SPOED!! Wie spreekt zeer goed engels is op de hoogte van...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen



Bericht door 't Busje »

Het bijschrijven van een buitenlandse cheque op je bankrekening duurt normaal gesproken circa twee weken, omdat de bank eerst kijkt of de cheque gedekt is.
Voor sommige vaste klanten wordt de cheque binnen enkele dagen op de rekening bijgeschreven, maar als de cheque dan later ongedekt blijkt te zijn, wordt de bijschrijving teruggeboekt.

Als je dus voordat de cheque definitief bijgeboekt is, al € 10.000 terugbetaalt, ben je die € 10.000 dus gegarandeerd kwijt.

Als ze jullie camper zo graag willen hebben, waarom komen ze hem dan niet met contant (en niet vals) geld ophalen. De kosten daarvan zijn echt minder dan € 10.000.

Wat moeten ze in Engeland trouwens met een camper met het stuur links en de deur rechts? Daar rijdt iedereen met het stuur rechts.

Een poging tot oplichting dus!

Evert
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

bij mij gaat geen camper weg zonder contante betaling
wat ik in mijn hand of broekzak heb nemen ze niet meer zovlug af
net zoals de vorige al aangaven
het bedrag wordt telefonisch overgeboekt maar na de afwikeling van kenteken overschrijven gaan ze terug naar de bank om het geld weer terug te laten storten [snel overboeken naar een andere rekening houdt veel problemen tegen]
snel vergeten die transactie en gouw een andere koper zoeken
de koper is er voor geboren alleen hij weet hem nog niet te staan
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

't Busje schreef:) geld ophalen. De kosten daarvan zijn echt minder dan € 10.000.

Wat moeten ze in Engeland trouwens met een camper met het stuur links en de deur rechts? Daar rijdt iedereen met het stuur rechts.


Evert
Tot 1 januari 2006 was het niet mogelijk voor Engelsen en Ieren om een europese auto in te voeren omdat het stuur links zit.

Vanaf 1 januari zijn de regels veranderd en kopen erg veel Engelsen en Ieren campers en auto's in Europa omdat het erg veel geld scheelt en ook omdat er meer keus is.

Toen wij op zoek waren in mei naar een andere camper, zijn we Duitsland ingeweest, hier werden campers bij tientallen tegelijk opgekocht door Engelse en Ierse handelaren.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
stany
Berichten: 21
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:53
Locatie: Diepenbeek( België )



Bericht door stany »

Hallo,

je moet inderdaad opletten, wij hadden onze camper te koop aangeboden via de duitse site mobile.de, via de site werden we op de hoogte gebracht dat er duistere zaakjes werden gedaan door buitenlanders voornamelijk engelsen, toch moet ik er bij vermelden dat er ook eerlijke kopers tussen zitten want twee dagen later was er reactie van een engels paar die dadelijk met hun camper van engeland naar Belgie gekomen zijn voor hem te bezichtigen, 3uur nadat ze aangekomen waren was de koop rond, wel onder bepaalde voorwaarden van mij uit, of wel met contant geld betalen en de betaling laten doorgaan bij onze bank ofwel het geld vanuit engeland overboeken op mijn rekening en als het geld op mijn rekening stond mochten ze hem komen afhalen, ze hebben dan eerst een aanbetaling gedaan en nu is hij volledig betaald, helemaal zonder kwaad opzet, ze komen hem zelfs pas halen als ze terug zijn van hun vakantie op 5 september, dus je ziet er zitten ook eerlijke engelsen tussen.
En wat het stuur betrefd dat had ik ook gevraagd, omdat zij meer in europa reizen was het voor hem gamakkelijker met een camper te rijden met het stuur links.

Stany
Gebruikersavatar
Europe Flyer
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 9:09
Locatie: het mooie tukkerseland



Bericht door Europe Flyer »

mariet ..........KIJK UIT.

mijn zoon had een tijdje geleden zijn laptop en ipod video te koop op marktplaats , hij kreeg meerdere biedingen uit het buitenland die meer..... veel meer boden dan de vraag prijs , hij prijsde zich al helemaal rijk , ze doen een groot bod en sturen je een mail met allerlei bankgegevens dat het geld op een bepaalde bank staat , vervolgens krijg je mail van een ( fictieve ) bank dat zij de opdracht hebben gekregen van de betreffende persoon dat ze geld van zijn rekening naar jou rekening moeten overmaken zo gauw jij een bewijs van shipping naar de bank terug mailt , die mailjes zien er altijd zeer verdacht uit ( slecht engels , geen banklogo's , etc etc ) hij mailde iedere keer terug dat die spullen zou versturen zo gauw het geld op zijn rekening stond , na een paar dagen hoor je helemaal niks meer.

dus kijk uit !!!

groeten
mariska.
groeten van Bertram en Mariska.

