Camper staat scheef
Camper staat scheef
Ik heb bij mijn camper hulpveren laten plaatsen achter nu staat mijn mijn deur bol nu wil voorveren laten plaatsen zodat hij weer recht komt te staan maar ze zeggen dat dat door het chassis komt wie kent dit en klop dat ik denk zelf dat hij uit het loot staat door de achter veren help
Re: Camper staat scheef
De deur staat bol? Wie heeft deze vering gemonteerd?
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Re: Camper staat scheef
stel dat het komt door het uit het lood staan, dat uit het lood staan komt doordat de achterkant nu hoger staat, dat dat invloed heeft op de/een deur kan alleen als het chassis buigt doordat de achterkant nu hoger staat, OF de hulpvering is niet juist geplaatst
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- rijschoollucassen
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Camper staat scheef
Dat scheef staan invloed heeft op de deuren, weet iedere camperaar. Klein beetje torsi kan een klemmende deur opleveren, in de lengte wat voor of achterover kan voor open of dicht vallende deuren zorgen, maar een deur die bol gaat staan?
Wat voor camper hebben we het over? Bus, alkoof, half integraal, leeftijd?
Groet Jaap
Wat voor camper hebben we het over? Bus, alkoof, half integraal, leeftijd?
Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Re: Camper staat scheef
Als er een deur bol gaat staan is er een probleem met of het chassis of met de koets.
Door hogere vering achter gaat het ding slechts voorover staan maar de koets moet gewoon in orde blijven en zeker de deuren. Het is wat anders als je teveel torsie in het chassis brengt door bijvoorbeeld het extreem optillen van een pootje. Dat kan als je luchtvering hebt en die onafhankelijk zou kunnen oppompen, dat is bij deze camper niet het geval denk ik.
Door hogere vering achter gaat het ding slechts voorover staan maar de koets moet gewoon in orde blijven en zeker de deuren. Het is wat anders als je teveel torsie in het chassis brengt door bijvoorbeeld het extreem optillen van een pootje. Dat kan als je luchtvering hebt en die onafhankelijk zou kunnen oppompen, dat is bij deze camper niet het geval denk ik.
Re: Camper staat scheef
Bij een camper van meer dan 30 jaar oud neemt de stijfheid van het chassis inderdaad af. Als de hulpveren door een garage zijn geplaatst hadden ze het daar kunnen en moeten weten. Om de camper weer recht te krijgen moeten de hulpveren er heel snel onder uit hoewel ik vrees dat het al te laat is. Het chassis is "gewoon" een beetje verbogen.
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
- Peter LMC
- Berichten: 10098
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Camper staat scheef
Ik zou eerst wel eens willen weten wat voor chassis er onder zit.
Er staat alleen maar dat het een Fiat integraal camper is.
Maar met een fiat chassis of een Alco chassis?
Ligt chassis of Heavy chassis.
En welke deur staat bol
De toegangsdeur van de opbouw of de bestuurders deur
Een foto zegt meer.
En dat de stijfheid van het chassis afneemt na jaren is nieuw voor mij.
Is er iets gebroken aan de opbouw of zo.
Zwaar overbeladen of geweest?
Schade gehad?
Bij mij neemt de stijfheid na jaren alleen maar toe.
Er staat alleen maar dat het een Fiat integraal camper is.
Maar met een fiat chassis of een Alco chassis?
Ligt chassis of Heavy chassis.
En welke deur staat bol
De toegangsdeur van de opbouw of de bestuurders deur
Een foto zegt meer.
En dat de stijfheid van het chassis afneemt na jaren is nieuw voor mij.
Is er iets gebroken aan de opbouw of zo.
Zwaar overbeladen of geweest?
Schade gehad?
Bij mij neemt de stijfheid na jaren alleen maar toe.
- rijschoollucassen
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Camper staat scheef
Ik zou haast gaan denken dat de garage het wel eens veroorzaakt kon hebben, zo niet door schuld, dan wel de toestand van het chassis. Hulpvering doet niets meer of minder dan wanneer je met de achterwielen op een stoeprand gaat staan. Door de veren één voor één te monteren, zou de boel kunnen torderen. Mocht er dan al een probleem op komst zijn, kan dat de trigger zijn. Verder kan ik niks bedenken waar hulpvering dit zou kunnen veroorzaken.
Groet Jaap
Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Re: Camper staat scheef
Dat denk ik ook.
Ben je mooi klaar mee..dan..
Lijkt erop dat ze in dat geval gewoon de garagekrik onder 1 achterkant gezet hebben en net zo lang krikken tot er genoeg ruimte kwam bij de veer...doordat de voorkant (met stabisatorstang) de boel vlak tracht te houden komt de andere achterkant ook (bijna) vrij op den duur. (hangt op een meter van het krikpunt met ~8000N naar onder te "trekken"
En dan komt er erg veel torsiekracht vanuit het chassis in de (oudere) opbouw.
Denk ik..
Verder geen schade? Behang opgefroemelt waar kasten geschroefd zitten bijvoorbeeld?
Ben je mooi klaar mee..dan..
Lijkt erop dat ze in dat geval gewoon de garagekrik onder 1 achterkant gezet hebben en net zo lang krikken tot er genoeg ruimte kwam bij de veer...doordat de voorkant (met stabisatorstang) de boel vlak tracht te houden komt de andere achterkant ook (bijna) vrij op den duur. (hangt op een meter van het krikpunt met ~8000N naar onder te "trekken"
En dan komt er erg veel torsiekracht vanuit het chassis in de (oudere) opbouw.
Denk ik..
Verder geen schade? Behang opgefroemelt waar kasten geschroefd zitten bijvoorbeeld?
Re: Camper staat scheef
Niet om het een of ander; maar nu ik dit lees snap ik meteen waarom Carsupport bij deze klus de hele voorkant en daarna de hele achterkant links en rechts gelijk "opkrikt" met behulp van een brug en lange 3 potige assteunen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
- Peter LMC
- Berichten: 10098
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Camper staat scheef
Maar hoe ga je dan een lekke band wisselen als je een camper
niet op een punt mag opkrikken.
niet op een punt mag opkrikken.