- De camper was koud en het opwarmen van massa vraagt veel energie. Een deel van de verwarming gaat indirect via dubbele bodem/meubels/kasten/langs wanden. Die warmte bereikt de leefruimte pas als onderweg alle massa is opgewarmd. Bijv een flinke tank (100-150l zit er al gauw in zo'n integraal) koud leidingwater (10 graden in deze tijd van het jaar) geeft aardig wat massa om op te warmen.
- Je schrijft dat je met kinderen op pad bent, dus waarschijnlijk ook meerdere personen die douchen.
- Een plek met weinig beschutting en koude wind zorgt voor extra afkoeling, ook bij goede isolatie.
- De hele dag de boiler op 60gr ipv een lagere stand scheelt bij ons trouwens ook veel.
Als alles eenmaal op temperatuur is en met een paar kleine aanpassingen qua gedrag denk ik dat het wel flink om laag kan. Ik zou het verbruik eerst eens over meerdere dagen bekijken voordat ik me zorgen maak en op zoek ging naar eventuele problemen.
Je noemt de angst voor een gaslek gezien de kinderen. Wat mij betreft hoort er in elke camper met gasinstallatie een gasalarm te zijn. Als je die niet hebt zou ik die wel gelijk aanschaffen, slaapt een stuk rustiger