De oorlog in Oekraïne

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Beroepsreiziger

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Beroepsreiziger »

PE1OPQ Theo schreef:
do 04 aug 2022, 8:41
Beroepsreiziger schreef:
do 04 aug 2022, 0:12
10(?) jaar geleden werd ons gevraagt via een referendem wat we vonden van toenadering van Oekraine?
Nee het ging over een handelsverdrag, niet meer en minder.
De matroos en mee loper TB hebben er van gemaakt ze komen onze uitkeringen op halen, willen we dat?

Theo
En waar leid een handelsverdrag toe?
De Oekraïense economie behoort tot de armste in Europa
Toen de Bulgaren er bij kwamen wel ja. Die dachten lekker die uitkeringen.
Wat stregere regels bracht. En wat lijden tot de toeslagenaffaire.
In die tijd speelde het referendum ook!

Wat de EU/De rijke landen toen wel zagen, aan zo'n arm land kan je veel verkopen.........
Maar goed, lastig onderwerp, en dat brachten we terug naar Ja of Nee, en daar mochten mensen die er geen verstand van hadden over stemmen.

En zie, we zijn een paar jaar verder. De Bulgarenaffaire zijn we vergeten.
Aan de Oostblokkers zijn we gewent geraakt.
En Oekraine heeft zijn aanvraag gedaan.
Een straatarm land, en nu nog eens kapot geschoten ook.

Daar kan straks heelveel geld heen.
En daar gaat een land zoals NL heelveel geld mee verdienen.
Beroepsreiziger

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Beroepsreiziger »

Trouwens in die zelfde tijd speelde het CETA verdrag met Canada.
Daar waren we ook op tegen!!!!

Die is verleden maand getekend. :silent:
PE1OPQ Theo
Berichten: 4576
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

Beroepsreiziger schreef:
za 06 aug 2022, 0:14
En waar leid een handelsverdrag toe?
Tot een uitspraak van je, en eigenlijk de conclusie dat het geheugen van de gemiddelde burger tot eergister reikt.
Net zo als de matroos het zei ze willen onze rijk dom en daaar moeten we ons tegen beschermen.

Theo
PS, je naam heb ik nog niet gezien, net als ik je naam niet kan vinden bij Google.
Toch een anonieme forum gluurder? :lol3:
Beroepsreiziger

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Beroepsreiziger »

freedom2 schreef:
do 04 aug 2022, 11:43
Beroepsreiziger schreef:
do 04 aug 2022, 0:12
Wat zou NL winnen als ze Belgie/Vlaanderen binnen vielen?
Dan zou je er toch een stukje armoe bij krijgen?
Daar had ik toch graag wat meer uitleg
U bent Belg?

U heeft de indruk als je tussen NL en Belgie heen en weer rijd, en eens om U heen kijkt, dat dat landen zijn met dezelfde welvaart?
Beroepsreiziger

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Beroepsreiziger »

PE1OPQ Theo schreef:
za 06 aug 2022, 0:23
Beroepsreiziger schreef:
za 06 aug 2022, 0:14
En waar leid een handelsverdrag toe?
Tot een uitspraak van je, en eigenlijk de conclusie dat het geheugen van de gemiddelde burger tot eergister reikt.
Net zo als de matroos het zei ze willen onze rijk dom en daaar moeten we ons tegen beschermen.

Theo
PS, je naam heb ik nog niet gezien, net als ik je naam niet kan vinden bij Google.
Toch een anonieme forum gluurder? :lol3:
Nou tenzij jij gaat zeggen dat de gemiddelde burger zich verdiept in de politiek.
Elke 'wijze' maar ook elke 'dombo' heeft stemrecht he.

Ik heb matroos gegoogeld, maar ik weet niet welke zeematroos je nou bedoeld?

Jou naam is Theo? En dat moeten we dan maar geloven.
PE1OPQ Zou meer over jou vertellen, als mijn 'Beroepsreiziger?

Doet een naam er echt toe? Zo ja, dan ben ik Kees.
Maar ik zie daar de meerwaarde niet van.

