Garmin Camper 780

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Garmin Camper 780



Bericht door Kubo »

Ziet Garmin Express hem wel ?
Ik zou alleen Basecamp nog gebruiken.
Mapsource wordt niet meer door Garmin ondersteund.
Hopelijk niet bij een dozen schuiver gekocht. :wink:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
cruzer.russel
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 13:04
Locatie: Venlo

Re: Garmin Camper 780



Bericht door cruzer.russel »

Nee, niet bij een dozenschuiver. Maar bij een ondernemer uit Notter.
En ze zijn er uit.
Na overleg met vele vestigingen zijn ze er achter gekomen dat routes importeren niet met de sd kaart kan.
Routes moeten direct in de goede map IN de GPS gecopieeerd worden.

Met dank aan meneer Notter.

Over 3 weken op vakantie. Joepie.

Groetjes Bart
Alles gaat beter in een Nugget
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Garmin Camper 780



Bericht door Kubo »

Top fijne vakantie :thumbup:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Have
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 28 aug 2019, 23:44

Re: Garmin Camper 780



Bericht door Have »

cruzer.russel schreef:
za 04 mei 2019, 8:32
Hallo allemaal ,
Ik ben op een hoogte van de mogelijkheden van basecamp en mapsourse.
In 2008 kocht ik mijn eerste GPS voor op de motor, een streetpilot.
Daarna een Zumo 550.
Dus routes maken en laden in de GPS, of het geheugen kaartje , is normaal geen probleem.
Alleen met de 780 krijg ik ze niet zichtbaar. ( En de Winkelmeneer ook niet)
Heeft iemand hier de 780? En lukt het hem wel??
Ik zou graag horen hoe.

Groetjes Bart
Hoi Bart,
Ook ik kom van de motor en heb de Zumo 550 gehad en de 390LM (overigens is die laatste te koop)
Afgelopen dagen voor met de nieuwe camper en Garmin 780 op pad geweest. Van te voren in Basecamp wat routes gezet en op een micro SD kaartje ge-exporteerd. Kaartje in de 780 en via Apps\Opgeslagen reizen de nieuw gemaakte routes zichtbaar. Geen import of iets, maar meteen te gebruiken!
Nog makkelijker dan voorheen dus, waar je wel altijd een import moest doen.
Succes!
Hans
francderoos
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 jul 2021, 23:49

Re: Garmin Camper 780



Bericht door francderoos »

Je kunt als volgt routes maken:
Maak een route met bijvoorbeeld Basecamp en let op de volgende belangrijke punten:

a) Zorg dat de route inderdaad een route is (geen track)
b) Plaats de GPX file met de route in de map GPX op je toestel
of
c) Maak op de SD kaart een map Garmin aan en binnen deze map een submap GPX
d) Zet de GPX file met de route in deze map

Zolang de route maar in de map Garmin/GPX staat (dus op het apparaat of op de SD kaart) wordt deze gezien door het apparaat.

Indien de GPX file een track bevat ipv een route, dan is de track zelf niet zichtbaar, maar eventuele daarin opgenomen waypoints wel. Je kunt dus wel een GPX bestand met waypoints in de map Garmin/GPX plaatsen. Ook dan maakt het niet uit of deze map op het apparaat zelf staat of op het SD kaartje.
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Garmin Camper 780



Bericht door mmdem »

Had er in het begin ook moeite mee maar op deze manier geen enkel probleem meer:

Route in Garmin zetten.

Route niet te lang maken
Voertuigprofiel moet overeenkomen(camper)
In Basecamp de routes naar de SD card slepen
Garmin helemaal uitzetten
Aanzetten en even geduld hebben.Daarna zie je in de routeapp op je Garmin de routes verschijnen.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
Skylge40
Berichten: 242
Lid geworden op: do 03 nov 2016, 11:46
Locatie: Harlingen heeft Wad !

