Camper staat scheef
Re: Camper staat scheef
wiel net van de grond is wat anders dan krikken tot de vering los komt, en met wiel wisselen zal ws op een ander punt gekrikt worden dan wat er gebeurt met luchtvering plaatsen
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Camper staat scheef
Dit probleem is op een ander platform ook al ter sprake gekomen. Met foto's.
Het gaat om de zijdeur naar het interieur.
Hele zijwand staat bol.
De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat het chassis vervormd is.
Hoe dat veroorzaakt kan worden door het plaatsen van hulpveren? Raadsel.
Is niet bij Carsupport gedaan maar bij een lokale garage.
Ik heb gesuggereerd om ermee terug te gaan naar de garage waar de veren zijn geplaatst.....
Paul
Het gaat om de zijdeur naar het interieur.
Hele zijwand staat bol.
De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat het chassis vervormd is.
Hoe dat veroorzaakt kan worden door het plaatsen van hulpveren? Raadsel.
Is niet bij Carsupport gedaan maar bij een lokale garage.
Ik heb gesuggereerd om ermee terug te gaan naar de garage waar de veren zijn geplaatst.....
Paul
- ducati 900
- Berichten: 7470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Camper staat scheef
Peter Lmc schreef
Ben.
Krik onder de as.Maar hoe ga je dan een lekke band wisselen als je een camper
niet op een punt mag opkrikken.
Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op di 17 mei 2022, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Camper staat scheef
Nou, die chassis verlenging,welke onder de huidig Campers zit,is echt niet geschikt om de krik onder te plaatsen,het toegestane gewicht,is niet voor niets,maar een paar honderd kilo ?…en dan kan er zomaar iets bol,komen staan,of niet meer sluiten, dus dat word,verankeren,en terug halen?
Hans
- rijschoollucassen
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Camper staat scheef
Ik meen trouwens dat de oudere Hobby's er zelfs iets over in de handleiding had staan, dat er altijd twee krikken geplaatst moesten worden.
Hebben zelf een paar weken terug in een olijfboomgaard 'cross-axeled' gestaan, waarbij het rechter voorwiel zo'n 20cm boven de grond kwam te hangen...
Zijn we blijkbaar goed mee weggekomen...
Groet Jaap
Hebben zelf een paar weken terug in een olijfboomgaard 'cross-axeled' gestaan, waarbij het rechter voorwiel zo'n 20cm boven de grond kwam te hangen...
Zijn we blijkbaar goed mee weggekomen...
Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
- Peter LMC
- Berichten: 10098
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Camper staat scheef
Op het Fiatchassis zitten duidelijke punten waar de krik geplaatst kan worden, zie instructieboek. En dat is niet onder de achteras, dat is maar een vierkantbuisje waar je zeker niet in het midden een krik onder moet zetten. Ja ik weet dat het wel gedaan wordt maar dat betekent niet dat het verstandig is.
Bij een modern Alko-chassis zijn ook de krikpunten duidelijk aangegeven dus dat kan ook geen probleem zijn.
Onder de chassisverlenging moet je al helemaal geen krik plaatsen en de steunpoten die je daar vaak ziet zitten dienen niet als krik gebruikt te worden.
Het is maar een weetje
Bij een modern Alko-chassis zijn ook de krikpunten duidelijk aangegeven dus dat kan ook geen probleem zijn.
Onder de chassisverlenging moet je al helemaal geen krik plaatsen en de steunpoten die je daar vaak ziet zitten dienen niet als krik gebruikt te worden.
Het is maar een weetje
- ducati 900
- Berichten: 7470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Camper staat scheef
Als je de krik in de midden van een as plaatst dan schort er iets aan je technisch inzicht en
is het niet verstandig om ook maar een schroevendraaier vast te pakken.
Natuurlijk plaats je een krik onder de voorgeschreven krikpunten of onder de as zo dicht mogelijk bij het wiel.
Maar zonder inzicht niet sleutelen.
Ben.
is het niet verstandig om ook maar een schroevendraaier vast te pakken.
Natuurlijk plaats je een krik onder de voorgeschreven krikpunten of onder de as zo dicht mogelijk bij het wiel.
Maar zonder inzicht niet sleutelen.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Camper staat scheef
Inderdaad niet bij een AL-KO as. Tenzij je heel erg aan een nieuwe toe bent. Ik liet vorig jaar de banden vervangen bij een erkend bandenspecialist met landelijke dekking. Ik was er bij dat ze de kriks links en rechts vlak bij de wielen onder de assen wilden plaatsen. Ik liet het werk gelijk stoppen. Chef werkplaats er bij. Die begon meteen te foeteren tegen zijn mensen hoe ze het in hun hoofd haalden om daar zelfs maar aan te denken. Bleek een paar maanden eerder in een andere vestiging ook gebeurd te zijn, met als gevolg een beschadigde as en een dikke rekening van de klant naar hen. Was in een intern bericht gemeld. Maar ja, als je die niet leest.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.