Een jaar geleden de airco weer laten vullen. Ook met 10 mg fluor. De airco is weer helemaal leeg. Er zat nog 100 gram in. (hoeveel hoort er eigenlijk in?)
Geen teken van fluor aan de leidingen en condensor te zien. Ook na het helemaal vacumeren en stikstof er in en met dreft geen belletjes te vinden.
Het enigste wat op viel is dat de condensor aan de linkerkant (als je voor de camper staat links) nat/vettig is en de rest niet. Na alle wind van de afgelopen dagen zou het toch droog moeten zijn?
De verdamper daar kom je 1 2 3 niet bij dus niet kunnen checken op lekkage. Met de stikstof er in bleef het systeem wel op druk. Zou het schelen dat de pomp niet aan stond?
Is er iemand die dit probleem herkend?
Airco Fiat Ducato 230 (1998)
Re: Airco fiat 230 1998
Die vettige plek is je lek 99.9% zeker (pag olie) , vervangen de condensor , ze kosten niet veel en is vaak de oorzaak .
Dacht uit mijn hoofd zo een 850G
ook filter droger vervangen , gezien alles nu toch leeg is , kun je de boel zo los schroeven , nieuwe o-ringen gebruiken met likje airco olie , en ja de koelvloeistof moet eraf en de radiator moet eruit anders kom je er niet bij , maar relatief simpele klus , is allemaal makkelijk zelf te doen , vind ik .
Dacht uit mijn hoofd zo een 850G
ook filter droger vervangen , gezien alles nu toch leeg is , kun je de boel zo los schroeven , nieuwe o-ringen gebruiken met likje airco olie , en ja de koelvloeistof moet eraf en de radiator moet eruit anders kom je er niet bij , maar relatief simpele klus , is allemaal makkelijk zelf te doen , vind ik .
Re: Airco fiat 230 1998
als er wat lekt bij een airco , is het meestal de condensor, na een paar jaar vaak helemaal rot geoxideerd, dat aluminium is zo verrekte dun en zit vooraan de auto zonder bescherming aan weer en wind blootgesteld in de winter ook aan pekel.
en niet alleen bij fiat maar bij zo goed als alle auto,s, alleen die zonder airco hebben er geen last van
en niet alleen bij fiat maar bij zo goed als alle auto,s, alleen die zonder airco hebben er geen last van
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Airco Fiat Ducato 230 (1998)
Oke. Nu maar hopen dat er niet meer of iets anders op is. Wat is een goede en betaalbare leverancier van die dingen?
Die 850 gram koudemiddel is voldoende? Er zat een goede 900 gram in.
Die 850 gram koudemiddel is voldoende? Er zat een goede 900 gram in.
- rijschoollucassen
- Berichten: 3066
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Airco Fiat Ducato 230 (1998)
Race gaas achter de grille helpt iig tegen steenslag. Belachelijk hoe open sommige neuzen zijn, terwijl daar toch de radiator, de intercooler en de condensor zitten.
Is op zich een klusje van niks.
Groet Jaap
Is op zich een klusje van niks.
Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.