iemand tips of ervaring met een aansluiting in de achterbumper of op een andere plaats dan in de zijwand van de camper?
Vandaag heb ik ook de startaccu even bekeken. Ik zie bij de minpool alleen een aansluiting op het chassis. Trek ik dan de juiste conclusie als ik zeg dat mijn bus geen 'slimme' dynamo heeft? (De bus heeft een euro 5 motor).
Morgen gaan we naar Hoofddorp om de ramen te laten plaatsen. We zijn benieuwd.
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Voor PowerCon zie:
https://camperforum.nl/viewtopic.php? ... #p2003940
Daar werd opgemerkt met openslaande deuren, zelf toen niet aangedacht. Maar tot nu toe geen problemen mee gehad, heb de deuren nooit zover open, zeg maar 180 graden max. 90 graden...
Grt JMD
https://camperforum.nl/viewtopic.php? ... #p2003940
Daar werd opgemerkt met openslaande deuren, zelf toen niet aangedacht. Maar tot nu toe geen problemen mee gehad, heb de deuren nooit zover open, zeg maar 180 graden max. 90 graden...
Grt JMD
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Je vraagt of het klopt dat je nog geen slimme dynamo hebt. Onze vorige buscamper was ook een Citroën Jumper (Heavy L4H2) uit 2012 en ook Euro5. Die had ook nog geen slimme dynamo. Volgens mij wordt die pas vanaf Euro 6 toegepast in combinatie met een start-stopsysteem.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Beste,Hans Dorsman schreef: ↑do 18 aug 2022, 22:36Iemand tips of ervaring met een aansluiting in de achterbumper of op een andere plaats dan in de zijwand van de camper?
Voor de elektriciteitsaansluiting heb ik de aansluitfiche binnen de auto achter de achterdeuren geplaatst, dus geen gat in de wagen.
Verlengkabel er in, kabel tussen de achterdeur en deur dicht. Dat gaat al 13 jaar goed bij mij. Is echt een goede oplossing.
Nog een tip. Ik zie dat de kunststof bumpers grijs zijn geworden. Smeer die bij warm weer in met een klein vodje met lijnolie, gekookte lijnolie is nog beter. Paar dagen laten intrekken en opblinken met droge vod. je zal de wagen niet meer herkennen.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Slim idee.
Anders onder de bodem, achter de achterbumper? Dan is het wel raadzaam om een goede afdekking te verzinnen om vuil te weren.
Over de kleur van kunststof bumperdelen gesproken: ik hoorde pas dat er 3 kleurvarianten zijn: grijs, donker (anthraciet) grijs en tegenwoordig ook zwart.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Anders onder de bodem, achter de achterbumper? Dan is het wel raadzaam om een goede afdekking te verzinnen om vuil te weren.
Over de kleur van kunststof bumperdelen gesproken: ik hoorde pas dat er 3 kleurvarianten zijn: grijs, donker (anthraciet) grijs en tegenwoordig ook zwart.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Voor je met lijnolie gaat smeren, probeer eerst eens met een verfbrander. Wel voorzichtig, maat ik heb al heel wat grijs geworden autobumpers opgeknapt met een verfbrander. Zo'n föhn heeft de voorkeur boven een vlam overigens. Probeer maar eens op een onopvallende plek. Stook niet te lang, want dan krijg je blaasjes in je kunststuf en dat wil je niet. Werkt echt fijn, zie onderstaande link:
https://www.youtube.com/watch?v=qV2Ub1s2Xo8
Dit houdt veel langer dan lijnolie en je krijgt geen vieze handen
Succes !!
https://www.youtube.com/watch?v=qV2Ub1s2Xo8
Dit houdt veel langer dan lijnolie en je krijgt geen vieze handen
Succes !!
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Wij hebben de Powercon in de achterbumper aan de bestuurderskant zitten. Hebben de schuifdeur en achterdeuren vaak open (geen vast bed) en hebben nooit last van de kabel; de buitenleef- en loopruimte is dus vooral tussen de achterdeuren en schuifdeuren.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 25 jun 2021, 0:34
- Locatie: Linschoten
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Hoe heb je de aansluiting op de bus aan de achterzijde waterdicht gekregen?