Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Rony
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 10:00
Locatie: O-Vl België

Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Rony »

Heeft er al iemand ervaring met de Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager?
Ik heb interesse in deze voor op mijn fiat buscamper, deze is uitschuifbaar en men zou de achterdeuren kunnen openen zonder de fietsen af te nemen. Omdat ik over een trekhaak beschik heeft dit systeem mijn voorkeur.
Voorlopig doe ik het met een verlengde trekhaak met een thule easyfold xt2, ik moet wel mijn fietsen van de drager halen en de fietsendrager kantelen om de achterdeuren volledig te kunnen openen.
Groeten Rony
Dirk Dreamer
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Dirk Dreamer »

Geen ervaring met deze drager maar ik heb een Altera Strada d3 op een fiat buscamper, er is plek voor 3 fietsen maar als je enkel de 2 achterste gebruikt gaan de deuren open zonder de fietsen af te nemen. Is 200€ goedkoper :-)

Er bestaan nog tig en nog goedkopere/andere alternatieven, …..zoeken op fietsendrager


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Rony
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 10:00
Locatie: O-Vl België

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Rony »

Ik heb al veel gezocht op "fietsendrager", ik las ook al over de atera, aangezien je hiervan de versie voor 3 fietsen nodig hebt steekt die iets verder uit achter de camperbus. Ik heb nog even tijd om alles eens rustig te bekijken want de Enduro SD260 is bijna nergens in voorraad.
Enigste vereiste is dat de fietsendrager op de trekhaak staat dit omdat ik reeds een trekhaak heb en bij deze oplossing de fietsen niet hoog getild moeten worden, ik wil wel dat de achterdeuren van de camperbus opengaan met de fietsen op de drager.
Groeten Rony
Rony
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 10:00
Locatie: O-Vl België

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Rony »

Dirk Dreamer schreef:
vr 12 aug 2022, 0:32
Geen ervaring met deze drager maar ik heb een Altera Strada d3 op een fiat buscamper, er is plek voor 3 fietsen maar als je enkel de 2 achterste gebruikt gaan de deuren open zonder de fietsen af te nemen. Is 200€ goedkoper :-)

Er bestaan nog tig en nog goedkopere/andere alternatieven, …..zoeken op fietsendrager


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Kan je ook gemakkelijk de kofferruimte bereiken als de deuren open zijn met de atera fietsendrager? Of moet je je tussen de deur en de drager wringen of over het drager trekhaak stappen?
Groeten Rony
iKalfje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 16 okt 2020, 21:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door iKalfje »

Ik heb eerder dit jaar en 2 weken geleden contact gehad met de leverancier van de SD260. Oorspronkelijke planning van de introductie op de markt was april dit jaar, later verschoven naar juli.

Twee weken geleden begreep ik van hen dat de verwachte beschikbaarheidsdatum nu 19 augustus is. Als het goed is nog een weekje geduld dus.

Ik probeerde eerder de Atera Strada maar die heb ik ongebruikt teruggestuurd want daar kreeg ik onze beide racefietsen niet lekker op bevestigd. Bovendien vond ik spanner voor de kogel van de trekhaak verre van prettig werken.
‘Well, how did I get here?’
Dirk Dreamer
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Dirk Dreamer »

Wij gebruiken hem met een fiat ducato. De achterdeuren kunnen wij openen tot tegen de zijkant. En zo je makkelijk acherin. In het midden zit er natuurlijk wel één stang


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Dirk Dreamer
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Dirk Dreamer »

iKalfje schreef:…Ik probeerde eerder de Atera Strada maar die heb ik ongebruikt teruggestuurd want daar kreeg ik onze beide racefietsen niet lekker op bevestigd. Bovendien vond ik spanner voor de kogel van de trekhaak verre van prettig werken.
Dat van het bevestigen van de fietsen hangt natuurlijk van fiets tot fiets af. Maar zijn 2 verschuifbare riempjes die je op afstand van de wielen moet zetten en vastgespen. En een draaibare verschuifbare klem. Is dat niet zo bij alle dragers.

Dat van het klemmen op de bol herken ik niet. Is natuurlijk even gewoon worden en de handleiding lezen. Bij mij zit die muurvast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Bob Diesel »

Als het gaat over het schuifbare gedeelte
Zo te zien is dat het zelfde als dat op de caravandissel BC 260 drager word gebruikt
En dat werkt gewoon zeer goed

En zijn de bezitters iha alle zeer tevreden over
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door AadenAnke »

Rony schreef:
vr 12 aug 2022, 7:40
Ik heb al veel gezocht op "fietsendrager", ik las ook al over de atera, aangezien je hiervan de versie voor 3 fietsen nodig hebt steekt die iets verder uit achter de camperbus. Ik heb nog even tijd om alles eens rustig te bekijken want de Enduro SD260 is bijna nergens in voorraad.
Enigste vereiste is dat de fietsendrager op de trekhaak staat dit omdat ik reeds een trekhaak heb en bij deze oplossing de fietsen niet hoog getild moeten worden, ik wil wel dat de achterdeuren van de camperbus opengaan met de fietsen op de drager.
Ons forumlid PaulBng heeft zelf een pracht van een drager gemaakt zoek daarheen op! Ik zelf heb een drager van memo maar zou een volgende keer die van Paul kopiëren

Gr Aad
Rony
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 10:00
Locatie: O-Vl België

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Rony »

Aad, ik heb de topic over PaulBng zijn zelfgemaakte fietsendrager gelezen.
Mooie oplossing maar niet voor iedereen weggelegd om zo een drager zelf te maken.
Groeten Rony
iKalfje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 16 okt 2020, 21:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door iKalfje »

Sinds eind augustus is deze Enduro SD260 eindelijk leverbaar. Ik heb wat moeten zoeken waar deze op vooraad is. Dat bleek vandaag (op de terugweg vanuit Frankrijk) het geval bij kampeercentrum Budel.

Fijne service ter plekke, want eerst even mogen passen. En…., hij past. Beide deuren draaien netjes over de kogel van de trekhaak (Citroën Jumper 2020). Drager ziet er erg netjes en degelijk uit en de bevestiging op de trekhaak werkt snel en gemakkelijk. Is met €749 geen goedkope oplossing maar een stuk handiger (en goedkoper) dan vaste systemen. Draagvermogen is 60kg, ruim voldoen voor onze beide racefietsen (samen 20kg).
‘Well, how did I get here?’
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door myway »

Nu maar hopen dat de oploophoek niet zodanig is dat niet snel de achterlichten en kentekenplaat er afgereden worden.
Die zitten wel erg laag.
iKalfje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 16 okt 2020, 21:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door iKalfje »

We hebben een 6meter buscamper, dus van zichzelf weinig overhang achter de as. Ook het beperkte gewicht van de fietsen zal de nodige cm’s schelen. Ik ben er niet zo bang voor maar kan het natuurlijk bij het verkeerde eind hebben.
‘Well, how did I get here?’
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door gjvonk »

Voor de overhang hoef je echt niet bang te zijn: ik zie bij ons in de stad een 6,40 meter buscamper met een busbiker rek: dat steekt met fietsen er op nog verder naar achter en is ook lager gemonteerd: het scharnierpunt zit op de hoogte van de bumper als ik mij niet vergis...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie