Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Markus »

Vorig jaar zijn we naar Denemarken en Zweden geweest en dit jaar willen we dit weer doen.
Nu kwam ik er vorig jaar al snel achter dat mijn 8GB bundel van Simpel van mijn telefoon die ik als hotspot gebruikte er al snel doorheen was en elke keer opwaarderen van 1Gb voor 7 euro schoot er niet op.
Nu heb ik op het internet gezocht naar een goede Mifi router en een Prepaid data only kaart maar ik ziet de bomen door het bos niet meer bij de diverse modellen en Prepaid aanbiedingen
Ik las dat je minimaal een 300 Mbps download snelheid moet hebben met een 4 G verbinding om redelijk Ziggo en Viaplay te kunnen kijken. Tevens wil ik wel opwaarderen onderweg wanneer het nodig is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Laatst gewijzigd door Markus op di 17 mei 2022, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only?



Bericht door JoopBrekken »

Minimaal 5 tot 10 mbps is voldoende om hd tv te kunnen kijken dus zeker geen 300 mbps.
Het data verbruik is afhankelijk van sd of hd 0,5 tot 1,5 Gb/h
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only?



Bericht door appellover »

Afbeelding
Maar vergis je niet hoeveel gb’s er doorheen gaan met avondje tv kijken ,heb nu paar maanden ervaring met een kleine (22 in) tv en mi stick en gebruik gemiddeld 10GB per etmaal dus zo’n 300GB pm.Beste oplossing is plaatselijke sim kaart .

Gr.Ron .
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only?



Bericht door Zonneke »

Dat hangt er toch allemaal een beetje vanaf welk platform dat je kijkt. Had op 7 dagen tijd een verbruik van om en bij de 26GB.
Iedere dag meerdere uren TV gekeken en intensief internetgebruik.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only?



Bericht door Sempai »

@zonneke,
Dit lijkt mij correct. Ik heb ongeveer een verbruik van 1 GB/uur. We zijn tenslotte op vakantie om dingen te zien en te beleven en niet om TV te kijken :-B Al begrijp ik dat sommige de nodige sport moeten/dienen te volgen :-B Het zal uiteraard voor iedereen anders zijn.
Groeten,

Sempai
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only?



Bericht door tomdejong »

Ik zag deze voorbij komen 345 kr voor 100gb 30 dagen geldig. https://www.comviq.se/kontantkort

Heb ik misschien net genoeg data met 2 pubers ;)
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Mifi 4G-router en Prepaid data only?



Bericht door appellover »

Sempai en zonneke,
Moet er ff bij vermelden dat we zo’n 7 /8 maanden per jaar met camper onderweg zijn dus iets anders dan paar weken vakantie .
Hebben 3 iphones en 2 ipads ook op de mifi en natuurlijk de tv.De tv staat ongeveer 8 uur per etmaal aan .Maar omdat ik onbeperkt data heb let ik er niet zo op ,op de afrekening zie ik dan dat we bijna 400 GB roaming gebruikt hebben.Geen probleem verder hoor.
Gr.Ron.
Laatst gewijzigd door appellover op ma 16 mei 2022, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only?



Bericht door Sempai »

@appellover,

Ik kan mij best inbeelden als je bvb. in de winter reist heel wat tv kijkt, het zijn dan ook lange avonden :wink:
7/8 maanden met camper onderweg, kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen :-B :thumbup:

In ieder geval leve het tv kijken via de data-bundel. Poepsimpel en geen geklungel met het vinden van satellieten. Ik begrijp niet waarom men nog een schotel zou aankopen. Wie er natuurlijk al één heeft kan die natuurlijk verder gebruiken :wink:
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only?



Bericht door Camperic »

appellover schreef:
ma 16 mei 2022, 23:30
Moet er ff bij vermelden dat we zo’n 7 /8 maanden per jaar met camper onderweg zijn dus iets anders dan paar weken vakantie .
(...)
De tv staat ongeveer 8 uur per etmaal aan.
:wtf:
Wij zijn 10-11 maanden per jaar thuis, maar ook daar staat de tv nooit 8 uur per etmaal aan :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only?



