Camper past net niet onder de carport

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door Kroppie »

of de carport ophogen.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 677
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door Eric 1962 »

of de wind uit de banden laten :P
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Gebruikersavatar
GeVaSta
Berichten: 392
Lid geworden op: di 29 apr 2008, 22:17
Locatie: Drenthe

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door GeVaSta »

Help niet, hij is boven te hoog (over oude koeien gesproken).
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2638
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door jan- »

joske501 schreef:
za 13 aug 2022, 11:06
Beste,

Die auto heeft wel heel veel onder de zon gestaan en is ook niet goed onderhouden.
Dat de eindlaag afbladdert heeft ook nog een andere reden, dat zijn auto's die de vrijdag in grondverf gezet zijn en de maandag in eindlak, heeft me iemand verteld die nog op de Peugoet fabriek heeft gewerkt, men had daar het zelfde probleem, de grondverf is te ver uitgehard, toen heeft men de lakkerij door laten werken tot alle auto's waren afgelakt in eindlak.
Het kunststof van de bumpers kan je weer mooi zijn originele kleur terug geven door dat in te smeren met lijnolie, goed te laten intrekken, een paar dagen, en daarna met een propere doek beetje opblinken.

Joske
Hebben dan 1 op de 7 hier last van? En welke periode? Soms hoor je dat metalic lak hier geen last van zou hebben, maar dat klopt dus niet. Bij mij begint het bovenaan bij de kitranden. Bij de aankoopkeuring werd vermeld dat ze hier uiteindelijk bijna allemaal last van krijgen.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door gjvonk »

Troost je, het zijn niet alleen Ducato, Jumper of Boxer busjes. Ik zie genoeg oudere auto's rondrijden met vergelijkbare problemen; zelfs Toyota's (met name de rode), Peugeots, Renaults en zelfs Opel Astra's en ik heb het ook al eens op een mosgroene Jaguar gezien...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2638
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door jan- »

isoplus schreef:
vr 12 aug 2022, 9:46
Het lijkt mij een gewoon Ducatobusje, zo'n busje hebben wij ook.
Die kunnen prima tegen het hele jaar buiten staan. Maar een paar jachtluiken op het dak en je bus kan onder het dak staan. Waarschijnlijk goedkoper als de hele oprit wijzigen.
De luiken die er nu op zitten zijn sowieso kwetsbare lastige dingen die vaak stuk gaan.
Het is Dometic Zeitz Heki. Met zo'n hoge rand dacht ik dat het niet snel binnenregent. Maar vandaag gemerkt dat op een klein kiertje het ook al naar binnen komt doordat het van het dak opspettert.

En in het begin moet ik het dakluik optillen omdat de slinger anders slipt. Misschien een tandwiel of een veer vervangen?
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
isoplus
Berichten: 6381
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door isoplus »

Nou, datzelfde probleem heb ik ook. Met een forse bui kunnen die dingen niet open blijven staan, tenminste niet indien gemonteerd op een Ducatobusje.
Dat komt omdat door montage van die luiken het water niet meer weg kan naar voren, het dak is niet vlak bij een busje. Bij mijn vorige Hymer (waar ook veel aan op te merken was :-? ) was het dak vlak en dan zijn die luiken prima!
Dus om je probleem op te lossen, monteer jachtluiken, die bouwen veel vlakker en zijn ook nog eens veel degelijker dan dat plasticcamperprutspul :wink:
Wel even kijken of je dezelfde inbouwmaten kunt vinden bij bijvoorbeeld Nautic Gear, waar ik veel bootspullen vandaan haal.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door gjvonk »

Een boot/jachtluik zal vlakker/lager zijn, is daarmee het hoogteprobleem opgelost? Dat weet je alleen als je weet hoeveel lager.

Het naar binnen spetteren bij harde regen, is dat ook opgelost bij een bootluik? Dat is voor ons n.l. 1 van de doorslag gevende argumenten geweest voor de aanschaf van de Maxxfan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door Kroppie »

te hoog is de camper toch maar 1x
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6381
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door isoplus »

Ja Geert Jan, met montage van dat Max-dingetje past de camper zeker niet onder de carport in dit geval.
De bootluiken moeten bij regen dicht en die liggen vlak op het dak, als je de juiste kiest.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door gjvonk »

Een Maxxfan is hoger dan een Midi Heki, dat klopt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door kampo »

Bootluiken hebben veel voordelen maar ook een nadeel.
Mijn Gebo Flushline zijn slechts 24mm boven het dak maar bij regen kan je ze slechts op een minimale kier laten openstaan anders regent het binnen.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door gjvonk »

Maar dat geldt, zoals terecht opgemerkt werd, ook voor de Midi- en Mini Heki: het spettert via het dak gewoon over de opstaande rand tegen de binnenkant van het dakluik en komt alsnog naar beneden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2638
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door jan- »

Sandor Gora schreef:
wo 10 aug 2022, 12:31
Op het avatar-fotootje lijkt de luifel wel het hoogste punt...
De luifel past er wel net onder maar (ondanks dat mijn banden weer een stukje zijn versleten :P ) past het luik er nog steeds net niet onder. Ik denk dat ik maar wat kunstmatige spoorvorming onder mijn carport ga maken.
Bijlagen
DSC02993 (Aangepast).JPG
DSC02993 (Aangepast).JPG (135.98 KiB) 283 keer bekeken
DSC02992 (Aangepast).JPG
DSC02992 (Aangepast).JPG (102.72 KiB) 283 keer bekeken
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Plaats reactie