McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8655
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door seth_space »

Allemaal al eerder hier aangehaald.
Polyplastic haf tussen 2013 en 2016 een programma om de problematiek te tackelen.
Zie eerdere bijdragen en links.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door iSonic »

MatjeS schreef:
za 14 aug 2021, 12:12
Nee, dat kon je niet zien aankomen!
Zoals eerder gemeld: de lijmverbinding tussen het binnen- en buitenblad is ondeugdelijk, waardoor de hechting op den duur niet meer goed is, en het buitenblad er bij een flinke windvlaag afwaait. Die ruiten zitten niet los van te voren.
Je gaat me toch niet vertellen dat jij regelmatig aan het buitenblad van de ramen gaat trekken om te controleren of die nog goed verlijmd zijn?
Wij hebben het bij onze camper wel gemerkt . En we doen wel meer dingen niet die we eigenlijk wel moeten doen. Simpelweg zeggen dat de fabrikant enkel verantwoordelijk is vind ik te simpel. Die fabrikant heeft ook wel degelijk zijn best gedaan om mensen te bereiken.
Gebruikersavatar
LeonS
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 30 jul 2018, 23:39
Contacteer:

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door LeonS »

MatjeS schreef:
wo 11 aug 2021, 16:08

Reparatie lijkt me geen gezicht en voor ons al geen optie meer, want inmiddels was een tweede ruit er ook al afgevallen.
Dus we hebben maar snel alle 5 ramen laten vervangen voor 600 Euro (dat noemen ze coulance!). 2 weken later liep de regeling af en daarna zouden we meer dan het dubbele hebben moeten betalen. Willemsen had maar 20 minuten nodig om de ramen er in te schuiven. Ik denk dat Polyplastic nog geld overhoudt aan deze actie, want de productiekosten van deze vensters zullen lager zijn.
Jij bofferd, Ik heb vandaag een offerte van dat zelfde bedrijf ontvangen: 1 ruit 1300x550 ---> € 942,50. De man aan de telefoon was uiterst vriendelijk dat dan weer wel. De afdeling Financiën hier in huis is zwaar over de pis.

Ik vrees dat de vervanging van alle 5 de ruiten rond de 4000 Euro uit zal komen. Ga de rest maar met schroefjes vast laten zetten denk ik en alleen de al gespleten ruit vervangen.

Wat ik het ergste vond: Toen we de camper kochten heb ik hem nog op de RDW site opgezocht op terugroep acties:
Status terugroepactie(s) ---> Geen terugroepactie(s) geregistreerd.

De man van dat bedrijf wist te melden dat de vorige eigenaar nooit heeft gereageerd op oproepen vanuit Polyplastic of SAE.
Onze camper is van 2005 en is in 2006 naar NL geïmporteerd. In 2005 is hij van een verhuurbedrijf in BE geweest.
Ik zou als Belgische verhuurder die in 2006 een camper naar het buitenland heeft laten exporteren ook niet reageren op een terugroepactie in 2012 eerlijk gezegd.

#wijnuhethaasje
mjoebar
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 jul 2021, 18:30

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door mjoebar »

Troost je, je bent niet de enige 😓. Ik heb de ramen eerst proberen te repareren met speciale schroefsetjes maar uiteindelijk voor een goeie 3000 euro toch maar alles vervangen. Ik rij zelf motor en zou uiteindelijk ook niet graag onthoofd worden door een ondeugdelijk in elkaar gelijmd projectiel.
En dat de ruitleverancier/producent z’n zakken er schaamteloos mee vult is balen, maar wat doe je eraan? Mijn bedrijf(je) zou er zeker niet mee wegkomen, maar deze club kennelijk wel.
Plaats reactie