-------------------------------------------------------
'' Het ware geluk bestaat slechts in de illusies die men zich daarover maakt.''
Antje



Bericht door Antje »

Als je dit zo allemaal leest dan denk ik 'wat is er toch een schorrie morrie op de aardkloot'.

Mariët pas op!
Laat je niet door geld leiden maar neem de adviezen serieus!
SaenenDirk
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 17:35



Bericht door SaenenDirk »

Mariët,

als je dan toch 10.000 euro te veel hebt, je mag ze ook aan mij geven hoor... :wink:

De beschreven truck is een veel gebruikte manier om mensen op te lichten. Niet doen dus.
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:



Bericht door Blauwkous »

Op het ZCT trof ik een persoon die me vertelde dat een Fransman heel graag zijn klassieke auto wilde kopen. Hij heeft hem gevraagd om naar Nederland te komen met contant geld. Vervolgens is hij met de man naar de bank gegaan om het geld te laten controleren.
Alles bleek in orde en hij was dus heel erg blij met een goede deal (en bedroefd omdat hij zijn trots kwijt was).

Moraal: het is een uitzondering. Bij de consumentenprogramma's wordt steeds gewaarschuwd voor deze praktijken.

Mijn advies? Volg het goede voorbeeld van deze mede-camperaar en zijn klassieker. Willen ze niet? Forget it (is dit ook perfect Engels?).

Groeten van Paul.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Diamond
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 19 jan 2004, 20:28



Bericht door Diamond »

Je kan ook nog altijd vragen of ze het geld daar contant of met bankgarantie op een goede bank te storten.

Er zijn daar toch ook wel filialen van Rabo Ing abn-amro enz.enz. enz.

Dat lijkt mij wel iets veiliger en kan jouw eigen bank dan misschien ook iets voor je betekenen.

Het is dan vaak ook met 1 a 2 banktelefoontjes geregeld.
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Ook ik heb ervaring met deze gasten en zoals menigeen voor mij al aangaf:

Niet doen.

Het zijn boeven, schorriemorrie en criminelen.
Niet meer op reageren en wachten op de volgende, serieuze, reactie.

Gr,
Stef.
SaenenDirk
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 17:35



Bericht door SaenenDirk »

Hallo,

ik ben toch wel verbaasd dat er nog mensen zijn die enigszins geloven dat de koper hier ter goeder trouw zou zijn, en verder zouden onderhandelen.

Klik eens op volgende link :


http://www.polfed-fedpol.be/crim/crim_f ... t01_nl.php

Hierbij een uittreksel :

Een koper gaat quasi direct in op het aanbod van het verkochte voorwerp.
Bij het contact dat volgt, wordt voorgesteld met een cheque te betalen waarvan het bedrag vele honderden of zelfs duizenden Euro’s groter is dan de gevraagde koopsom. De reden voor die handelwijze is altijd een smoes.
Er volgt een contact waarin wordt gesteld dat per vergissing een cheque met een hoger bedrag (soms duizenden Euro’s) dan het bedrag van de koopsom werd opgestuurd.
In beide gevallen wordt gevraagd het verschil tussen het chequebedrag en de koopsom (achteraf) terug te storten op een buitenlandse rekening.


Wanneer het slachtoffer van de bank, waar de cheque ter inning werd ingediend, bericht krijgt dat het een cheque zonder dekking is of een valse cheque, is het kwaad al lang geschied; men is opgelicht.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle



Bericht door mariët »

Beste mensen

allemaal hartelijk bedankt voor jullie goede adviezen, per forum en telefonisch.
Jullie begrijpen dat wij van deze hele zaak afzien en nergens meer op reageren. De persoon dringt nog wel steeds aan op grote spoed maar wij reageren niet meer.
Inmiddels is een tweede e-mail binnengekomen met een andere naam met wél exact dezelfde tekst, ook reuze geïnteresseerd in onze camper....

Nogmaals bedankt, wij proberen onze camper wel via de reguliere weg te verkopen! Iemand belangstelling toevallig :? ?

Ik vraag me overigens wel af of je van zoiets geen aangifte zou kunnen doen. Het is per slot van rekening een poging tot oplichting en dat is een strafbaar feit.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:



Bericht door Blauwkous »

Nogmaals bedankt, wij proberen onze camper wel via de reguliere weg te verkopen! Iemand belangstelling toevallig ?
Verlenen jullie ook kredieten? :wink:

nee, een heel goed besluit. S6 met de verdere verkoop.

Paul.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

@ Mariet: meld het in ieder geval aan de sitehouder waar de advertentie geplaatst is. Misschien is er een zwarte lijst.....
Plaats reactie