Nieuwe camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
marijke84
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 8:12

Nieuwe camperplaats



Bericht door marijke84 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en hoop dat ik mij hier mag voorstellen.
Mijn naam is Marijke en kom uit de kop van overijssel aan de rand met Friesland. In de buurt liggen de weerribben wieden en De Eese.
Mijn vriend en ik willen graag volgend jaar (of het jaar erop) een camperplaats beginnen.
Het gaat om een mini Camping met max 20 plaatsen. We willen beginnen met 10. Maar voor 20 inrichten.
Willen jullie dat we met reserveren werken of dat je gewoon langs komt.

Nu heb ik een aantal vragen en ik hoop dat jullie ons hier bij kunnen helpen. Verbeter punten en tips mogen ook gegeven worden.

* Er komen 12 verharde plekken van 13 meter lang en 7,75 meter breed. En dan 8 onverhard van 5 meter breed.
* er komt een sanitairgebouw met 2 douches en 2 toiletten. Contact gehad met nkc deze zeiden dat het met dit aantal plekken niet verplicht was voor sanitair.
* natuurlijk komt er ook een loosput voor vuilwater, een tappunt voor schoon water en een punt om je cassette te legen.
* ook komt er stroom, wi-fi, container voor vuilniszakken,
* we willen ook een soort van voedselbos realiseren met verschillende soorten bessen.
* en een leuk zitplekje voor jullie met een paar picknick tafels.
* We denken ook aan een AED, een oplaadpaal voor 2 fietsen.

We willen 1 bedrag hanteren, waar alles bij inzit. Behalve de toeristenbelasting.
Wat zouden jullie hiervoor willen betalen?
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door zwaailicht »

Mooi plekje. Ik heb even gelezen (hersenpan kapot) en lijkt me een mooie idee.
Prijs : ik denk dat de prijs Max 15 euro.

Suc6 voor jullie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
marijke84
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 8:12

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door marijke84 »

Dank je wel. Rond dit bedrag zaten wij ook te denken.
wier500
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 21:20
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door wier500 »

Ten eerste een super goed plan, dat jullie dat willen doen. Met het steeds populairder worden van kamperen/camperen, is het ook belangrijk dat er meer plaatsen komen.
Wij vinden het erg prettig om vooraf te kunnen reserveren, zodat je wat zekerheid hebt over je plaats.
Over de prijs valt natuurlijk te discussiëren, is ook mede afhankelijk van de omgeving uiteraard.
De kale prijs moet volgens ons beginnen met rond de 10 euro, maar luxe mag betaald worden natuurlijk.
Wij gaan meestal voor basic omdat we alles aan boord hebben.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
marijke84
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 8:12

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door marijke84 »

Wij krijgen van de gemeente helaas de vergunning voor een minicamping. Wij mogen dus niet meer plaatsen realiseren. En hebben ook niet de ruimte voor meer plaatsen.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door veetee »

Welkom. Mooi initiatief! €15 is een heel schappelijk bedrag voor deze faciliteiten.
Vraagje: waarom verharde plaatsen van 7,75 breed? Ik vind een verharde plek van zeg 3 meter breed, waarop de camper dan kan staan, breed genoeg, zelf zit ik liever naast de camper op het gras dan op verhard.
Je zou een mix van reserveren kunnen doen, waarbij je misschien enkele plekken vrijhoud voor diegenen die op de bonnefooi komen aanwaaien.
Succes!
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door rijschoollucassen »

Misschien nog ietsje minder dan 15€, maar de stroom uit het pakket halen en liefst per kWh afrekenen (inworp). Zolang men alleen de telefoon oplaadt en de koelkast op 230 zet, alles prima, maar elektrische kachels en zelfs elektrische vloerverwarming, daar loop je 's winters op leeg. Wij zijn volledig zelfvoorzienend en wensen niet voor het (wan) gedrag van anderen te betalen, en velen met ons.