Re: Garmin Camper 780



Bericht door Skylge40 »

Ikzelf heb een Garmin Camper 770 lmt-d.
In dat apparaat heb ik ook een micro sd-kaartje zitten van 16 Gb, class 10.
Op dat kaartje staat o.a. de map Garmin/GPX.
Routes die ik heb gemaakt in Basecamp kan ik kopiëren uit Basecamp naar de map Garmin/GPX op dat micro sd-kaartje.
Als ik daarna de Garmin Camper 770 lmt-d weer opnieuw opstart, gaat het apparaat bezig met het inlezen van de routes die op het micro sd-kaartje staan.
Ik heb gisteren eens 53 routes ineens weggeschreven ( de routes had ik daarvoor uit BaseCamp allemaal gekopieerd naar een map op mijn pc. )
naar dat micro sd-kaartje. Kaartje in mijn Garmin Camper 770 lmt-d geplaatst en het apparaat gestart.
Jammer genoeg krijg ik niet te zien op het scherm, hoe lang het nog duurt voordat alle routes zijn ingelezen, maar het duurt wel even voordat alle 53 routes opgeslagen waren. Even geduld dus.
Zie ook de afbeelding.
53 routes.jpg
53 routes.jpg (29.51 KiB) 5294 keer bekeken
Als ik nu op "Opgeslagen reizen" druk, krijg ik alle routes te zien en kan ik de route kiezen, die wij willen rijden.
Het werkt dus perfect om routes vanaf een micro sd-kaartje te lezen op de Garmin Camper 770 lmt-d.
J A N

Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Ronbrains
Berichten: 6
Lid geworden op: di 23 jul 2019, 15:25

Re: Garmin Camper 780



Bericht door Ronbrains »

Sinds een maand in het bezit van een Garmin Camper 780, daarop de routes gezet die ik door Duitsland wilde gaan rijden. Voor de zekerheid ook mijn Zumo 390 meegenomen. En dat was maar goed ook.

Voor de van A naar B routes is de 780 een geweldig toestel, maar wat een gemis dat je geen tracks zichtbaar kan maken, en het herberekenen niet uit kan schakelen. Zolang er niet herberekend hoefde te worden ging het nog wel, maar zodra je van de route af moest wijken ging het mis. Daarnaast, ondanks dat ik de routepunten zacht gemaakt had, blijven zeuren om om te keren. Soms vroeg hij om de gepasseerde punten over te slaan, maar nog vaker moest ik dit zelf doen met de optie "route aanpassen". Het vreemde vond ik dat regelmatig, terwijl de 780 en 390 dezelfde route op het scherm lieten zien, de 780 weer kwam met "indien mogelijk, keer om". Heel irritant.

Ik snap daarom ook de functie "Opgeslagen reizen" niet. Ik sla niet voor niets een route op. Dat doe ik om een bepaalde route te rijden. De 780 gebruikt, zo lijkt het, alleen de routepunten, maar bepaalt de route tussen die routepunten helemaal zelf zonder gebruik te maken van de opgeslagen route. De opgeslagen is nu eenmaal vaak niet de kortste of snelste route, maar vaak wel de mooiste route.

Ik had nu naast de 780 ook de Zumo 390 aan, met daarop de route en track zichtbaar, en herberekenen uit. Daardoor kon ik bij omleidingen weer naar de route navigeren. De 780 maakte er dan vaak, tussen het laatste en volgende routepunt, een volledig andere route van.

Het zal wel te maken hebben met het feit dat ik ook motor rijd, en daarbij gewend ben om mooie routes te rijden i.p.v. snelle of korte routes, en dat wil ik ook met de camper kunnen. Ik heb tot nu toe voor camper reizen vaak gebruikt gemaakt van de op gps.nl geplaatste routes. Ik kwam daarmee toch wel eens op weggetjes terecht waar je met de camper vanwege het formaat liever niet komt.

