Armaflex 25mm

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
RikH
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 05 dec 2021, 10:49

Armaflex 25mm



Bericht door RikH »

Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met Armaflex 25 mm om de bus mee te isoleren. Er wordt altijd over 6 en 19 mm gesproken. 6 mm ivm de buigzaamheid voor op de spanten en 19 mm voor de grote vlakken, maar waarom geen 25 mm vroeg ik mij af?
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Armaflex 25mm



Bericht door DucatoDolf »

Omdat je anders geen binnenruimte overhoudt? :D
Snow
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 16:41

Re: Armaflex 25mm



Bericht door Snow »

Nu heb ik een kleine bus, een fiat Scudo. Weinig ruimte....iedereen gebruikt 19mm maar zou het veel verschil maken als ik voor mijn bus 13 mm zou gebruiken? Dit ook ivm ruimte besparing?
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Armaflex 25mm



Bericht door kampo »

Hoe dikker hoe beter natuurlijk.
MAAR
Het resultaat zal niet bepaald worden door de dikte van de isolatie maar wel door de blanke metalen delen die je niet gaat/kan isoleren en het systeem om de ramen te isoleren (rollo, dekens, gordijntjes,...)
Dus 19mm is voldoende , dat werk makkelijker als 25mm.
Focus op de blanke metalen delen die je zo veel mogelijk moet bekleden met vilt, kunstleder, 6mm Armaflex, ...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Armaflex 25mm



Bericht door henk en lila »

Die focus die Kampo aangeeft is helemaal juist. Toch is bij gelijkblijvende aanpak van die andere "warmtelekken" 25 mm zo'n 30% beter dan 19 mm (voor de oppervlakken waar je het aanbrengt).
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Armaflex 25mm



Bericht door DucatoDolf »

Hoe dikker je jas, hoe warmer je het houdt toch? 8-) 250mm is nog beter. Kies gewoon. :wink:

Maar wat je ook kiest, doe het dan inderdaad wel goed en beplak alles.
HansToo
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 16 aug 2019, 21:10

Re: Armaflex 25mm



Bericht door HansToo »

Een ander aspect zijn de kosten: 19 mm was toen ik het kocht (3 jaar geleden) goedkoper dan de dunnere versies! De 25 mm naar verhouding van de isolatiewinst een heel stuk duurder.
Zegt uiteraard niets over de isolatiewinst maar de kosten spelen doorgaans ook een rol.
Plaats reactie