Victron omvormer Alarm (rood)
Victron omvormer Alarm (rood)
Hallo,
Ik heb een victron omvormer van 2000 watt. Heb alles aangesloten doormiddel van aardlek voor de 230 volt. Met de multimeter komt er ook 230 volt uit de omvormer. Dit meet ik ook bij het stopcontact. Wanneer ik er iets op aansluit veranderd de kleur van het lampje van de omvormer van groen naar rood. Rood betekent alarm.
Heb alle bekabeling nog een x bekeken alles zit goed aangesloten. Iemand advies?
Mvg
Arend
Ik heb een victron omvormer van 2000 watt. Heb alles aangesloten doormiddel van aardlek voor de 230 volt. Met de multimeter komt er ook 230 volt uit de omvormer. Dit meet ik ook bij het stopcontact. Wanneer ik er iets op aansluit veranderd de kleur van het lampje van de omvormer van groen naar rood. Rood betekent alarm.
Heb alle bekabeling nog een x bekeken alles zit goed aangesloten. Iemand advies?
Mvg
Arend
Re: Victron omvormer Alarm (rood)
Welke kabeldiameters?
Wat meet je op de ingang van de omvormer?
Wat heb je aangesloten? Probeer eens met een lichte normale belasting (bouwlamp van 300w ofzo)
Heb je een MK3 oid om de omvormer uit te lezen?
Mijn eerste idee zou een te lage ingangsspanning zijn. Te dunne kabels, goedkope rommel (automatische zekeringen bv) waardoor de spanning tever inzakt, of een defecte accu
Wat meet je op de ingang van de omvormer?
Wat heb je aangesloten? Probeer eens met een lichte normale belasting (bouwlamp van 300w ofzo)
Heb je een MK3 oid om de omvormer uit te lezen?
Mijn eerste idee zou een te lage ingangsspanning zijn. Te dunne kabels, goedkope rommel (automatische zekeringen bv) waardoor de spanning tever inzakt, of een defecte accu
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Victron omvormer Alarm (rood)
welke victron 2000 is het ?
Krijg je ook een knippercode of is het enkel rood ?
Krijg je ook een knippercode of is het enkel rood ?
Groeten Kampo
Re: Victron omvormer Alarm (rood)
IS het niet zo dat omvormer van van 12 naar 230 moet. Als ik dit zo lees is de omvormer aangesloten op de 230 voor de aardlek.
Lijkt mij dat omvormer van de accu omzet naar 230. Dus van 12 V accu naar 230. IS alleen toch als je niet aan d epaal staat.
Lijkt mij dat omvormer van de accu omzet naar 230. Dus van 12 V accu naar 230. IS alleen toch als je niet aan d epaal staat.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Re: Victron omvormer Alarm (rood)
Dat lees ik ook dat alles aan de 230 v wordt aangesloten in plaats aan de 12 volt van de accu en wat voor een accu want 2000 watt is nogal wat.
Mvrgr.Wil
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Re: Victron omvormer Alarm (rood)
Als ik mijn telefoon op een stopcontact aansluit doet hij het wel.
Heb 50 mm2 kabels dus daar ligt het niet aan. Zijn ook maar 50cm lang.
Hij brand constant rood als ik hoge belasting vraag.
Denk zelf dat mijn bms als ik 2000 watt vraag het niet trekt. Krijg morgen een nieuwe bms maar nog een x meer proberen.
Heb 50 mm2 kabels dus daar ligt het niet aan. Zijn ook maar 50cm lang.
Hij brand constant rood als ik hoge belasting vraag.
Denk zelf dat mijn bms als ik 2000 watt vraag het niet trekt. Krijg morgen een nieuwe bms maar nog een x meer proberen.
Re: Victron omvormer Alarm (rood)
Ah een LiFePO4, hoeveel kan de accu leveren.
De omvormer zal 2000va zijn, wat wordt er gevraagd?
De omvormer zal 2000va zijn, wat wordt er gevraagd?
Re: Victron omvormer Alarm (rood)
Maar geef eens wat info? Denken dat je bms het niet trekt?
Dat kun je gewoon uitrekenen en meestal ook wel zien. Welke bms heb je? En waarop heb je de bms uitgekozen?
2000W is wel zo’n 160A. Je bms moet dat natuurlijk wel kunnen leveren (en je cellen ook)
Ik neem aan dat je de cellen en bms ergens op gebaseerd hebt. Dan weet je toch de limieten? Of heb je random wat gekocht? En is het een fatsoenlijke bms of een onbekende chinees met veel te hoge ratings?
En welke bms krijg je morgen? Ook dit klinkt mij wat apart, alsof je willekeurig wat koopt en hoopt dat het ineens werkt?
Je eerste bms moet gewoon werken als je de juiste gekocht hebt
Electra, zeker bij dit soort vermogens, vereist doordachte keuzes en apparatuur
Dat kun je gewoon uitrekenen en meestal ook wel zien. Welke bms heb je? En waarop heb je de bms uitgekozen?
2000W is wel zo’n 160A. Je bms moet dat natuurlijk wel kunnen leveren (en je cellen ook)
Ik neem aan dat je de cellen en bms ergens op gebaseerd hebt. Dan weet je toch de limieten? Of heb je random wat gekocht? En is het een fatsoenlijke bms of een onbekende chinees met veel te hoge ratings?
En welke bms krijg je morgen? Ook dit klinkt mij wat apart, alsof je willekeurig wat koopt en hoopt dat het ineens werkt?
Je eerste bms moet gewoon werken als je de juiste gekocht hebt
Electra, zeker bij dit soort vermogens, vereist doordachte keuzes en apparatuur
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com