Zelf wel eens gecamperd? Doe eens een tourtje en praat met eigenaren en hun gasten.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door AadenAnke »

Ik ben niet voor het all in tarief geef mij maar betalen voor wat je gebruikt! Dus een basistarief dat inclusief touristenbelasting (geen verrassing) douche met munten en stroom het liefst met munten en anders X bedrag per dag. Plek van 13 bij 7 meter lijkt me meer voor een caravan of de enkele omgebouwde touringcar. WiFi ach iedereen heeft tegenwoordig dat toch gewoon op zijn telefoon dus heeft enkel nut als de telefoon dekking daar op de locatie beroerd is. Ik denk dat er meer animo voor simpele locaties is. Je zit daar redelijk dichtbij Duitsland rij een 100km die kant op en kijk wat er daar betaald wordt op diverse CP’s. Verder heb je het over het beginnen van een CP en daarna over een minicamping totaal verschillende dingen

Gr Aad
marijke84
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 8:12

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door marijke84 »

veetee schreef:
zo 29 mei 2022, 9:43
Welkom. Mooi initiatief! €15 is een heel schappelijk bedrag voor deze faciliteiten.
Vraagje: waarom verharde plaatsen van 7,75 breed? Ik vind een verharde plek van zeg 3 meter breed, waarop de camper dan kan staan, breed genoeg, zelf zit ik liever naast de camper op het gras dan op verhard.
Je zou een mix van reserveren kunnen doen, waarbij je misschien enkele plekken vrijhoud voor diegenen die op de bonnefooi komen aanwaaien.
Succes!
De totale plek wordt 7,75 meter breed. Waarvan 3 meter verhard. Dus dan nog 4,75 meter gras om de luifel uit te schuiven.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door veetee »

Ah, perfect!
Laatst gewijzigd door Aloys op zo 29 mei 2022, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
marijke84
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 8:12

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door marijke84 »

AadenAnke schreef:
zo 29 mei 2022, 9:45
Ik ben niet voor het all in tarief geef mij maar betalen voor wat je gebruikt! Dus een basistarief dat inclusief touristenbelasting (geen verrassing) douche met munten en stroom het liefst met munten en anders X bedrag per dag. Plek van 13 bij 7 meter lijkt me meer voor een caravan of de enkele omgebouwde touringcar. WiFi ach iedereen heeft tegenwoordig dat toch gewoon op zijn telefoon dus heeft enkel nut als de telefoon dekking daar op de locatie beroerd is. Ik denk dat er meer animo voor simpele locaties is. Je zit daar redelijk dichtbij Duitsland rij een 100km die kant op en kijk wat er daar betaald wordt op diverse CP’s. Verder heb je het over het beginnen van een CP en daarna over een minicamping totaal verschillende dingen

Gr Aad
Wij hebben van de gemeente de vergunning voor een mini Camping.
Deze vergunning is ook nodig om een camperplaats te realiseren.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31959
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door Bob Diesel »

Maak indien mogelijk de plekken korter en breder
10 x 10 ,sta je ten minste niet te close op je buren , geeft een ruimtelijker gevoel
En als het een ,,mini,, camping word zal je
Gewoon een x aantal toiletten ed moeten realiseren

Want een ,,mini,, camping is iets anders als een CP

Kijk dus goed naar de eisen in de vergunning
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door Will »

Jullie moet eens contact opnemen met "Bij Ons" die zijn inmiddels gepokt en gemazeld en kunnen jullie alle informatie geven.
Ik persoonlijk zou het inclusief gaan doen anders ben je net zo'n snacbar dan komt er van alles bij en daar krijg je geheid herrie van.
Het tarief moet je zelf bepalen maar 15 euro is niet meer van deze tijd en vooral NIET RESERVEREN anders krijg het een karakter van een camping je kan de mensen op het moment van vertrek thuis even laten bellen hoe de stand is. Dit is om plakkers te voorkomen en ik zou maximaal 7 nachten aanhouden dan kan je zelf kijken of er van afgeweken kan worden in verband met wel of niet druk. Als je toch nieuw moet beginnen zou ik op elke stroomaansluiting een meter aanhangen er zijn ook appjes voor omdat in de gaten te houden om te voorkomen dat je leegloop op de energie ik sprak een camperplaats eigenaar die moest iedere maand 1000 euro engergie betalen ondanks zonnepanelen.

Mvrgr.Wil
Laatst gewijzigd door Will op zo 29 mei 2022, 10:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Nieuwe camperplaats



Bericht door vmax »

never maar dan ook never reserveren die willen reserveren gaan maar naar een camping waar reserveren nodig is

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Plaats reactie