Niet alle zenders te ontvangen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1731
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Niet alle zenders te ontvangen



Bericht door komtwelgoed »

Een Ziggo-splitter kun je helemaal niet voor satellietontvangst gebruiken. Een splitter voor satellietontvangst moet de voedingsspanning van de ontvanger naar de lnb doorlaten, de zogenaamde "power-pass". Haal de splitter er maar tussenuit en je zult zien dat alles weer gewoon werkt.
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Niet alle zenders te ontvangen



Bericht door VTECMaster »

Bedankt voor je reactie.

Excuus voor mijn onwetendheid, maar met een SAT Priority Switch zoals in het andere topic vermeld staat, zou het moeten werken als je maar via 1 van de 2 TV's kijkt :?:

Zoiets :
Afbeelding

Kan je wel met TV voor de schotel zenders gebruiken en de andere voor b.v. een film via een USB stick. Beide TV's staan dan aan.
Grietings, Frans

Binnen :P
pwhooftman
Berichten: 1821
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Niet alle zenders te ontvangen



Bericht door pwhooftman »

Ha Frans,

Het de SAT priority switch zou 'het' inderdaad moeten kunnen werken, maar je bent niet heel duidelijk

- of het probleem met het niet ontvangen van bepaalde kanalen begonnen is nadat je deze SAT priority switch hebt geplaatst
- of na de update van de Oyster

Aan de SAT priority switch moeten (op de master en slave) uitgangen twee 'receivers' aangesloten worden. Een receiver is een losse sat-ontvanger, of een tv met ingebouwde sat-ontvanger. De SAT priority switch moet er vervolgens voor zorgen dat de spanning aan de LNB, disecq commando's etc. uit beide receivers naar de LNB gestuurd worden, en dat beide receivers elkaar niet in de weg zitten (vandaar dat de 'master' voorgaat op de 'slave' als beiden aan staan).

Dus mét de SAT priority switch zou het moeten werken, maar begin eens met deze weg te laten en met één receiver/tv te kijken of je alle kanalen ontvangt, dan weet je tenminste of je de update van de Oyster kunt uitsluiten als oorzaak.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1731
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Niet alle zenders te ontvangen



Bericht door komtwelgoed »

Ja, zo'n priority-switch gaat werken maar het is een schakelaar die het signaal op de ene of de andere ontvanger schakelt. Het is dus onmogelijk dat je op de ene tv kijkt en de andere opneemt. Maar let op: als je de master ontvanger uit zet, schakelt het signaal naar de andere ontvanger (sleve) over als de voedingsspanning op de coaxkabel weg is. Het kan zijn dat die er op blijft staan en dus niet overschakelt. Dat heeft te maken met de manier waarop de master ontvanger uit staat. Dat kan in "sleep" stand zijn of in "deep sleep" stand zijn. Als een ontvanger in "sleep" stand staat, start hij heel snel op, staat hij in "deep sleep" stand, dan duurt het meestal 30 sec. voordat de ontvanger is opgestart en je beeld krijgt. Mogelijk moet je in het menu dus de instelling van de uit-stand veranderen. De voedingsspanning gaat natuurlijk altijd van de coaxkabel af als je de ontvanger met de hoofdschakelaar aan de achterzijde uit zet of de stekker uit het stopcontact trekt.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1731
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Niet alle zenders te ontvangen



Bericht door komtwelgoed »

Er bestaat ook een handmatige coaxschakelaar om het signaal van de lnb naar de ene of andere satellietontvanger te schakelen.
Bijlagen
coax-schakelaar.png
coax-schakelaar.png (250.5 KiB) 1043 keer bekeken
lassche
Berichten: 993
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Niet alle zenders te ontvangen



Bericht door lassche »

Even inhaken op dit onderwerp. Ik heb soortgelijk probleem. We kijken weinig tv als we met de camper weg zijn. Maar vanavond wilde ik voor het eerst sinds we anderhalve week onderweg zijn tv kijken om de CL wedstrijd van Ajax te zien.

Maar ik heb RTL7 niet (meer). Wat de Nederlandse zenders betreft alléén NPO1 en NPO3, NET5, Veronica en de regionale zenders.

Installatie is een Oyster II met Auto-skew.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Edit: Astra3 wordt automatisch al langere tijd niet meer gevonden. Ik laat eerst Astra1 automatisch vinden en pas dan handmatig de Azimuth aan.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Plaats reactie