Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Ik kom er echt niet meer uit hoor , heb onderhand zoveel vernieuwd ...
Nu is er nog wat vermogen verlies oftewel niet natuurlijk ..
En bij koude start erg hoog stationeer . .
(Dynamo vervangen is oke)
En alle pakkingen vernieuwd behalve in en uitlaat spruitstuk pakkingen ..wel geheel nieuwe uitlaat incl pakkingen etc..
Er zit toch ergens wat lek ofzo..
Zie nu wel druppels olie aan de intercooler slang hangen wat ook allemaal compleet vernieuwd is ..
Ik vraag me af of er geen expert even 5 minuten kan komen kijken in ijsselstein.. warm ontvangst en best intressant bestaan . Gezellig en nog belangrijker mijn dank is echt groot ..
Wil zo graag blijven rijden... wie o wie
Nu is er nog wat vermogen verlies oftewel niet natuurlijk ..
En bij koude start erg hoog stationeer . .
(Dynamo vervangen is oke)
En alle pakkingen vernieuwd behalve in en uitlaat spruitstuk pakkingen ..wel geheel nieuwe uitlaat incl pakkingen etc..
Er zit toch ergens wat lek ofzo..
Zie nu wel druppels olie aan de intercooler slang hangen wat ook allemaal compleet vernieuwd is ..
Ik vraag me af of er geen expert even 5 minuten kan komen kijken in ijsselstein.. warm ontvangst en best intressant bestaan . Gezellig en nog belangrijker mijn dank is echt groot ..
Wil zo graag blijven rijden... wie o wie
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Misschien een idee om een advies/diagnose te laten doen bij b.v. Carrec technocentrum Soesterberg. Die weten vast en zeker het euvel wel te vinden.
Mag mijn naam gebruiken.
Groet
Oscar
Mag mijn naam gebruiken.
Groet
Oscar
LMC i605
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Klinkt als een vacuum lek? Alle vacuum slangen nagekeken? Soms kun je het ook goed horen, een gesis.
Groet, Martin
Hymer B614SL
Hymer B614SL
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Misschien ook handig om te vermelden waar we het over hebben qua merk en motortype.
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
kan zo maar een
Lees zijn onderschrift zijn
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Lees zijn onderschrift zijn
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Volgens mij, heb je het probleem zelf al vermeld, je hebt de pakking,van het inlaat spruitstuk niet vernieuwd , immers ,is deze ondicht ,loopt deze inderdaad te hard stationair,en vermogen verlies
Hans
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Bob Diesel schreef: ↑za 20 aug 2022, 19:53kan zo maar een
Lees zijn onderschrift zijn
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Ja alleen hoop ik zo dat t iets anders zou wezen .
Ondanks ik alles bijna met de ogen dicht kan doen onderhand etc.. heb ik er zo bar weinig zin meer in
Weer blok uit de ophanging etc..
Was ook al naar een garage geweest die met rook wel even zou laten zien waar t mischien lekte.. eenmaal daar werkte dat apparaat voor geen meter
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Ja hier heb ik ook aan gedacht.. is gelijk n goede controle check .. weet je of ik daar dan bij mag blijven tijdens hun werk ?
Dat gaat wel mijn voorwaarde wezen iig ..doe ik bij de keuring ook altijd..
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Misschien is dit een hele domme vraag van mij, maar moet het hele motorblok uit de camper getakeld worden om het inlaatspruitstuk los te kunnen maken om de pakking te kunnen vervangen? Komt me zo onlogisch voor, of kun je er anders niet bij omdat het door de dwarsplaatsing van de motor aan de achterkant van het blok zit?
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Niet nodig blok er uit te takelen. Je kunt er net bij door een dwarsstang daar even los te halen.
De moeren willen nog wel eens muurvast te zitten.
De moeren willen nog wel eens muurvast te zitten.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Mss kun je ergens anders,heen voor een rooktest ?,dat geeft zekerheid maar ik vermoed ,als je die pakkingen ( in en uitlaat ) gewoon zelf vernieuwd, je wel goedkoper uit bent
Hans
-
- Berichten: 1823
- Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26
Re: Hulp: even 5 minuten komen kijken...
Ik kan me niet voorstellen dat een diesel te hoog stationair loopt door een lekke inlaatspruitstukpakking. Het is geen benzinemotor die valse lucht zuigt, hè.
Een diesel loopt altijd met 'overschot' lucht, dus alle lucht die ie kan aanzuigen (of onder druk van de turbo krijgt) wordt aangevoerd, en het vermogen wordt bepaald door hoeveel diesel er bijgespoten wordt. Een lekke inlaat zou wél tot vermogensverlies kunnen leiden, de turbodruk kan dan immers ontsnappen. Maar een simpele (turbo)drukmeter kan dat uitsluiten, voordat je onnodig de hele boel loshaalt (of tapeinden afbreekt bij het proberen, ben je nog verder van huis). Een lekke inlaatspruitstukpakking bij een diesel is echt zeldzaam, in tegenstelling tot lekke intercoolers, turboslangen, etc.
Een diesel loopt altijd met 'overschot' lucht, dus alle lucht die ie kan aanzuigen (of onder druk van de turbo krijgt) wordt aangevoerd, en het vermogen wordt bepaald door hoeveel diesel er bijgespoten wordt. Een lekke inlaat zou wél tot vermogensverlies kunnen leiden, de turbodruk kan dan immers ontsnappen. Maar een simpele (turbo)drukmeter kan dat uitsluiten, voordat je onnodig de hele boel loshaalt (of tapeinden afbreekt bij het proberen, ben je nog verder van huis). Een lekke inlaatspruitstukpakking bij een diesel is echt zeldzaam, in tegenstelling tot lekke intercoolers, turboslangen, etc.