Rimor Ford Transit (1997)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Nielzer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 9:53

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door Nielzer »

zo nog een paar kleine klusjes verder.

Nu ben ik van de week even onder de campert gekropen om te kijken of ik een niveau meter op de lpg tank kan maken.

Nu denk ik echter dat de vorige eigenaar een kraan op de plek van de niveau meter heeft gemaakt of zie ik dit verkeerd?

Het is een 4 gats gastank. 1e gat zit zoals het hoort de vul slang op maar op dat blokje met 4 gaatjes zit nu dus de kraan. Daarna het overdruk ventiel en dan een blind plug.
de standaard niveaumeters moeten ze allemaal onder dat blokje. of is er een andere manier van meten?
Bijlagen
lpg2.jpeg
lpg2.jpeg (95.18 KiB) 1092 keer bekeken
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door myway »

Zo te zien zitten de aansluitingen schuin aan de bovenkant van de tank.
Dan zou het om een auto gastank gaan, die waarschijnlijk is omgebouwd.
Nielzer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 9:53

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door Nielzer »

myway schreef:
wo 16 jun 2021, 11:14
Zo te zien zitten de aansluitingen schuin aan de bovenkant van de tank.
Dan zou het om een auto gastank gaan, die waarschijnlijk is omgebouwd.
Ja dat zou best kunnen ik weet het niet, lijkt er inderdaad wel op.
Ik denk dat ik hem voor de vakantie in eerste instantie gewoon afvul en eind van het seizoen is kijk wat er gebruikt is.
Of ik demonteer hem eind van het seizoen om te kijken wat er onder hangt en of hier nog een vlotter in kan. beetje afhankelijk van hoe druk ik dan ben met andere klussen. Heeft verder geen prio bij mij.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door Atoz »

Was het gebruik van een auto gas tank als huishoud gas tank niet ''verboden''?

Edit: of zet dit topic mij op het verkeerde been?
viewtopic.php?p=2040618#p2040618
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Nielzer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 9:53

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door Nielzer »

Ik heb geen idee. Zit er zo onder.... Heb het zelf niet gebouwd. Maar vind in het topic niet terug dat het niet mag... Misschien is dat iets om in de toekomst over na te denken.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door marjasjaak »

Zo'n niveau meter is leuk, maar het geeft slechts een grove indicatie wat betreft vulling. En je moet iedere keer onder de camper kruipen.
Je kan het verbruik enigzins berekenen, koken is 50 gram per dag, ijskast op gas circa 250 gram, kachel?? De grammen moet je omrekenen naar liters, dan zit je op ongeveer een halve liter per dag. Maar sta je met stroom, dan gebruik je bijna niets. Als je gaat werken aan die tank, zou ik eerder de oude vulslang aanpakken, en dat luidspeaker snoer 12 volt? beter ophangen. En misschien is de keuringsdatum van de tank ook wel verlopen.
Zit er ook een crashbeveiliging op, die de tank afsluit bij een botsing. Anders moet je bij iedere rit de kraan dicht draaien.
Sjaak.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door travelscout »

Lijkt me ook een tank (zwart) voor vloeibaar LPG .
De opnemer in de tank zit dan in het vloeibare deel van het gas in plaats van boven het vloeibare deel.
Oftewel in de damp zoals bij rode tanks.
Vloeibaar gas uit je kookplaat kan tot serieuze ongelukken leiden.

Als het toch een dampgas tank is zijn er mooie, handige en voordelige oplossingen.
Wellicht handig om ook eerst eens de slangen en reduceer(s) te onderzoeken (gebruikstermijnen etc.).
Paul.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door Peter LMC »

Dat de tank zwart is zegt niet veel over de tank zelf.
Mijn LPG dampgas tank is ook zwart, kwam rood van de dealer af maar door
mij zelf zwart gespoten met een coating tegen roest.

Het lijkt mij ook een omgebouwde lpg tank.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door myway »

En dat kan best goed werken zo’n omgebouwde tank, indien het op de juiste manier is uitgevoerd..
Als het al langer werkt zal dat het geval zijn
Nielzer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 9:53

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door Nielzer »

myway schreef:
do 17 jun 2021, 11:55
En dat kan best goed werken zo’n omgebouwde tank, indien het op de juiste manier is uitgevoerd..
Als het al langer werkt zal dat het geval zijnAfbeelding
Ja mijn idee ook inderdaad misschien sleutel ik hem er nog wel eens onderuit om het verder te onderzoeken.
Niveau meting laat ik nu maar voor wat het is. Overigens is het draadje wat daar loopt van de lengte verlichting. Dat zal ik binnenkort ook even aanpassen.

Vandaag in iedergeval een extra kraan met snelkoppeling in het gashok gemaakt zodat we de koffergrill en de safari chef buiten kunnen gebruiken.

Verder nog even wat verlichting uitgezocht en besteld. En een nieuwe trekhaak contact doos opgehaald. Hopelijk heb ik dat aangepast voor dat we de eerste keer met het hok op pad gaan.
Nielzer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 9:53

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door Nielzer »

Dit weekend nog even aan het rommelen geweest aan de camper.
Onder de koeling kwam ik van de week 2 dikke kabels tegen vanaf de huishoud accu. 35mm2 voeding daar weer een 10mm2 aftakking welke niet afgedopt onderin lagen (+en -)

Dus even op zolder aan het zoeken geweest en nog wat kabelschoenen en een isolatorblok gevonden. (Handig als je altijd te veel haalde en nooit wat weggooit Afbeelding .

Dus de boel los geknipt en alles wat netter gemaakt. Ook gelijk een zekering box gemonteerd. Voor de min moet ik van de week nog even een blok voor zoeken of ophalen bij de groothandel.
Ook gelijk even een USB Outlet aangesloten op de zekering box.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8505F met Tapatalk

Nielzer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 9:53

Re: Rimor Ford Transit (1997)



Bericht door Nielzer »

Hier maar eens een update plaatsen...

Sinds gisteren nieuwe apk.

Afgelopen periode redelijk wat gebeurt aan de transit.

Chassis ontroest en behandeld aan de buitenkant.

De vorige eigenaar had alle biezen om de deuren er uit gehaald. Dus hier nieuwe in getrokken. Ook gelijk een ieder profiel gemonteerd voor de voortent voor als het slecht weer wordt met Hemelvaart of Pinksteren

Startblokkering er uit gehaald, hier zat een stroomlek in....en werkte toch al niet meer.


Verder alle lengte vervangen door led en 2 breedte lampjes achterop gemonteerd zodat ik de achterzijde beter kan inschatten in de spiegels. Verder behoorlijk wat amp blunder blokjes er uit geknipt en soldering met krimpkous gemaakt.

Ook de 7polige aanhanger stekkerdoos vervangen door 13 polig.

Verder nog een bedje in de cabine gemaakt over de stoelen voor onze pleegzoon. Incl nieuwe gordijnen (door de leidinggevende)

Volgende project is de fiets aanhanger maken en het zonnepaneel vervangen en netjes bekabelen incl vicron koppelrelais.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8505F met Tapatalk

Plaats reactie