ervaringen met E-fixxter xxl?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Camperwillem
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 13:02

ervaringen met E-fixxter xxl?



Bericht door Camperwillem »

beste camperaars,

Ik droom al tijden van een camper(tje). Door dikke pech met m'n auto lijkt
nu de tijd te komen. Wie heeft ervaring met de E-fixxter xxl (Peugeot)? Ik wil
deze gebruiken voor 2 personen en ook nog aantal jaar woon-werkverkeer.
Ik wil heel graag gebruikerservaringen weten, de plussen en ook de minnen.

Groeten van Camperwillem
Ed van Hinte
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 06 sep 2023, 19:35

Re: ervaringen met E-fixxter xxl?



Bericht door Ed van Hinte »

Ik heb een Fixxter gehuurd van Leavv via Goboony, om te kijken hoe dat bevalt. Hij rijdt geweldig, maar naarmate je meer in de kampeerdetails duikt zijn er tekortkomingen. Er zitten een zware opklapbank en veel kleine kastjes in ingebouwd en die kosten makkelijke toegankelijke ruimte. Het gevolg is dat je regelmatig dingen kwijt bent, omdat je niet meer weet in welke uithoek je ze had opgeborgen. Een fietshelm was dagen de hort op en dook opeens weer op toen ik de bank - niet voor het eerst- omhoogklapte. Verderr zit er een piepklein tweepitsgasstel in met een al even piep gootsteentje. Samen is dat net niks.
De pitten om op te koken zitten zo dicht bij elkaar dat het eigenlijk één dikke pit is. De gootsteen kan niet tegen heet water.Alleen een kookplaat en geen gootsteentje is handiger. Dan zijn we niet meer de jongste en zijn de toegang en het uitstappen van het woonkamertje niet makkelijk. Zo’n losse trede zou handig zijn. Het verbouwen van de bank in een bed en weer terug is best zwaar. Het bed en de bank zij overigens prima.
Er was de vraag naar woon werkverkeer met zo’ camper: dan neem je wel heel veel ballast mee. Het is alsof je naar je werk gaat met 40 volle koffers. Al rijdt ie lekker.
Plaats reactie