Navigatie Avic F220 laten updaten

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Charles55
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 22 jan 2020, 23:02

Navigatie Avic F220 laten updaten



Bericht door Charles55 »

Onze camper is inmiddels 10 jaar oud en heeft dringend een update van de kaarten van het navigatiesysteem nodig. Het betreft een Pioneer Avic F220. Wie weet een bedrijf die dat kan doen in de omgeving van Breda? Bij voorbaat dank.
Charles55
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 22 jan 2020, 23:02

Re: Navigatie Avic F220 laten updaten



Bericht door Charles55 »

Even een update. Mij was te kennen gegeven dat er voor de F220 geen updates bestaan. Wel kun je nieuwe kaarten kopen, maar dan loop je het gevaar dat het systeem instabiel zou worden omdat de oude software de grotere kaarten niet kan verwerken. De enige oplossing zou zijn om een andere navigatiemodule aan te schaffen, of beter nog een nieuwe Pioneer van rond de 700€ te laten installeren. Ik heb de oplossing gevonden door een Carplayer van 99€ aan te schaffen. Deze werkt met Apple en Android. Ik gebruik zelf de Apple carplayer en het werkt perfect. De navigatie via Applemaps of Googlemaps werkt perfect, muziek via Spotify. Geen gedoe meer met updaten e.d. Camperplaatsen via Campercontact en de route via een van de maps. Muziek stream ik via Spotify. Het geluid speel ik af via de bestaande radio. Aanvankelijk draadloos, maar dan loop je kans op storing vanwege radiozenders die op dezelfde frequentie uitzenden. Dus nu gewoon met een aux kabeltje storingloos. De Carplayer staat boven de radio op het dashboard. Dik tevreden.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8652
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Navigatie Avic F220 laten updaten



Bericht door seth_space »

Kijk eens even op marktplaats. Daar zijn mensen die dat voor je kunnen doen voor weinig geld.
Nieuwe kaarten dus zelden een probleem. Bij mijn avic geheel geen, todat de support stopte en er in 2021 de laatste update verscheen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Navigatie Avic F220 laten updaten



Bericht door Aloys »

@Charles55: Bedankt voor de update/terugkoppeling!
Jammer dat je 2 jaar geleden geen enkele reactie hebt gehad. Blijkbaar waren er toen al niet veel gebruikers meer van je originele navigatie-apparaat.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Charles55
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 22 jan 2020, 23:02

Re: Navigatie Avic F220 laten updaten



Bericht door Charles55 »

seth_space schreef:
zo 31 mar 2024, 11:53
Kijk eens even op marktplaats. Daar zijn mensen die dat voor je kunnen doen voor weinig geld.
Nieuwe kaarten dus zelden een probleem. Bij mijn avic geheel geen, todat de support stopte en er in 2021 de laatste update verscheen.
Die had ik toen al benaderd, maar ook daar geen soelaas geboden. Het is ook wel te begrijpen dat de updates niet eeuwig kunnen duren. Hoe dan ook ik ben heel blij met de huidige oplossing want naast de navigatie en muziek heb je wat andere voordelen zoals handsfree telefoon, whatsapp en andere apps plus een groter scherm.
Plaats reactie