Bustent

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
van den brande
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 25 jun 2006, 14:36
Locatie: belgie

Bustent



Bericht door van den brande »

Hallo.onlangs een citroen jumper aangeschaft en vind het binnen wat te klein om ergens een week te camperen in het najaar.Nu ben ik van plan om een handige,compacte bustent aan te schaffen.Ze moet wel rap kunnen rechtstaan en ook niet veel werk aan zijn daar ik met mijn rug wat problemen heb.Is er iemand die daar ervaring mee heeft met zo'n bustent?In ieder geval bedankt.
M&M on tour
Berichten: 704
Lid geworden op: wo 25 jan 2006, 13:13
Locatie: groningen



Bericht door M&M on tour »

een bustent heb ik geen ervaring mee, maar heb wel een luifel waar je ook twee zijpanelen en een voor paneel aan kunt haken.

Is dit misschien een oplossing??

Ook handig met mooi weer een korte stop wel een luifel en geen tent of een halve tent om leker uit de wind te zitten.

zowel omnistor als fiamma hebben deze mogelijk heden(misschien nog wel meer merken maar die kan ik niet)

groetsels Menso
Wij zijn geen vreemden, wij zijn vrienden die je nog niet hebt ontmoet.

www.camperclubje.nl

Afbeelding
van den brande
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 25 jun 2006, 14:36
Locatie: belgie

bustent



Bericht door van den brande »

Er hangt al een luifel aan.Het is eigenlijk de bedoeling om s'avonds te kunnen binnenzitten als het wat kouder en vroeger donker word.En ook voor een boek te lezen te lezen en binnen te kunnen eten als het regent.Het is de bedoeling om die bustent alleen maar recht te zetten als we een paar dagen ergens blijven staat en dan nog in het najaar.
loes burger
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:27
Locatie: Rotterdam
Contacteer:



Bericht door loes burger »

Wij hadden destijds wel een bustent, maar ik moet zeggen, dat we 'm niet echt veel gebruikt hebben, want het blijft een flink pakket om op te bergen en ook opbouwen is voor "linkerhandjes" niet echt een feest. 1x hebben we hem wat langer gebruikt, omdat we voor een 10-daags sporttoernooi op een camping stonden, maar dan meer als opbergruimte: fietsen , porta-porti etc.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Er bestaan zogenaamde 30 seconden tenten. Ben de naam even kwijt. Dit is een pakket waarbij je aan één koord trekt en zo de tent openklapt. Haringen de grond in en klaar. Deze tenten kunnen vast aan de bus maar kunnen ook los blijven staan. Vrienden van ons hebben zo'n ding en zijn heel tevreden. (Ze zitten er nu mee in Noorwegen, dus ik kan de naam nu niet even vragen). Zeker te koop bij camper en caravanzaken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen



Bericht door 't Busje »

Ik denk dat je dit bedoelt.

http://gbt.nl/

Evert
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Inderdaad, bedankt :wink:
Afbeelding
van haagen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 14:28

bustent



Bericht door van haagen »

Hallo,
Wij hebben een bustent die redelijk snel staat. Het is een soort van tunneltent. Heel licht en alles past in een tas.Als het moet zou je hem zelfs in je eentje kunnen opzetten,. Er zit een slaapcabine in en hij is ook handig bij slecht weer als speel- en vertoefhok voor de kinderen.
Google eens bij afbeeldingen en bsutenten; soorten genoeg!
van haagen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 14:28



Bericht door van haagen »

sorry te snel ingetoetst...
Laatst gewijzigd door van haagen op di 22 aug 2006, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle



Bericht door mariët »

Wij hadden ook een bustent, na wat oefenen staat ie echt snel en je hebt een zee van ruimte.
Kijk eens bij www.obelink.nl daar staan er een aantal.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Ook wij hadden bij onze LT een bustent, maar hij heeft maar 1 keer een week opgestaan....daarna hebben wij hem maar weer verkocht hij lag meer in de weg dan dat we hem gebruikten! Zijstukken in de luifel deden het bij ons beter!!!

Greetzz.... 8)
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

Fred volgens mij is het hier weer puur reclame
of zie ik het verkeerd
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Fred? :roll: Ben me van geen kwaad bewust...??? GB?? :roll:volgens mij doe ik aan anti reclame...(!)
Gebruikersavatar
HanK
Berichten: 1450
Lid geworden op: za 23 aug 2003, 22:03
Locatie: N.H



Bericht door HanK »

Of kijk eens hier : http://www.dwt-zelte.de/nl/
Bv. de Rodeo.
gr. HanK
Met de Ford Transit en TT 730 met Tmc antenne, kom je overal ( maar wel opletten!).
Plaats reactie