Oostenrijk mijden boven 3500 kg!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door hathi »

Dat wil men toch zelf Marco,nog erger,er word hier Reclame voor gemaakt,opwaarderen,groot rijbewijs halen , maar dan moet dit er ook bij vermeld worden,dat is zeker zo duidelijk
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Marco Polo »

borgerik schreef:
ma 04 jul 2022, 19:30
Je kunt ook gewoon een Brobizz aanschaffen voor Europa.
Je kunt je bizz voor Europa gebruiken in Portugal, Frankrijk, Italië, België, Oostenrijk, Polen, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen.
Eenmalig 225 Deense Kronen betalen voor dat kastje, koppelen aan je creditkaart en alles werkt.
Heb je nog wat aan moeten tonen aan milieuklasse ?
Ik kom op de site tegen dat je aan moet tonen dat de wagen minimaal aan euro 3 voldoet.
Dus blijkbaar ook kentekenbewijs of CVO uploaden,

Heb je er ook al mee in Oostenrijk gereden en werkt hij dan ook goed?
Pret010
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 20:10

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Pret010 »

borgerik schreef:
ma 04 jul 2022, 19:30
Je kunt ook gewoon een Brobizz aanschaffen voor Europa.
Je kunt je bizz voor Europa gebruiken in Portugal, Frankrijk, Italië, België, Oostenrijk, Polen, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen.
Eenmalig 225 Deense Kronen betalen voor dat kastje, koppelen aan je creditkaart en alles werkt.
Goedenavond,

Ik heb ook een Brobizz aangeschaft omdat Oostenrijk daarbij zat. Nu blijkt volgens mijn info dat enkel Brobizz niet voldoende is voor Oostenrijk. Lees iets over easygo+ dat erbij zou moeten zitten ivm auto gegevens zoals bv euronorm. Ik kan die op mijn Brobizz niet aangeven. Heb je nog meer info hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

Gr. Peter
Probeer 💰💰💰💰om rond je 50e miljonair te zijn, mocht dat dan nog niet gelukt zijn ga dan genieten van het leven😎helaas is het bij mij niet gelukt😊vandaar de 🚐ben ik toch een rijk mens😂😂
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door B1gcheese »

Na wat research besloten om toch voor Oostenrijk te gaan met onze camper (>3,5 ton). We willen een rondje Duitsland, Oostenrijk, Noord Italië, Zwitserland maken. Het Oostenrijkse tolsysteem is niet heel ingewikkeld als je de kleine lettertjes doorneemt, belangrijkste is dat je je emissienorm bewijst. Ik zag een filmpje op Youtube van een beteuterd Duits stel wat een naheffing van 240 euro had gekregen. Ze hadden de GoBox bij een tankstation gehaald en hierbij het kentekenbewijs laten zien. Ze dachten dat het daarmee klaar was, maar ze hadden alsnog een kopie van hun kentekenbewijs moeten opsturen. Doe je dat niet dan is het een dure grap.

Ik heb de aanvraag gedaan door dit formulier in te sturen met een kopie van het kentekenbewijs, dan sturen ze hem toe en daarmee zou de kous af moeten zijn. https://www.nkc.nl/media/zziawz54/go-di ... mulier.pdf

Van het voorjaar maar eens de camper uitmesten en op gewicht houden, wat jaren geleden in Oostenrijk was er een controle met weegbrug. Toen mochten we niet meer dan 3,5 ton wegen. We mogen nu 4 ton wegen maar daar zitten we zo aan.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Jazp
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 11:37

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Jazp »

In theorie is het prima te doen. Wij dachten het vorig jaar ook allemaal netjes geregeld te hebben met een Easygo+ via brobizz welke gekoppeld was aan de creditcard. Op de heenweg ging het ook goed, maar op de terugweg ging het 'ergens' mis en resulteerde het in een dikke boete.
Zie hier mijn ervaring; viewtopic.php?t=8479742

Ik waag me er niet meer aan en zoek wel een alternatief.
Dethleffs Globetrotter Alkoof op een Iveco Daily
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door hathi »

Ja Jazp,als ik dat lees concludeer ik, en je mag me verbeteren……dat er te weinig geld gestort is bij aankoop,of je creditcard was niet gekoppeld op de terugweg ?… en al,( is het dan,maar een paar Euro) het teveel betaalde krijg je toch terug ,bij inlevering, is het dan niet eigen schuld,en kun je het de 2 e keer toch gewoon goed doen ?…
Hans
Gebruikersavatar
Jazp
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 11:37

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Jazp »

Ik had mijn credit card gekoppeld (met meer dan voldoende limiet) en op de heenweg werkte dat prima, maar op de terugweg opeens niet meer. Alleen piepjes die op een fout wijzen, maar geen enkele mogelijkheid om te ontdekken wat de fout is of hoe die te herstellen. Ook bij een servicepunt langs de snelweg konden ze het niet oplossen.