Vooralsnog nog niet tevreden met de 780, maar dat was ik ook niet na aanschaf van de Zumo 390 als opvolger van de 550. Dat heeft ook even geduurd voordat ik de eigenaardigheden van de 390 onder de knie had.
Arnor
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Garmin Camper 780



Bericht door Arnor »


Ronbrains schreef:......Ik sla niet voor niets een route op. Dat doe ik om een bepaalde route te rijden. De 780 gebruikt, zo lijkt het, alleen de routepunten, maar bepaalt de route tussen die routepunten helemaal zelf zonder gebruik te maken van de opgeslagen route. De opgeslagen is nu eenmaal vaak niet de kortste of snelste route, maar vaak wel de mooiste route......
Het is vaak een kwestie van wat extra routepunten plaatsen. Bij het maken van de route hou ik er al rekening mee dat de Garmin andere keuzes kan maken. Dan plaats ik een extra punt. Overigens kan een wijziging in een door jou bepaalde route ook veroorzaakt worden door de instellingen in de 780. Een te laag tunneltje of inrijverbod wegens gewichtsbeperking.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 780



Bericht door DiffRental »

Ronbrains schreef:
za 23 jul 2022, 23:05
Vooralsnog nog niet tevreden met de 780, maar dat was ik ook niet na aanschaf van de Zumo 390 als opvolger van de 550. Dat heeft ook even geduurd voordat ik de eigenaardigheden van de 390 onder de knie had.
De 780 en 390 verkopen en een zumo XT kopen, icm een smartfone het beste uit alle werelden. :wink:
Groeten Peter
Gebruikersavatar
LeonS
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 30 jul 2018, 23:39
Contacteer:

Re: Garmin Camper 780



Bericht door LeonS »

Ronbrains schreef:
za 23 jul 2022, 23:05

Vooralsnog nog niet tevreden met de 780, maar dat was ik ook niet na aanschaf van de Zumo 390 als opvolger van de 550. Dat heeft ook even geduurd voordat ik de eigenaardigheden van de 390 onder de knie had.
Mocht je interesse hebben in een ruildeal met een Tomtom Go Camper uit 2018 ....... Ik ben op zoek naar een Garmin Camper 780.
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 51
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 13:38

Re: Garmin Camper 780



Bericht door Ar-noob »

Ik ben op zoek naar een Garmin Camper 780.
Ik ben aan het overwegen mijn Garmin 780 te verkopen, maar aarzel nog wat. Ik dacht, als ik dat inderdaad doe, € 200 voor het apparaat te vragen.

Arno
Gebruikersavatar
LeonS
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 30 jul 2018, 23:39
Contacteer:

Re: Garmin Camper 780



Bericht door LeonS »

Ik heb er inmiddels een gescoord in de ING puntenwinkel, € 254, inclusief 100 Euro Accessoire bon die ik heb gebruikt bij de aanschaf van de BC40 achteruitrijcamera die ik nodig had.

Dat was een goede deal.
Gebruikersavatar
LeonS
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 30 jul 2018, 23:39
Contacteer:

Re: Garmin Camper 780



Bericht door LeonS »

Ar-noob schreef:
ma 29 aug 2022, 22:16
Ik ben op zoek naar een Garmin Camper 780.
Ik ben aan het overwegen mijn Garmin 780 te verkopen, maar aarzel nog wat. Ik dacht, als ik dat inderdaad doe, € 200 voor het apparaat te vragen.

Arno
Dit weekend voor het eerst de nieuwe 780 gebruikt, Prima apparaat.

De TomTom Go Camper was er gekomen in de tijd dat ik een korte uitstap had gemaakt naar de TomTom Rider voor onze motoren. TomTom en ik zijn nooit vriendjes geworden. Inmiddels is dus sinds deze week alles weer Garmin in huize Stolk

Eerlijk is eerlijk, vanuit het motorrijden was ik al vanaf 2008 Garmin gebruiker.
Ik kan er redelijk mee omgaan dus. Het was ook in de camper dus een soort van thuiskomen. Deze week even de defecte Waeco camera en monitor verwijderen en de BC40 daarvoor in de plaats installeren.
Plaats reactie