Mensen hebben wel meer vreemde forumnamen hier, en zetten dan onder hun bericht hun 'naam'.
Waarom zou je dat die niet gebruiken als forumnaam?
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Atoz »

Die pe1opq is niet zo maar een groepje letters.
Enkel Theo mag deze lettercombinatie gebruiken.

Verder zijn zowel de Nederlanders als de Belgen verstandige mensen die zich niet laten opruien door Dronkemans praatjes.
Aan beide zijden van onze gemeenschappelijke grens is het best goed vertoeven.
Er zijn slechtere plekken op deze aarde dan België of Nederland.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Dafluc »

Goedkoop tanken, lekker eten en prima biertjes. Ik ga er regelmatig de grens voor over. Niks aan veranderen :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Zonneke »

Beroepsreiziger schreef:
za 06 aug 2022, 0:25

U bent Belg?

U heeft de indruk als je tussen NL en Belgie heen en weer rijd, en eens om U heen kijkt, dat dat landen zijn met dezelfde welvaart?
Weer heel subjectief ...

België staat op plaats 10 inkomen per kop, Nl op plek 4.

Wat zegt dit voor de modale burger: weinig tot niets.
Wat kan het iemand met een beperkt inkomen schelen dat het gemiddelde per kop 99.000 of 128.000€ is.
Volgende tekst geeft een veel juistere weergave:

Ongelijke verdeling
De onderzoekers beseffen dat hun maatstaf, het gemiddelde bedrag per inwoner, een vertekend beeld kan geven, omdat het geen rekening houdt met de verdeling van de rijkdom binnen de bevolking.

De ietwat verrassende conclusie voor België is dat de ongelijkheid veel beperkter is dan in de buurlanden. België behoort zelfs tot de tien landen met de meest gelijkmatige verdeling van de rijkdom.

Ook in Nederland blijkt de rijkdom erg ongelijk verdeeld te zijn.

Bron: https://businessam.be/rijkste-gezinnen- ... og-rijker/
Dirk Dreamer
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

De oorlog in Oekraïne



Bericht door Dirk Dreamer »

Zonneke schreef:……U bent Belg?……
Ongelijke verdeling……

De ietwat verrassende conclusie voor België is dat de ongelijkheid veel beperkter is dan in de buurlanden. België behoort zelfs tot de tien landen met de meest gelijkmatige verdeling van de rijkdom…../
Ja Belg. Dat gaat zeker kloppen , ik werk in een zijtak van evenementensector. Na corona is er overal van alles te doen , te weinig volk , geen nieuwe mensen te vinden , af en toe een paar collega’s thuis met corona …. Ik heb een C-rijbewijs ook : ‘er is niemand anders om met de camion te rijden , als jij nee zegt kan het niet doorgaan.’ enz,enz

Gevolg : de afgelopen 3 maand waren alle werkdagen +12h(per dag he) Gelukkig wel betaald , maar van die extra mag ik 60% afgeven , van het gewone loon ook rond de 50%. Iemand die bruto de helft heeft , heeft op het einde vd rit amper minder over. Gelijkheid in Belgie : werken wordt ongelooflijk zwaar belast en hard werken nog zwaarder. En van die helft die je over hebt mag je dan nog eens 21% btw aftikken op alles wat je koopt. En daarvan betalen ze dan die mensen die op hun sofa hangen , lekker gelijk. En het grote probleem in B is dat 20% op hun sofa hangt….terwijl er geen werkmensen te vinden zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Dafluc »

Tot zover onze zuiderburen. Graag weer on topic.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door de Jonckheer »

Stukje over Zelenski:

In 2014 werd de Russen in Oekraïne beloofd dat ze in een referendum mochten stemmen over onafhankelijkheid. Het pakte anders uit: sinds 2015 zijn ze in oorlog met het regime in Kiev. Het referendum heeft nooit plaatsgevonden.
Zelenski beloofde een eind te maken aan de burgeroorlog. Dat heeft hij niet gedaan, constateert Sky News-presentator Cory Bernardi. In plaats daarvan steunt hij de Rechtse Sector, wiens leider openlijk heeft gezegd dat hij de botten van Russische kinderen heeft gevoerd aan zijn wolf. Naar verluidt was het ‘een grap’.