Bericht door appellover »

Thuis staat tv meestal veel langer aan,gaat om 7 uur smorgens aan WNL ,dan vaak om 11 uur weer aan ,beginnen vaak de ATP tennistournooien die we volgen,en ik kijk altijd tot half twee snachts naar Netflix series ,mijn vrouw houdt niet die geweldseries uit Mexico.Als we onderweg zijn is het wel minder hoor.We kjijken wel met de ipads op schoot.Gaat iedere dag heel wat GB doorheen.
Denk dat het schoteltijdperk op zijn einde is ,verreweg de grootste doelgroep zit hier in Zuiden ,honderdduizenden pensionado en tweede huizen bezitters hadden schotel en abo Canal Digitaal.Maar in Spanje en Portugal wordt ook snel glasvezel (fibra) uitgerold ,100mb voor 12,95€ pm en 1000mb voor 24,95€.Dus gaat iedereen over op fibra en iptv.Goedkoper en veel meer zenders.Dus einde Canal Digitaal abo.Wel te hopen dat ze het nog tijdje volhouden want als Canal Digitaal er mee stopt kunnen al die schotels naar de schroot.Monopolist ,je kunt geen kant op.Maar zo zijn er veel dingen overgenomen door internet ,we vinden het eigenlijk heel normaal dat de wereld verandert door internet.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only?



Bericht door Markus »

Alvast bedankt voor jullie reacties ben weer wat wijzer.
De tip van Tom is ook interessant.

Ga in ieder geval een XIAOMI TV Stick 4K aanschaffen om te streamen en Tv te kijken via 4G.
Maar ik twijfel welk merk MiFi router ik het beste kan kopen.
Denk je dat je er een gevonden hebt dan zitten er weer nadelen aan, niet snel genoeg, geen goede ontvangst, niet automatisch switchen tussen 2.4 en 5 Ghz. En een Mifi router voor 300 euro vind ik echt wel erg duur.
Welke Mifi router bevalt jullie het beste?
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door DJSmiley »

Hij is hier al vaker gepasseerd en veel mensen hebben m tot volle tevredenheid: de huawei b818.

2e hands rond de 100 euro te krijgen. Goede ontvangst (wat groter doordat ie goede antennes heeft), dual band ac wifi, werkt prima op de huishoudaccu. En snel: lte cat19. Dus bij goede ontvangst (en een zendmast met voldoende capaciteit) retesnel.
Op plekken met wat mindere ontvangst vaak nog altijd ruim beter dan een telefoon door de betere antennes en gebruik van meerdere frequenties (itt de oudere cat4/6 routers)

Met een externe antenne nog wat beter maar dat drijft de prijs aardig omhoog en je moet extra gaten maken.
Er zijn meerdere forumgebruikers die t zonder externe antenne hebben geprobeerd en dat ding tot nu toe heel prima.

Ik zat afgelopen weekend op een camperbouwfestival in de uk. Velen hadden problemen met bereik (was wat afgegen) maar ik had prima internet (ok, niet supersnel maar prima werkbaar).
Een aantal youtubers hebben hun livestreamplannen nieteens kunnen doen omdat ze uberhaupt geen internet hadden.

Kleine nadelen: hij is wat groter, en geen accu (dus je neemt m niet ff mee in je tas). Maar waar ik mensen met een netgear m1/m2 heb horen klagen dat ze helemaal nagenoeg niets hadden (campervibe en greg virgoe heb ik daar nog over gesproken), had ik wel enige verbinding
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door Markus »

Bedankt voor je review DJSmiley, ondersteund deze router ook Ethernet Data Offloading zodat hij verbinding kan maken met het Wifi netwerk van een camping?
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Mifi 4G-router en Prepaid data only vraag?



Bericht door DJSmiley »

Niet dat ik weet of gezien heb in de instellingen.
Zelf ook niet echt behoefte aan, in mijn ervaring is de 4g vaak (veel) sneller dan de matig tot slechte wifi op veel plekken.

Ik koop in t ergste geval liever een prepaid bundel in t betreffende land. Dat is goedkoper en sneller dan menig ‘betaald camping wifi’
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Plaats reactie