Zowel Asfinag als Brobizz konden mij niet uitleggen wat er mis ging, hoe ik dit had kunnen voorkomen of herstellen. Dat geeft mij echt geen lekker gevoel om het nog een keer te proberen (voelt te veel als gokken).
Dethleffs Globetrotter Alkoof op een Iveco Daily
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door jurgenc »

Wij betalen de Oostenrijkse GoBox met een Europese domiciliering. Geen krediet op voorhand nodig, rekening wordt automatisch betaald.
H20
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door B1gcheese »

Zo ga ik het dus ook doen, gewoon direct laten afschrijven van de bankrekening. Net als de tolbadge voor Frankrijk - Italië - Spanje - Portugal.
Maar wel heel vreemd dat de koppeling met je credit card er ineens mee ophield. Kun je niet inloggen op de klantenportal en kijken wat er aan de hand was?
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door kampo »

Heel herkenbaar allemaal.
Bovendien delen ze je duidelijk mee waarom je de boete van 240 euro moet betalen.
Het wordt je vertelt en staat ook nog eens geschreven. Niemand krijgt die boete zomaar.

De termijn waarbinnen je een kopie van de Euro klasse van je voertuig moet sturen is (zeer) beperkt. Als je dat niet doet heb je prijs. Bij mij 1 maand te laat. 2 jaar later weer door Oostenrijk en ja hoor ze plukken je elektronisch van de weg om de naheffing :sick: te betalen.

Net zo met al die betaalvormen. Als je niet betaald dan krijg je een boete. Meteen of later. Zo simpel is het. De computer haalt je kenteken van de weg.

Het staat allemaal geschreven op de website van ASFINAG. Als je het niet zelf kan lezen (wat ik begrijp) dan laat je je het best uitleggen.

Bij het inleveren van de gobox, later, krijg je het saldo dat er nog op staat terug. Wel gestort op dezelfde creditkaart als diegene die destijds betaald heeft.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Jazp
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 11:37

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Jazp »

Op de portal van brobizz was geen fout te zien.

Ik had heel goed door dat er iets mis ging met de tol. Dat heb ik ook direct proberen recht te zetten bij een tankstation in Oostenrijk en later dezelfde dag bij een go-bod verdeler in Duitsland maar zij konden alleen zien dat er een betaling open stond, maar konden mij niet helpen bij het voldoen daarvan. Ook via asfinag of brobizz lukte het niet de betaling achteraf in orde te maken.

Toen de boete op de mat viel wegens ‘niet voldoen van de tolgelden’ was dat ook niet meer echt een verrassing, want dat was ook zo. Alleen gevoelsmatig zo onterecht omdat ik van alles had geprobeerd om het alsnog te betalen.. ik heb daarom ook geen moeite meer gedaan om bezwaar te maken.
Dethleffs Globetrotter Alkoof op een Iveco Daily
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door jurgenc »

Waarom wachten tot het eerste verkooppunt? Ik heb zelf onmiddellijk rechtstreeks gebeld met het telefoonnummer dat ze opgeven in hun App. Had toen nog geen GoBox en stond al op de oprit van autosnelweg.
H20
HarvdLaan
Berichten: 85
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 22:33

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door HarvdLaan »

Jan en Simonne schreef:
vr 10 mei 2019, 6:12
Oostenrijk is het enige land in Europa, aar je dat gezeik hebt.
En ook daar kunnen ze gewoon volstaan met een vignet natuurlijk.
Als ze daar zo moeilijk doen en we daar dus zo duidelijk niet welkom zijn, kunnen van van mij doodvallen.
Ik kom daar gewoon niet.
Gewoon mijden dus 👍
HarvdLaan
Berichten: 85
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 22:33

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door HarvdLaan »

Abri079 schreef:
vr 10 mei 2019, 13:43
Wat een gezelligheid zo onder elkaar als camperaars. :think:
👍😁
Plaats reactie