Ondertussen bewapent het Westen Oekraïense neonazistische milities, waaronder het Azov-bataljon. Die zijn nou eenmaal zo, was het enige wat Zelenski daarover kwijt wilde. Tijdens speeches smeekt de president van één van de meest corrupte landen in Europa regeringen om meer geld en wapens.

Volgens Bernardi kan dit conflict eenvoudig worden opgelost door de Russen in Oekraïne te laten stemmen over hun onafhankelijkheid. Zelenski is daar fel op tegen. In plaats daarvan heeft hij een verbod op de Russische taal ingevoerd in de publieke dienstverlening, heeft hij oppositiepartijen verboden en heeft hij de media aan banden gelegd.

Hij is ook druk met het entertainen van aandachtzoekende politici van over de hele wereld, waaronder Nancy Pelosi, terwijl zijn vrouw het Witte Huis bezoekt en poseert voor Vogue. “Hier klopt iets niet,” aldus Bernardi. “We doen er verstandig aan om alles wat we horen over dit conflict met een enorme korrel zout te nemen.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

Wat wil je nog bewapenen aan Azov militie?
Het waren er al niet heel veel.
0,5 tot 1% van de Oekraïense strijdkrachten en een aanzienlijk deel daarvan is dood of in Russische gevangenschap.
Of gedood in Russische gevangenschap.

Hopelijk worden de woorden van klimaatontkenner, islamofoob en homofoob Bernardi ook met een korreltje zout genomen :wink: :mrgreen:
Is waarschijnlijk net zo rechts en extremistisch in zijn denkbeelden als Right sector :lol3:

Maar goed, die, in totaal waarschijnlijk 6 tot 7000, ultra-nationalisten - op een leger van een kwart miljoen manschappen - zijn voor Putin een mooie stok geweest om mee te slaan.
Op een bepaalde slak zout leggen kwam hem prima uit om een corridor naar de Krim vrij te vechten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

https://www.amnesty.org/en/location/eur ... t-ukraine/

Het rapport van Amnesty over Oekraïne van vorig jaar.
Geen koek en ei
Maar er worden wat stapjes gemaakt.

Krim en Donbass
Repressie en totaal gebrek aan persvrijheid in het door Russen gecontroleerde deel en geweld - marteling en verdwijningen - in Donbass en gebrek aan mogelijkheden om je recht halen aan BEIDE zijden.

De Russen - de groene mannetjes wat officieel geen Russische militairen waren maar het eigenlijk toch wel zijn - zijn natuurlijk al 8 jaar actief in Donbass.
En dat maakt het, denk ik, onmogelijk om de voorzichtige stapjes die in de rest van Oekraïne gemaakt worden ook daar door te voeren.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door de Jonckheer »

Marco Polo schreef:
za 06 aug 2022, 16:03
Wat wil je nog bewapenen aan Azov militie?
Het waren er al niet heel veel.
0,5 tot 1% van de Oekraïense strijdkrachten en een aanzienlijk deel daarvan is dood of in Russische gevangenschap.
Of gedood in Russische gevangenschap.

Hopelijk worden de woorden van klimaatontkenner, islamofoob en homofoob Bernardi ook met een korreltje zout genomen :wink: :mrgreen:
Is waarschijnlijk net zo rechts en extremistisch in zijn denkbeelden als Right sector :lol3:

Maar goed, die, in totaal waarschijnlijk 6 tot 7000, ultra-nationalisten - op een leger van een kwart miljoen manschappen - zijn voor Putin een mooie stok geweest om mee te slaan.
Op een bepaalde slak zout leggen kwam hem prima uit om een corridor naar de Krim vrij te vechten :mrgreen:
Goede vergelijking. De SS was ook maar een klein deel van het Duitse leger maar daar had iedereen wel de meeste last van. Qua mentaliteit een beetje bergelijkbaar met dat azov tuig.

Heb je voor die Bernardi niet nog wat andere stickers want ik vind het wat weinig. Misschien kun je hem ook nog nazi noemen want dat bekt ook zo lekker... :mrgreen:
Plaats reactie