'Even' langskomen bij de Knaus-Weinsberg'-dealer door de NS staking (moeten tenslotte ook terug als we de CaraBus achterlaten) verzet.
En dan komt de DHZer in me boven. Dus de vloer van het kastje er maar uit geschroeft (viel mee, van de 7 bevestigingspunten maar 3 geschroefd ! ! )
- Systeem Weinsberg.JPG (87.51 KiB) 1460 keer bekeken
Ehh, grote schrik ! ! !
Letterlijk een bord voor je kop (van de warmetewisselaar). De compressor stond gewoon los onderin het kastje. Schuift met elke bocht heerlijk mee de hoek om. Maar door de leidingen wordt de warmtewisselaar strak tegen het voorfront gedrukt. Dus afgesloten van lucht circulatie. En dan help ook een ventilator niet
- Opgelost.JPG (101.29 KiB) 1460 keer bekeken
Alles los, dan maar meteen het probleem zelf oplossen. De plint tot de vloer doorgezaagd voor voldoende ruimte. De compressor op een verhoogd frame gezet, zodat er lucht uit het ventilatie gat door de vloer (!) naar binnen kan komen. De afgesloten plint vervangen door een alu / RVS rooster van 20 x 20 cm. En zoals het Youtube filmpje al adviseerde, het kastdeurtje ingekort. Alles netjes (!) vastgeschroefd en de vloer van het kastje terug geplaatst.
Resultaat: op stand MIN 4,5 graden in de koelruimte, -7 graden in het vriesvak en 28 graden in de warmtewisselaar van de compressor.
- Compressor.jpg (112.3 KiB) 1398 keer bekeken
Heb even een 'werk'-tekening ingevoegd
Die bol is de compressor, met naar rechts de ventilator en daarvoor de warmte wisselaar.
En de luchtstromen spreken voor zich; blauwe de aangezogen koellucht, oranje de warmte afvoer. Onder de dubbele bodem van het frame kan een warmte wissel ontstaan (in de winter wil warme lucht niet zo makkelijk naar beneden
)
Heb eind september een afspraak bij de dealer (ook om andere, kleinere, dingen). Afwachten hoe hij hierop reageert
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )