Camper past net niet onder de carport

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Camper past net niet onder de carport



Bericht door jan- »

Ander dakluik? Dakluik kap demonteren? Oprit verlagen? Carport verhogen? Lage banden? Verlaging onderstel? Camper voor de carport (voorlopige oplossing)?
Bijlagen
DSC02719 (Aangepast).JPG
DSC02719 (Aangepast).JPG (145.63 KiB) 2188 keer bekeken
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door DJSmiley »

Bestrating een stukje lager leggen. Dan rij je 'm er (net) onder

Zo te zien is het centimeterwerk dus hoef je nieteens veel te verlagen. Wel zorgen voor een afvoer, want het zal natuurlijk bij een enorme boosbui een zwembad worden. Dat loopt snel genoeg weer weg als er een riooleringsput zit
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door seth_space »

Is het alleen het boeiboord en de balk en wordt het daarna hoger?
Je zou kunnen overwegen een verstevigingsprofiel achter de balk te monteren en daarna een strook uitzagen uit de balk en het boeiboord zodat het Luik er doorheen kan.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 198
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door Burp »

Of een combinatie, bestrating iets verlagen en balk iets inkorten. Te ver inkorten lijk me niet handig omdat hij ook een deel van het dak draagt. En een reactie waar je niet op zit te wachten maar ik alvast neerzet voordat andere het doen, je banden leeg laten lopen :wink:
Groet, Martin

Hymer B614SL
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door Camper-T »

Grote kans dat achter het boeiboord een dragende balk zit, dus of het hele dak van de carport verhogen, of de bestrating verlagen.
Bij te lage bestrating kun je voor de carpoort-ingang nog een rvs rooster-drain overwegen die je met afschot op de riolering aansluit.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door evdoetelaar+larana »

Wat de verstandigste optie is, is op basis van de foto niet te bepalen. Is afhankelijk van de situatie en de (omvang van de) ingrepen die voor de verschillende opties (aanpassen dakluik, aanpassen carport/boeiboord, aanpassen bestrating) technisch en functioneel al dan niet haalbaar/zinvol zijn en de kosten voor de verschillende opties.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door Kroppie »

kap van het dakraam demonteren voor je naar binnen rijd, carport heeft een dak dus regen kan geen kwaad, na het weer buiten rijden kap weer monteren
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door KTManiac »

Zelf zou ik eens kijken of hier iets bij zit wat past in plaats van het huidige dakraam en checken of je het dan net redt m.b.t. de hoogte.
https://www.marinediscounter.nl/webshop ... flushline/

Nee, inderdaad niet goedkoop. :wink: Wel mooi. :thumbup:
Laatst gewijzigd door KTManiac op di 09 aug 2022, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door CaradoT135 »

DJSmiley schreef:
di 09 aug 2022, 13:48
Bestrating een stukje lager leggen. Dan rij je 'm er (net) onder

Zo te zien is het centimeterwerk dus hoef je nieteens veel te verlagen. Wel zorgen voor een afvoer, want het zal natuurlijk bij een enorme boosbui een zwembad worden. Dat loopt snel genoeg weer weg als er een riooleringsput zit
Dat zou ook mijn oplossing zijn, alleen ik zou een straatkolk of goot plaatsen als dat water problemen zou geven.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door Bas vd laar »

Eenvoudigste is een mooi, plat dakluik, wat KTM ook zegt.
Camperrer
Berichten: 137
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door Camperrer »

Hoe is de carport opgebouwd, vrijstaand of aangewerkt tegen muur, of tussen 3 muren. Hoe is deze aangewerkt.
Ik zou eerst kijken wat de mogelijkheden zijn om carport te verhogen. Met één of meerdere hydraulische krikjes is het dak eenvoudig op de lichten. Daarna de extra hoogte die je nodig hebt, opvullen. Blokjes , keepers, extra juffer, mogelijk zoveel je kan bedenken. Daarna terug stevig verankeren, hiervoor zijn er in de bouwhandel verscheidene mogelijkheden te vinden bij ijzerwaren.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door joske501 »

Beste,

Ik had ook dat probleem. Mijn camper is gebouwd met 3 scheepsluiken, zijn slechts 27 mm hoog. Luiken zijn zeer stevig en beloopbaar.

https://www.nauticgear.nl/lewmar/lewmar ... NEQAvD_BwE

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Bij collega, de balk verdubbeld (met minder hoogte) en toen 4 cm er af van bestaande.
Hele spul geschilderd en klaar. die 2e balk wel stevig in de houtlijm en schroeven en zo meer.
Hij - wij - hadden geluk dat het dak zelf op minder hoge balken geplaatst was, alleen de voorste balk was een "hoge".
Dan hoef je eigenlijk niet zo veel overhoop te halen en blijft de camper origineel. :)

groet Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Camper past net niet onder de carport



Bericht door jan- »

Bedankt voor alle tips. Aan de achterkant gaat de carport over in het dak van de schuur en aan de zijkant over in de garage van de buren. Vanochtend heb ik het maximale van het boeiboard afgezaagd. De volgende balken zijn even hoog als de voorste met boeiboard en zijn niet zo dik. Dus meer ruimte onder het carport dak maken wordt lastig. Ik denk dat het of de oprit verlagen wordt, of een lager luik. Als ik de oprit verlaag, ga ik dat eerst zonder put proberen. Meeste regen valt op het dak van de carport. En dan aan de zijkant iets verhogen zodat het daar niet binnenstroomt. En volgens mij zakt het vrij snel tussen de voegen in de zandgrond.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Plaats reactie